رم ۲۴ گیگابایتی بسیار سریع سامسونگ سال آینده از راه می‌رسد

پنج‌شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۷
مطالعه 2 دقیقه
رم ۲۴ گیگابایتی بسیار سریع سامسونگ
سامسونگ از یک رم بسیار پرسرعت رونمایی کرده و قصد دارد تا سال‌‌ آینده آن را روانه‌ی بازار کند.
تبلیغات

سامسونگ اعلام کرد که اولین حافظه‌‌‌ی رم GDDR7 را با ظرفیت ۲۴ گیگابایت تولید کرده است. این حافظه جدید سامسونگ دارای سرعت بیش‌از ۴۰ گیگابیت‌برثانیه است و نیازهای اپلیکیشن‌هایی را که به عملکرد و قدرت گرافیکی بالا احتیاج دارند برآورده می‌کند. این حافظه‌های رم پرسرعت در دستگاه‌هایی مانند کامپیوترهای گیمینگ، کامپیوترهای هوش مصنوعی و مراکز داده قابل استفاده هستند.

سامسونگ ادعا می‌کند که حافظه‌ی رم GDDR7 جدید قرار است امسال برای اعتبارسنجی و اوایل سال آینده برای تولید و استفاده آماده شود. این حافظه‌ی رم ۲۴ گیگابایتی از یک فرآیند ۱۰ نانومتری و سیگنالینگ PAM3 برای افزایش ۲۵ درصدی سرعت نسبت‌به نسخه‌های قبلی استفاده می‌کند. حافظه‌ی رم سامسونگ دارای ویژگی‌هایی مانند مدیریت کنترل کلاک و طراحی دوگانه VDD برای کاهش مصرف انرژی تا بیش از ۳۰ درصد است.

رم ۲۴ گیگابایتی بسیار سریع سامسونگ
Samsung

ظاهراً رم جدید سامسونگ یک گزینه‌ی خوب برای وظایف سنگین است چرا که سامسونگ تاکید زیادی بر انطباق این سخت‌افزار با هوش مصنوعی دارد. نسخه‌ی پیشین این حافظه‌ی رم، یعنی اولین حافظه‌ی رم GDDR7 با ۱۶ گیگابایت ظرفیت، دارای سرعت ۳۲ گیگابیت‌برثانیه و نهایت پهنای باند ۱٫۵ ترابایت‌برثانیه بود.

یک کامپیوتر هوش مصنوعی یا چیزی که مایکروسافت آن را کامپیوتر «کوپایلت پلاس» می‌نامد حداقل سخت‌افزار قدرتمند و سطح‌بالایی را نیاز دارد. اکثر این کامپیوترهای هوش مصنوعی از پردازنده‌ی ۱۲ هسته‌ای اسنپدراگون X Elite یا ۱۰ هسته‌ای اسنپدراگون X Plus استفاده می‌کنند.

رم ۲۴ گیگابایتی بسیار سریع سامسونگ
Samsung

نتیجتاً قیمت هرکدام از کامپیوترهای هوش مصنوعی، به بیش‌از ۱۰۰۰ دلار می‌رسد. به گفته‌ی مایکروسافت، این سیستم‌ها به حداقل ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم DDR5/LPDDR5 و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی از نوع SSD/UFS نیاز دارند.

سامسونگ حافظه‌ی رم LPDDR5X خود را برای استفاده‌ در گوشی‌های موبایل، اوایل تابستان معرفی کرد. این حافظه‌ی رم مبتنی‌بر یک فرآیند ۱۲ نانومتری و تأیید شده توسط پردازنده‌ی دایمنسیتی ۹۴۰۰ مدیاتک است و می‌تواند به سرعت ۱۰٫۷ گیگابیت‌برثانیه برسد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات