چگونه با استفاده از iPhone Mirroring، صفحه آیفون را به مک منتقل کنیم؟

سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰
مطالعه 6 دقیقه
نمایش سافاری با قابلیت آیفون میرورینگ در مک‌او‌اس سکویا
اگر می‌خواهید آیفون خود را به‌‌طور بی‌سیم از طریق مک کنترل کنید، ویژگی iPhone Mirroring این امکان را به شما می‌دهد.
تبلیغات

حتماً برای شما هم پیش آمده است که بخواهید بدون حواس‌پرتی روی کارتان تمرکز کنید و به‌همین دلیل گوشی آیفونتان را درون کیفی انداخته‌اید، روی میزی در اتاق دیگر قرار داده‌اید یا حتی صفحه‌اش را برگردانده‌اید؛ زیرا می‌دانید به‌محض اینکه گوشی در دسترستان قرار بگیرد، تمرکزتان را به‌راحتی از دست خواهید داد. iPhone Mirroring روشی برای استفاده از آیفون بدون نیاز به برداشتن آن را دراختیارتان قرار می‌دهد.

اگر از iOS 18 در آیفون و MacOS Sequoia در مک خود استفاده می‌کنید، قابلیت جدید آیفون‌ میرورینگ (iPhone Mirroring) این امکان را می‌دهد که گوشی خود را به‌صورت بی‌سیم و از طریق مک کنترل کنید، به شرطی که در محدوده‌ی پوشش بلوتوث قرار داشته باشد.

کپی لینک

شرایط لازم برای استفاده از قابلیت آیفون میرورینگ

می‌توانید از قابلیت آیفون میرورینگ به‌طور همزمان با یک مک و یک آیفون استفاده کنید؛ اما دستگاه‌های شما باید شرایط زیر را داشته باشند:

۱- برای استفاده از قابلیت آیفون میرورینگ، به آيفونی نیاز دارید که به iOS 18 آپدیت شده باشد. همچنین مک‌هایی که دارای نسخه‌ی macOS Sequoia باشند و از تراشه‌ی اپل‌سیلیکون M1 یا بالاتر، یا تراشه‌ی T2 بهره ببرند، می‌توانند از این قابلیت استفاده کنند.

مک‌های دارای تراشه‌های T2 بر پایه‌ی پردازنده‌ی اینتل هستند و شامل دستگاه‌های زیر می‌شوند:

  • مک بوک پرو ۲۰۱۸ و بعد از آن
  • آی مک ۲۰۲۰
  • آی مک پرو
  • مک مینی ۲۰۱۸
  • مک پرو ۲۰۱۹

این مک‌ها دارای تراشه‌های اپل سیلیکون هستند:

  • مک مینی ۲۰۲۰ به بعد
  • مک بوک ایر ۲۰۲۰ به بعد
  • iMac 2021 و بعد از آن
  • مک بوک پرو ۲۰۲۱ به بعد (۱۴ و ۱۶ اینچی)
  • مک بوک پرو ۱۳ اینچی ۲۰۲۰
  • مک استودیو ۲۰۲۲ به بعد
  • مک پرو ۲۰۲۳

۲- برای استفاده از قابلیت آیفون میرورینگ، هم آیفون و هم مک شما باید به یک اپل اکانت واحد متصل شوند و احراز هویت دو مرحله‌ای (two-factor authentication) فعال باشد. افزون‌براین، باید هم بلوتوث و هم وای‌فای را فعال کنید و مطمئن شوید که هر دو دستگاه در فاصله‌ی نزدیک به یکدیگر قرار دارند.

۳- این ویژگی تنها زمانی فعال می‌شود که آیفون شما قفل باشد. همچنین اگر آیفون در حال شارژ است یا در حالت استندبای قرار دارد، مشکلی ایجاد نمی‌کند. اگر در زمان استفاده از قابلیت iPhone Mirroring، قفل آیفون خود را باز کنید، ویژگی مذکور به‌طور موقت غیرفعال خواهد شد.

کپی لینک

روش فعالسازی iPhone Mirroring

پس از ارتقاء به iOS 18 و macOS Sequoia مراحل زیر را پیش ببرید:

  • روی آیکون iPhone Mirroring در قسمت داک مک کلیک کنید. همچنین می‌توانید از پوشه‌ی Applications وارد اپلیکیشن شوید.
  • در صفحه‌ی بازشده، توضیحاتی درباره‌ی برنامه داده شده است. روی Continue کلیک کنید.
مراحل فعالسازی آیفون میرورینگ
  • رمز عبور آیفون خود را وارد کنید تا قفل آن باز شود.
وارد کردن رمز عبور آیفون جهت فعالسازی آیفون میرورینگ
  • در صفحه بعدی، روی Allow کلیک کنید تا اعلان‌های آیفون در مک شما ظاهر شوند. البته بعداً می‌توانید این مورد را در تنظیمات Notifications در مک تغییر دهید.
انتخاب allow برای دسترسی به نوتیفیکیشن‌ های آیفون در مک
  • در قدم بعدی، روی دکمه‌ی Get Started کلیک کنید.
  • برای شروع استفاده از این ویژگی، حسگر تاچ‌آیدی را در مک فشار دهید. در غیر این صورت، رمزعبور مک را تایپ کنید.
  • سپس از شما پرسیده می‌شود که آیا تمایل دارید در هر بار اتصال به آیفون، رمز ورود را وارد کنید یا به‌طور خودکار وارد شوید. گزینه‌ی Ask Every Time یا Authenticate Automatically را انتخاب کنید. بعداً می‌توانید این مورد را در تنظیمات iPhone Mirroring مک تغییر دهید.
فعالسازی احراز هویت آیفون میرورینگ در مک
  • اکنون می‌توانید با استفاده از کیبورد و موس مک یا ترک‌پد، آیفون خود را کنترل کنید.
نمایش هوم‌اسکرین آیفون در مک‌اواس ۱۵ با iphone mirroring

اگر مدتی از گوشی مجازی استفاده نکنید یا گوشی خود را از رایانه دور کنید، قابلیت آیفون میرورینگ قطع خواهد شد. در صورت قطع‌شدن اتصال، تنها کافی است دستورالعمل‌های مربوط به اتصال مجدد را پیش ببرید.

توجه داشته باشید که اگر بیش از یک آیفون به اپل اکانت خود متصل کرده‌اید، می‌توانید از مسیر Settings و سپس Desktop & Dock در مک خود، انتخاب کنید که از کدام دستگاه برای iPhone Mirroring بهره ببرید.

کپی لینک

استفاده از آیفون میرورینگ

شما می‌توانید پنجره‌ی آیفون میرورینگ را همانند سایر پنجره‌ها در مک خود جابه‌جا کنید. کافی است نشانگر موس را به بالای پنجره ببرید و آن را توسط نوار ابزار بکشید.

برای تغییر اندازه‌ی اپلیکیشن آیفون‌ میرورینگ، اپل سه‌ گزینه در اختیار شما قرار می‌دهد: اندازه‌ی اصلی، کوچک‌تر و بزرگ‌تر. شما می‌توانید آن‌ها را با استفاده از میانبرهای صفحه‌کلید تنظیم کنید: 

  •  بزرگ‌تر (+ Cmd)، اندازه‌ی واقعی (Cmd 0) و کوچک‌تر (- Cmd).

افزون‌براین، می‌توانید اندازه‌ی پنجره را در نوار منوی مک خود در قسمت View تغییر دهید. کشیدن لبه‌های پنجره برای تغییر اندازه‌ی آن، همانند دیگر برنامه‌های macOS ممکن نیست.

تغییر اندازه پنجره آیفون میرورینگ از قسمت view

ژست‌های حرکتی مبتنی‌بر سوایپ برای دسترسی به صفحه‌ی اصلی، اپ سوییچر و کنترل سنتر در مک اجرا نمی‌‌شوند؛ اما میانبرهایی دارند. با بردن نشانگر موس به بالای پنجره‌ی آیفون میرورینگ، ناحیه‌ی جدیدی ظاهر می‌شود که دکمه‌های هوم‌اسکرین (سمت چپ) و اپ‌سوییچر ( سمت راست) را نمایش می‌دهد.

اپ سوییچر و هوم اسکرین در اپلیکیشن آیفون میروریگ

افزون‌براین، می‌توانید با استفاده از میانبر صفحه‌کلید Command-1 به هوم‌اسکرین بروید، Command-2 برنامه‌های بازشده‌ی اخیر را نمایش می‌دهد و Command-3 جست‌وجوی سریع (Spotlight) را فعال می‌کند. روش دیگر دسترسی به صفحه‌ی جست‌وجو، کشیدن دو انگشت روی ترک‌پد مک به سمت پایین از صفحه‌ی اصلی آیفون است.

فعال‌سازی کنترل‌ سنتر iOS از طریق مک امکان‌پذیر نیست. همچنین نمی‌توانید جهت صفحه‌نمایش مجازی آیفون را به‌طور دستی تغییر دهید؛ اما اگر بازی‌ای به‌‌طور پیش‌فرض در حالت افقی اجرا شود، صفحه به‌طور خودکار می‌چرخد.

هنگام استفاده از قابلیت آیفون میرورینگ، صدای آیفون در مک پخش می‌شود. همچنین، برخی ویدیوهای آیفون در پنجره‌ی آیفون‌ میرورینگ نمایش داده می‌شوند. با‌این‌حال، پخش محتوای دارای حق کپی‌رایت ممکن است در مواردی محدود باشد؛ در نتیجه، برخی ویدیوها تنها از طریق برنامه‌های مرتبط با macOS یا پنجره‌های مرورگر روی دسکتاپ قابل مشاهده خواهند بود.

قابلیت یکپارچگی آیفون و مک می‌تواند در هنگام استفاده از قابلیت آیفون‌ میرورینگ بسیار کاربردی باشد. با کپی‌کردن هر چیزی در آیفون خود، می‌توانید آن را به‌سادگی در مک خود پیست کنید و برعکس. افزون‌براین، می‌توانید از قابلیت ایردراپ برای انتقال فایل‌ها بین دو دستگاه در زمان استفاده از آیفون‌ میرورینگ بهره ببرید.

امیدوارم از این مطلب کاربردی استفاده برده باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی قابلیت‌‌های iOS 18 در آیفون و MacOS Sequoia در مک، مقاله‌های بررسی iOS 18 و بررسی مک‌اواس ۱۵ سکویا را از دست ندهید.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات