مشاهده فهرست پراستفاده‌ترین برنامه‌های گوشی

سه‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
گوشی شیائومی ۱۳ لایت نمای جلو در دست
گوشی‌های هوشمند امروزی سرویسی ارائه می‌کنند که پراستفاده‌ترین برنامه‌های کاربر را نشان می‌دهند. در ادامه روش دستیابی به آن فهرست را آموزش می‌دهیم.
تبلیغات

با توجه به اینکه بخش اعظمی از مردم امروزه زمان زیادی از روز خود را با گوشی هوشمند سروکله می‌زنند، تولیدکنندگان گوشی سرویسی را در سیستم عامل طراحی کرده‌اند که گزارشی از مدت زمان استفاده از گوشی در بازه‌های زمانی مختلف ارائه می‌کند.

در این گزارش همچنین اطلاعات مهمی از پراستفاده‌ترین برنامه‌های گوشی در طول بازه‌های زمانی مختلف فراهم می‌شود تا کاربر بتواند با استناد به آن گزارش فعالیت خود را بررسی کند و بداند که کدام برنامه بیشترین زمان را از او اشغال می‌کند. شاید بخش بزرگی از برنامه‌های این فهرست را در بین بهترین برنامه‌های اندروید پیدا کنید.

بدین ترتیب، کاربر قادر خواهد بود در روند فعالیت و کار با گوشی خود تجدیدنظر کند و درصورت لزوم استفاده از برنامه‌ای خاص را کاهش دهد و برای آن محدودیت زمانی تعریف کند تا در نهایت بهره‌وری روزانه خود را به حد مناسبی برساند.

کپی لینک

بررسی برنامه‌های پراستفاده در آیفون

برای مشاهده پراستفاده‌ترین برنامه‌ها در گوشی آیفون ابتدا باید قابلیت Screen Time را فعال کنید و بعد از فعال‌کردن آن می‌توانید به‌صورت روزانه یا هفتگی یا ماهانه، به فهرست پراستفاده‌ترین برنامه‌های گوشی خود دسترسی پیدا کنید. ممکن است تعدادی از موارد در این فهرست با کاربردی‌ترین اپلیکیشن‌های گوشی آیفون یکسان باشد.

بدین ترتیب برای بررسی Screen Time آیفون و مشاهده پراستفاده‌ترین برنامه‌ها، مراحل زیر را طی کنید.

منوی Screen Time آیفون

مرحله اول: ابتدا وارد تنظیمات شوید و کمی به پایین صفحه بروید.

مرحله دوم: روی گزینه Screen Time بزنید تا وارد بخش مشاهده زمان کار با گوشی شوید. در این بخش همان‌طور که می‌بینید نمودار استفاده از گوشی در طول هفته را مشخص کرده است.

همچنین، در این صفحه امکان تنظیم زمان کاهش فعالیت، ایجاد محدودیت برای برنامه‌ها و... ارائه می‌شود.

مرحله سوم: برای مشاهده فهرست پراستفاده‌ترین برنامه‌ها روی گزینه See All Activity بزنید تا به‌صورت جزئی مدت زمانی که برنامه‌ها را استفاده کرده‌اید، نشان دهد.

علاوه‌براین، با گزینه‌های بالای صفحه می‌توانید فیلتر نمایش را در روز جاری، یا هفته اخیر تنظیم کنید و گزارش کلی از فعالیت‌های خود داشته باشید و با لمس Show Categories امکان مشاهده گزارش به‌صورت کلی و براساس دسته‌بندی برنامه‌ها ازجمله سرگرمی، شبکه‌های اجتماعی، مالی و... وجود دارد.

در ادامه، کمی پایین‌تر بعد از فهرست پراستفاده‌ترین برنامه‌ها، می‌توانید تعداد دفعاتی که گوشی را برداشته‌اید و اولین برنامه‌ای که بعد از هربار برداشتن باز کرده‌اید، مشاهده کنید. زیر آن نیز، گزارشی از اعلان‌های دریافتی تهیه می‌شود.

استفاده از قابلیت Screen Time به‌خصوص برای والدین کاربرد دارد تا با استفاده از آن گوشی آیفون فرزند خود را زیر نظر بگیرند و گزارشی از پراستفاده‌ترین برنامه‌های فرزندشان داشته باشند.

روش دیگری نیز برای مشاهده برنامه های پراستفاده در آیفون وجود دارد که ازطریق مشاهده میزان مصرف باتری در بخش Battery دردسترس قرار می‌گیرد.

چگونه از شدت افت سلامت باتری آیفون بکاهیم؟
چگونه از شدت افت سلامت باتری آیفون بکاهیم؟
مطالعه '14

البته ممکن است ترتیب برنامه‌ها در فهرست Screen Time و باتری اندکی متفاوت باشد، زیرا بهینه‌سازی و میزان مصرف باتری در تمام برنامه‌ها براساس زمان، برابر نخواهد بود.

کپی لینک

مشاهده برنامه‌های پراستفاده در اندروید

سیستم‌عامل اندروید نیز چنین قابلیتی ارائه می‌کند که گزارشی از پراستفاده‌ترین برنامه‌های گوشی دریافت کنید. بنابراین، اگر می‌خواهید بدانید در طول استفاده از گوشی کدام برنامه‌ها بیشترین زمان را به خود اختصاص می‌دهند، باید سراغ ابزار Digital Wellbeing بروید.

برای مشاهده پراستفاده‌ترین برنامه‌ها در گوشی اندروید مراحل زیر را طی کنید.

منوی Digital Wellbeing اندروید

مرحله اول: ابتدا وارد تنظیمات شوید، سپس کمی به‌سمت پایین صفحه اسکرول کنید تا گزینه Digital Wellbeing and Parental Control را مشاهده کنید و روی آن ضربه بزنید.

راه دیگر پیدا کردن آن، جست‌وجوی نام Digital Wellbeing در نوار جست‌وجوی قسمت Settings گوشی است.

مرحله دوم: در این بخش نموداری از مدت زمان استفاده از گوشی نشان داده می‌شود که به‌تفکیک هر برنامه را با توجه به مدت زمان استفاده با رنگ خاصی نمایش می‌دهد.

مرحله سوم: می‌توانید با لمس نمودار، به گزارشی جزئی‌تر نیز دست پیدا کنید و حتی برای برنامه‌های موردنظر محدودیت زمانی تنظیم کنید.

همچنین، با فعال‌کردن Bedtime Mode این امکان وجود دارد که مشخص کنید از ساعت مشخصی در شب، برنامه‌های مدنظر شما غیرفعال شود و هیچ‌گونه اعلانی از آن‌ها دریافت نکنید.

اکنون نوبت شما کاربران زومیت است که بگویید برای مدیریت زمان استفاده از گوشی تا کنون سری به این ابزار در گوشی هوشمند خود زده‌اید یا خیر.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات