تنظیمات کیبورد گوشی سامسونگ + حل مشکلات مخصوص به آن

دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
مطالعه 7 دقیقه
کیبورد گوشی سامسونگ
در مقاله‌ی پیش‌رو، به برخی از تنظیمات کیبورد گوشی سامسونگ می‌پردازیم. با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

صفحه کلید یکی از ابزارهای اساسی برای ارتباط در تلفن همراه سامسونگ محسوب می‌شود؛ به‌طوری که بدون استفاده از آن نمی‌توان پیام‌ها، ایمیل‌ها و پست‌های شبکه‌های اجتماعی را تایپ کرد. با این حال، بسیاری از کاربران با تنظیمات موجود در کیبورد گوشی سامسونگ آشنا نیستند. در این مقاله، به بررسی برخی از تنظیمات کیبورد گوشی سامسونگ می‌پردازیم.

کپی لینک

تغییر زبان کیبورد گوشی سامسونگ

یکی از مهم‌ترین تنظیمات صفحه کلید در گوشی‌های سامسونگ، امکان تغییر زبان صفحه کلید است. به‌ویژه برای کاربرانی که به تایپ زبان‌های مختلف در دستگاه خود نیاز دارند. برای تغییر زبان صفحه کلید گوشی سامسونگ مراحل زیر را دنبال کنید:

  • برنامه تنظیمات (Setting) را در تلفن سامسونگ خود باز کنید.
  • روی مدیریت عمومی (General Management) ضربه بزنید و سپس لیست صفحه‌کلید و پیش‌فرض (Keyboard list and default) را انتخاب کنید.
  • اکنون به بخش صفحه‌کلید سامسونگ (Samsung Keyboard) بروید.
  • روی زبان‌ها و انواع (Languages and types) ضربه بزنید و سپس مدیریت زبان‌های ورودی (Manage input languages) را انتخاب کنید.
  • حالا زبان موردنظرتان را انتخاب کنید و کلید کنار آن را لمس کنید تا فعال شود.
  • پس از افزودن زبان، می‌توانید با ضربه‌زدن روی دکمه زبان روی صفحه‌کلید بین زبان‌ها جابه‌جا شوید.
مدیریت زبان‌های ورودی
تنظیمات زبان کیبورد
تنظیمات کیبورد سامسونگ
کپی لینک

آپدیت کیبورد گوشی سامسونگ

صفحه‌کلید گوشی سامسونگ نیز مانند هر برنامه‌ی دیگری، باید همواره به‌روزرسانی شود تا عملکرد روان و کارآمدی ارائه دهد. سامسونگ در این به‌روزرسانی‌ها گاهی ویژگی‌های جدیدی را اضافه می‌کند و عملکرد کلی را بهبود می‌بخشد. برای آپدیت کیبورد گوشی سامسونگ، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • برنامه Google Play Store را در تلفن سامسونگ خود باز کنید.
  • روی نماد پروفایل در گوشه سمت چپ بالای صفحه ضربه بزنید.
  • مدیریت برنامه‌ها و دستگاه (Manage apps & device) را انتخاب کنید.
  • اکنون به بخش به‌روزرسانی‌های دردسترس (Updates available) بروید.
  • Samsung Keyboard را پیدا کنید و در صورت موجود بودن روی Update ضربه بزنید.
برنامه‌ها و بازی‌های در انتظار به‌روزرسانی
مدیریت برنامه‌ها و دستگاه
تنظیمات پلی‌استور
کپی لینک

مشکل بالا نیامدن کیبورد گوشی سامسونگ

از کار افتادن صفحه‌کلید گوشی سامسونگ می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد. بااین‌حال، چند روش کلی برای رفع این مشکل وجود دارد که درادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

کپی لینک

راه‌اندازی مجدد کیبورد

اولین قدمی که باید پس از متوقف‌شدن صفحه‌کلید انجام دهید، راه‌اندازی مجدد این برنامه است. برای انجام این کار طبق مراحل زیر پیش بروید:

  • برنامه Settings را در دستگاه خود باز کنید و به بخش Apps بروید.
  • صفحه‌کلید سامسونگ را از فهرست پیدا کنید و سپس روی آن ضربه بزنید.
  • اکنون گزینه‌ی توقف اجباری (Force stop) را انتخاب کنید.
اطلاعات کیبورد سامسونگ
لیست برنامه‌ها
تنظیمات
کپی لینک

حذف کش و داده‌های کیبورد

پاک کردن حافظه‌ی پنهان گوشی روش دیگری است که می‌توانید برای رفع مشکل کیبورد سامسونگ به‌کار گیرید. گاهی‌اوقات، پرشدن حافظه‌ی پنهان موجب می‌شود برنامه متوقف شود یا عملکرد سابق را نداشته باشد؛ بنابراین، اگر روش قبل موفقیت‌آمیز نبود، این روش را هم برای برطرف کردن مشکل امتحان کنید.

  • در تنظیمات گوشی به برنامه‌ها (Apps) بروید.
  • پس از یافتن صفحه‌کلید سامسونگ، روی آن ضربه بزنید و ذخیره‌سازی (Storage) را انتخاب کنید.
  • اکنون روی پاک‌کردن حافظه‌ی پنهان (Clear Cache) و پاک‌کردن داده‌ها (Clear Data) ضربه بزنید.
تنظیمات Storage
لیست برنامه‌های سامسونگ

اگر با انجام روش‌های قبل نتوانستید مشکل کیبورد را حل کنید، درصورت امکان، نرم‌افزار دستگاه را به‌روزرسانی کنید. به‌روزرسانی نرم‌افزاری معمولا مشکلات نسخه‌های قبل را برطرف می‌کند؛ از این رو، اگر نسخه‌ی جدیدی از نرم‌افزار سامسونگ در دسترس است و هنوز آن را نصب کرده‌اید، سریع‌تر این کار را انجام دهید. همچنین آپدیت منظم کیبورد نیز می‌تواند از وقوع چنین مشکلاتی پیشگیری کند.

کپی لینک

کیبوردهای مختلف برای گوشی سامسونگ

درنهایت، اگر از صفحه‌کلید پیش‌فرض گوشی سامسونگ راضی نیستید، بسیاری از برنامه‌های کیبورد جایگزین برای دانلود در فروشگاه Google Play در دسترس هستند که طیف وسیعی از ویژگی‌ها و گزینه‌های سفارشی‌سازی مانند تم‌های متنوع، متن پیش‌بینی‌کننده و پشتیبانی از زبان‌های مختلف را ارائه می‌دهند. درادامه به چند صفحه‌کلید محبوب اشاره می‌کنیم که می‌توانند جایگزین مناسبی برای کیبورد سامسونگ باشند.

کپی لینک

صفحه کلید Gboard

صفحه‌کلید Swiftkey

Gboard درحال حاضر یکی از بهترین صفحه کلیدها برای گوشی‌های اندروید و آیفون محسوب می‌شود که توسط گوگل توسعه یافته است. این برنامه، از قابلیت‌هایی مانند متن پیشگویانه، تایپ اشاره‌ای، پشتیبانی از زبان‌های مختلف، طیف گسترده‌ای از گزینه‌های سفارشی‌سازی و رابط کاربری ساده بهره می‌برد. برای استفاده از Gboard در گوشی سامسونگ، ابتدا آن را از فروشگاه گوگل دانلود و نصب کنید و سپس به بخش Keyboard and default بروید. Gboard را تیک بزنید و درصورت تمایل آن را شخصی‌سازی کنید.

کپی لینک

صفحه کلید SwiftKey

صفحه‌کلید Gboard

سوئیفت‌کی نیز به‌عنوان یکی از بهترین صفحه‌کلیدهای اندروید شناخته می‌شود. این کیبورد، افزون‌بر امکاناتی مثل، تم‌های قابل‌تنظیم، پشتیبانی از چندین زبان و تایپ حرکتی، به شما امکان می‌دهد به‌طور مستقیم از هوش مصنوعی بینگ بهره‌مند شوید. SwiftKey تمام ویژگی‌هایی را که از کیبورد گوشی انتظار دارید ارائه می‌دهد که آن را به جایگزینی محبوب برای صفحه کلید استاندارد در بسیاری از دستگاه‌ها از جمله گوشی‌های سامسونگ تبدیل می‌کند.

برای جابجایی بین کیبوردهای مختلفی که نصب کرده‌اید، صفحه‌کلید گوشی را باز کنید و سپس روی نماد کیبورد در گوشه‌ی سمت چپ پایین ضربه بزنید. فهرست کیبوردهای موجود نمایش داده خواهد شد و می‌توانید گزینه‌ی مدنظرتان را انتخاب کنید. البته پیش از این، حتما باید کیبورد مذکور را در تنظیمات صفحه‌کلید فعال کرده باشید.

کپی لینک

نمادهای پنهان کیبورد سامسونگ

کیبورد سامسونگ

کلیدهای مفید و کاربردی بسیاری زیر کلیدهای کیبورد پنهان شده‌اند که می‌توانید برای تایپ سریع‌تر و دسترسی آسان‌تر از آن‌ها استفاده کنید. برای دسترسی به این میانبرها، تنها کافی است کلیدهای صفحه‌کلید را چندثانیه نگه دارید تا فهرست نمادهای پنهان نمایان شود.

بااین‌حال، تمام کیبوردها عملکرد یکسانی ندارند؛ برای مثال، برای تایپ علامت بی نهایت در کیبورد گوشی سامسونگ، راهی ندارید جز اینکه کیبورد جانبی دیگری مانند جی‌بورد را نصب کنید. برای تایپ علامت بی نهایت در کیبورد Gboard، تنها کافی است دکمه‌ی = را چندثانیه لمس کنید تا نماد موردنظر نمایان شود.

گفتنی است که نشانک‌های مخفی کیبورد سامسونگ را می‌توانید در بخش تنظیمات شخصی‌سازی کنید. همچنین برای شخصی‌سازی بیشتر کیبورد سامسونگ، مقاله‌ی ۱۰ قابلیت صفحه‌کلید گوشی‌های سامسونگ، را از دست ندهید.

سوالات متداول

  • مشکل بالا نیامدن کیبورد گوشی سامسونگ چیست؟

    برای رفع مشکل بالا نیامدن کیبورد گوشی سامسونگ، به Setting و سپس Apps بروید. Samsung keyboard را انتخاب کنید و برای راه‌اندازی مجدد آن روی Force stop ضربه بزنید.

    اگر مشکل رفع نشد، می‌توانید کش و داده‌های کیبورد را در بخش Storage پاک کنید.

  • بهترین کیبورد سامسونگ کدام است؟

    اگر به‌هر دلیلی از صفحه‌کلید فعلی گوشی سامسونگ رضایت ندارید، می‌توانید از کیبوردهایی مثل Microsoft SwiftKey و Gboard استفاده کنید. لینک دانلود کیبورد برای گوشی سامسونگ در مقاله قرار داده شده است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات