۷ مشکل رایج نمایشگر آیفون و راه حل آن‌ها

دوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
هوم اسکرین آیفون ۱۴ پرو
آیفون‌ را می‌توان یکی از شاهکارهای مهندسی اپل دانست، ولی این شاهکار بی‌عیب و نقص نیست!
تبلیغات

با وجود تمام قابلیت‌ها و توانایی‌های آیفون‌ها، می‌دانیم که این گوشی‌ها بدون عیب و نقص نیستند. اغلب مشکلات سخت‌افزاری‌‌ای آیفون که کاربران تجربه می‌کنند، مربوط به صفحه نمایش آن‌ است.

ممکن است شما نیز حداقل یک بار به یکی از این مشکلات برخورد کنید و اگر بدانید مشکل دقیقاً چیست و چطور باید آن را حل کرد، می‌توانید در صرف زمان و هزینه صرفه‌جویی کنید.

کپی لینک

۱) صفحه سیاهِ مرگ آیفون

صفحه سیاهِ مرگ یکی از شایع‌ترین مشکلات مربوط به صفحه نمایش در آیفون‌ است که توسط صدها نفر از کاربران در سرتاسر جهان گزارش شده است. صفحه سیاه مرگ در دسته‌ی (از دسترس خارج شدن صفحه به‌طور کامل) قرار می‌گیرد و با خاموش شدن گوشی و روشن نشدن آن تفاوت دارد.

در این حالت صفحه به‌طور کامل خاموش و سیاه است و نسبت به لمس واکنشی نشان نمی‌دهد، ولی می‌توان متوجه شد که آیفون روشن شده و به‌طور صحیح فعالیت می‌کند.

اکثر مواقع باگ‌های نرم‌افزاری، فعالیت بدافرازها یا عدم سازگاری با برنامه‌های شخص ثالث علت این مشکل است.

برای رفع این مشکل اقدام به ریست کردن دستی آیفون کنید، ولی اگر مشکل رفع نشد از طریق آیتیونز در ویندوز یا فایندر در مک وارد حالت ریکاوری شده و سپس تنظیمات را به حالت کارخانه در بیاورید تا مشکل را رفع کنید. البته از مشکلات سخت‌افزاری نیز نمی‌توان چشم‌پوشی کرد؛ بنابراین اگر آیفونتان از جایی به زمین افتاده، ضربه خورده یا در تماس با آب بوده، زمان آن رسیده است که گوشی خود را به دست تعمیرکار بسپارید. 

کپی لینک

۲) مشکل صفحه‌ ثابت آیفون

مشکل صفحه ثابت یکی دیگر از مشکلات رایج آیفون است. نمایشگر شما شاید هنگام استفاده از برنامه یا حتی هنگام روشن شدن روی لوگوی اپل، ثابت بماند.

این مشکل معمولاً زمانی رخ می‌دهد که مصرف اپلیکیشن‌ها از CPU و GPU بسیار زیاد شود. صفحه‌ی آیفون می‌تواند به دلیل استفاده از نرم‌افزار قدیمی نیز ثابت بماند؛ بنابراین مطمئن شوید که از آخرین نسخه از سیستم‌عامل iOS استفاده می‌کنید، زیرا اپل معمولاً در برطرف کردن باگ‌های جزئی نرم‌افزاری سرعت‌عمل خوبی دارد. خوشبختانه با ریست کردن آیفون به‌صورت دستی نیز این مشکل برطرف می‌شود.

کپی لینک

۳) مشکل نقطه‌ سیاه روی صفحه آیفون

اگر نقطه‌ی سیاه‌رنگی روی نمایشگر آیفون می‌بینید خبر بدی برایتان داریم، احتمالاً دستگاه شما از مشکلی سخت‌افزاری رنج می‌برد. نقطه‌ی سیاه‌رنگ معمولاً زمانی رخ می‌دهد که بخشی از پیکسل‌های نمایشگر سوخته باشند یا مانعی جلوی نور پس‌زمینه را گرفته باشد. در اکثر مواقع دلیل این موضوع سوختگی پیکسل‌ها است که در نتیجه، امکان تعمیر آن توسط کاربر وجود ندارد. باوجوداین، باز هم امکان دارد که مشکل قابل تعمیر نباشد و کاربر مجبور به تعویض نمایشگر گران‌قیمت دستگاهش شود.

کپی لینک

۴) مشکل پاسخ‌ ندادن به لمس در صفحه نمایش آیفون

معمولاً زمانی که آیفون داغ ‌شود، حافظه دستگاه پر ‌شود یا قطره‌ی آب روی صفحه باشد، نمایشگر ممکن است به‌درستی کار نکند. اولین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که دستتان را کاملاً خشک کنید و صفحه را با یک دستمال کاملاً تمیز، پاک کنید. برای این کار می‌توانید از دستمال میکروفایبر و ترکیب آب و الکل استفاده کنید.

پر بودن حافظه نیز می‌تواند باعث ایجاد مشکل شود، به همین دلیل پیشنهاد می‌شود که حافظه‌ی آیفون را خالی کنید. اگر مشکل به دلیل حرارت یا سرمای بیش ‌از حد بود، باید برای مدتی دستگاه را کنار گذاشته تا به دمای طبیعی خود بازگردد.

کپی لینک

۵) مشکل چشمک زدن صفحه آيفون

دلیل چشمک زدن صفحه نمایش می‌تواند برنامه‌ای قدیمی یا باگی در iOS باشد. در بعضی از موارد مشکل می‌تواند به دلیل روشنایی خودکار صفحه باشد که خاموش کردن گوشی ممکن است مشکل را رفع کند.

اگر چشمک زدن صفحه تنها در زمان استفاده از برنامه‌ای خاص رخ می‌دهد، آن را حذف و دوباره نصب کنید. راهکار دیگر بازنشانی به تنظیمات کارخانه یا ریست کردن دستی دستگاه است.

کپی لینک

۶) مشکل لمس شبح وار!

لمس شبح ‌وار یکی از طاقت‌فرساترین مشکلاتی است که آیفون می‌تواند با آن رو‌به‌رو شود. لمس شبح‌وار به حالتی گفته می‌شود که دستگاه بدون این که لمسی از طرف کاربر دریافت کند، اقدام به انجام فعالیت‌های مختلفی مثل اجرا یا بستن برنامه یا ارسال پیام می‌کند.

این مشکل بر اثر ضربه یا آب‌خوردگی و همچنین به دلیل مشکلات نرم‌افزاری مثل باگ‌های سیستم‌عامل، برنامه‌ی نصب‌شده یا مشکلات سخت‌افزاری نمایشگر رخ می‌دهد. اگر مشکل به دلیل باگ نرم‌افزاری باشد، ریست کردن دستگاه به احتمال زیاد باعث رفع مشکل می‌شود.

کپی لینک

۷) مشکل تغییر رنگ صفحه آیفون

تغییر رنگ صفحه در همه نمایشگرها تقریباً همیشه به مشکل در LCD دستگاه یا آسیب فیزیکی به هر بخشی از قطعات نمایشگر مربوط می‌شود؛ اما در مواردی نادر می‌تواند به دلیل باگ‌های نرم‌افزاری نیز باشد که با ریست دستی یا بازنشانی تنظیمات کارخانه رفع می‌شود.

اگر صفحه آیفون شما تغییر رنگ ندارد و تنها هاله‌ای از رنگ زرد بر روی آن وجود دارد، شانس با شما یار است؛ زیرا به احتمال زیاد true tone یا night shift روشن هستند که با خاموش کردن آن‌ها هاله زردرنگ نیز از بین خواهد رفت.

نمایشگر آیفون شما ممکن است با مشکلات مختلفی رو‌به‌رو شود که می‌توانند سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری باشند. در صورت وجود مشکل نرم‌افزاری معمولاً به‌روز کردن نرم‌افزار، ریست کردن دستی یا بازنشانی تنظیمات کارخانه، مشکل را رفع می‌کند؛ ولی با توجه به وضعیت فعلی ارز، باید مراقب بود تا به نمایشگر آسیب فیزیکی وارد نشود، وگرنه ممکن است هزینه تعمیر نمایشگرتان به اندازه خرید یک گوشی میانرده، به حساب بانکی‌تان ضرر وارد کند.

شما چند مورد از این مشکلات را تجربه کرده‌اید؟

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات