چگونه از حالت بازی یا Game Mode در iOS 18 استفاده کنیم؟

جمعه ۲۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
بازی با آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس
فعال‌سازی Game Mode در آیفون یا حالت بازی آيفون، فعالیت‌های پس‌زمینه را کم می‌کند تا نرخ فریم بالا در طول ساعت‌های طولانی بازی حفظ شود.
تبلیغات

iOS 18 با ارائه‌ی حالت Game Mode برای آیفون و آیپد، تجربه‌ی بازی را بهبود بخشیده است. این قابلیت جدید، منابع دستگاه را برای افزایش نرخ فریم، بهبود واکنش‌پذیری کنترلرهای بلوتوث و کیفیت صدا با ایرپادها و دیگر عناصر بهینه می‌کند. در ادامه، بیشتر درمورد حالت بازی آیفون یا Game Mode در آیفون و نحوه‌ی فعال‌سازی آن توضیح خواهیم داد.

کپی لینک

حالت Game Mode در iOS 18 چه کاری انجام می‌دهد؟

حالت بازی یا Game Mode در آیفون، منابع دستگاه را به گونه‌ای متمرکز می‌کند که تجربه‌ی بازی را پایدارتر و روان‌تر سازد. این حالت با اختصاص‌دادن بیشتر منابع به بازی در حال اجرا و کاهش منابع اختصاص داده‌شده به سایر برنامه‌ها، عملکرد بازی‌ها را بهبود می‌بخشد.

علاوه‌بر افزایش عملکرد، حالت بازی نرخ نمونه‌برداری (Polling Rate) بلوتوث را برای دسته‌های بازی دوبرابر می‌کند. این امر به آن معنا است که آیفون دوبرابر سریع‌تر از حالت معمولی، داده‌های ورودی را پردازش می‌کند تا کنترلرها واکنش بهتری داشته باشند و بازیکنان تأخیر کمتری را تجربه کنند.

در نهایت به کمک گیم مود آيفون، کاربران ایرپاد پرو ۲ یا مدل‌های جدیدتر هدفون اپل، هنگام استفاده از این هدفون‌ها برای بازی، تأخیر صوتی کمتری را تجربه خواهند کرد.

کپی لینک

نحوه‌ی استفاده از Game Mode در آیفون و غیرفعال کردن

پیش‌از هرچیزی مطمئن شوید که آیفون شما به نسخه‌ی iOS 18 به‌روز شده‌ است. برای بررسی به‌روز بودن سیستم‌عامل، از بخش Settings به General بروید و وارد Software Update شوید. در این بخش نسخه‌ی سیستم‌عامل را مشاهده خواهید کرد. اگر هم سیستم‌عامل به‌روزتری دردسترس باشد، اعلان دانلود و نصب آن را خواهید دید.

برای استفاده از Game Mode در آیفون نیازی به انجام کار خاصی نیست و در واقع هر زمان یک بازی را اجرا کنید، باید به‌طور خودکار شاهد ظاهرشدن Game Mode On در بالای صفحه‌نمایش خود باشید.

حالت Game Mode در ios 18

اگر به هر دلیلی می‌خواهید حالت بازی یا Game Mode را به‌صورت دستی غیرفعال کنید، با دیدن آن روی هشدار پاپ‌آپ ضربه بزنید و سپس دوباره گزینه‌ی Game Mode را انتخاب کنید. این‌کار فعالیت پس‌زمینه را به‌طور عادی ادامه خواهد داد و منابع دستگاه را به بازی شما منتقل نخواهد کرد.

کپی لینک

استفاده از حالت فوکوس برای کاهش حواس‌پرتی‌ هنگام بازی

برای افزایش کیفیت تجربه‌ی گیمینگ با آیفون، اگر می‌خواهید بازی خود را بدون هیچ مزاحمتی انجام دهید، می‌توانید با مراجعه به بخش Settings و Focus روی آیکون + بزنید تا یک حالت فوکوس سفارشی تنظیم کنید.

انتخاب حالت فوکوس در آیفون
بخش focus آیفون
تنظیمات (Settings) گوشی آیفون

می‌توانید تعیین کنید که آیا مایل به نمایش تمام تماس‌ها و پیام‌ها هستید یا نه، کدام‌یک از تماس‌ها یا برنامه‌ها اجازه دارند برای شما اعلان ارسال کنند و حتی می‌توانید حالت فوکوس بازی را هر زمان که کنترلر به آن وصل شد فعال کنید.

wireless controller در تنظیمات حالت فکوس

تمامی این پیشرفت‌ها منجر به تجربه‌ای روان‌تر از بازی در آیفون با سیستم‌عامل iOS 18 می‌شوند. اگر قصد دارید با قابلیت‌های دیگر سیستم‌عامل جدید اپل آشنا شوید، مقاله‌ی بررسی iOS 18 را از دست ندهید.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات