چطور از قابلیت تبدیل صدا به متن در آيفون و آیپد و مک استفاده کنیم؟

شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
آیفون ۱۵ پرو با iOS 18 در دست پسر جوان
live transcripts در iOS 18، زحمت کاربران برای تبدیل صدا به متن را راحت‌تر کرده است و این‌ کار را به‌صورت لایو انجام می‌دهد.
تبلیغات

اپلیکیشن‌های Notes و Voice Memos در iOS 18 و macOS Sequoia قدرتمندتر از پیش شده‌اند. اکنون کاربران می‌توانند از قابلیت live audio transcriptions برای رونویسی صوتی در زمینه‌های مختلف مانند کارهای مدرسه، کار یا حتی سرگرمی استفاده کنند.

قابلیت Live transcribe به شما کمک می‌کند تا بدون هیچ دردسری، محتواهای صوتی را به متن تبدیل کنید. برای استفاده از این قابلیت براساس آموزشی که برایتان تهیه کرده‌ایم، پیش بروید.

کپی لینک

استفاده از live audio transcriptions در آیفون و آیپد و مک

ابتدا مطمئن شوید که از نسخه‌ی iOS 18 یا macOS Sequoia استفاده می‌کنید و سپس:

  • اپلیکیشن Apple Notes را در آیفون، آیپد یا مک خود باز کنید.
  • در آیفون روی آیکون «+» و سپس آیکون گیره‌ی کاغذ (paperclip) ضربه بزنید. توجه داشته باشید که در مک‌او‌اس سکویا باید آیکون موج صدا (audio wave) را در نوار بالا انتخاب کنید.
  • گزینه‌ی ضبط صدا (Record Audio) را انتخاب کنید.
قابلیت live transcription
  • دکمه‌ی قرمز ضبط صدا را فشار دهید و پس از پایان ضبط، روی دکمه‌ی مکث (pause) و در نهایت روی Done ضربه بزنید. دوباره وارد فایل ضبط‌شده شوید و روی آیکون quote button در گوشه‌ی پایینی سمت چپ بزنید تا پس از دانلودِ قابلیتِ live audio transcriptions، صدایتان به متن تبدیل شود.
  • اگر هم می‌خواهید همزمان با صحبت کردن، متن را روی صفحه ببینید، بلافاصله پس از ورود به ضبط صدا روی آیکون quote button در گوشه‌ی پایینی سمت چپ ضربه بزنید و در انتها Done را انتخاب کنید.
قابلیت live transcription در اپل نوت
  • در این مرحله باید فایل ضبط‌شده‌ی خود را ببینید. روی آن بزنید و سپس دکمه‌ی نقل‌قول «quote button» را که در پایین صفحه و گوشه‌ی سمت چپ قرار دارد، انتخاب کنید تا رونویس زنده‌ی فایل صوتی خود را ببینید.
  • روی آیکون سه نقطه در سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید تا بتوانید کل متن را کپی کنید یا با انتخاب find in transcript جمله یا کلمه‌ای خاص را در فایل صوتی بیابید. همچنین می‌توانید با انتخاب add transcript to note، کل متنِ تبدیل‌شده از صدایتان را به صفحه‌ی نوت منتقل کنید.
تبدیل صدا به متن در نوت آیفون
کپی لینک

استفاده از قابلیت Live audio transcription در اپلیکیشن Voice Memos

قابلیت live transcripts در iOS 18، به‌طور خودکار در اپلیکیشن Voice Memos اجرا می‌شود. برای استفاده از این قابلیت، پس از ضبط یک فایل صوتی کافی است روی آیکون موج صدا ضربه بزنید و پس از بازکردن فایل صوتی مورد نظرتان، روی دکمه‌ی نقل‌قول کلیک کنید.

قابلیت live transcription در مک‌او‌اس سکویا
قابلیت live transcription در مک‌او‌اس سکویا
قابلیت live transcription در مک‌او‌اس سکویا

آیا قابلیت live transcripts توانسته است شما را هیجان‌زده و مشتاق کند تا آن را امتحان کنید؟ اگر تجربه‌ی استفاده از این قابلیت را دارید حتماً آن را با ما و دیگر کاربران زومیت به اشتراک بگذارید.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات