چطور با گوشی pdf بسازیم؟ آموزش ساخت پی دی اف با گوشی اندرویدی

جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰
مطالعه 15 دقیقه
ساخت فایل پی دی اف با گوشی اندروید
در آموزش ساخت pdf با گوشی یاد می‌گیرید که چطور تصویر، ایمیل، صفحه‌ی وب یا هرچیز دیگری را در گوشی اندروید خود به فایل پی‌دی‌اف تبدیل کنید.
تبلیغات

امروزه بسیاری از افراد برای اهداف تجاری و آموزشی از فایل‌های PDF استفاده می‌کنند. ساختن PDF در گوشی اندروید به‌سادگی ساخت پی دی اف در ایفون است و می‌توانید این‌کار را بدون هیچ مشکلی در عرض چند ثانیه انجام دهید. به‌عنوان نمونه، می‌توانید با استفاده از Google Docs که با دستگاه‌های اندرویدی و iOS سازگار است، فایل PDF بسازید.

در دو مقاله آموزشی، یکی تبدیل فایل ورد به پی دی اف و دیگری تبدیل چند پی دی اف به یک پی دی اف، شما را با روش‌های تبدیل فرمت‌های مهم آشنا کردیم. اکنون اگر می‌خواهید ساخت پی دی اف با گوشی اندروید را یاد بگیرید، تنها کافی است گوشی خود را بردارید و مراحل زیر را پیش ببرید.

کپی لینک

تبدیل تصویر یا اسکرین‌شات به PDF

اگر تصویری دارید که می‌خواهید به فایل PDF تبدیلش کنید، می‌توانید از اپلیکیشن گالری داخلی گوشی یا اپلیکیشن رایگان گوگل فوتوز استفاده کنید. این برنامه‌ها امکان تبدیل تصاویر به فایل‌های PDF را به‌صورت داخلی فراهم می‌کنند. بیایید نحوه‌ی ساخت پی دی اف با گوشی را به‌کمک اپلیکیشن گوگل فوتوز یاد بگیریم.

  • اپلیکیشن Google Photos را روی گوشی خود نصب و تصویر را باز کنید. زمانی که تصویر در حالت تمام‌صفحه قرار دارد، در گوشه‌ی بالا سمت راست، روی سه‌نقطه ضربه بزنید. نوار بالایی را حرکت دهید و گزینه‌‌ی Print را انتخاب کنید.
انتخاب گزینه print در اپلیکیشن google photos
نمایش تصویر در اپلیکیشن گوگل فوتوز
  • در صفحه‌ی پرینت، تنظیمات نمایش تصویر در فایل PDF را پیکربندی کنید. پس از اعمال این تنظیمات، در گوشه‌ی بالا سمت چپ، روی فلش ضربه بزنید و گزینه‌ی Save as PDF را انتخاب کنید.
  • در قدم بعدی، روی آیکون دایره ضربه بزنید تا فایل منیجر پیش‌فرض اندروید باز شود. سپس، پوشه‌ای را برای ذخیره‌ی فایل PDF خود انتخاب کنید. اگر مایلید، در بخش نام فایل، نام دلخواه خود را برای فایل PDF وارد کنید. در نهایت، گزینه‌ی Save را فشار دهید.
  • نسخه‌ی پی‌دی‌اف تصویر شما با موفقیت در گوشی‌تان ذخیره شد.
ذخیره فایل پی دی اف در فایل منیجر گوشی اندروید
انتخاب گزینه‌ Save as PDF در اپلیکیشن گوگل فوتوز (google photos)
کپی لینک

تبدیل صفحه‌ی وب به PDF

تبدیل صفحه‌ی وب به PDF به شما اجازه می‌دهد تا قالب‌بندی آن را حفظ کنید و آن را با دیگران به‌اشتراک بگذارید. در ادامه ساختن پی دی اف با استفاده از مرورگر وب گوگل کروم را به شما آموزش می‌دهیم.

  • صفحه‌ی وبی در مرورگر کروم باز کنید. وقتی صفحه بارگذاری شد، در گوشه‌ی بالا سمت راست کروم، روی سه‌نقطه ضربه بزنید و گزینه‌ی Share را انتخاب کنید.
  • در برگه‌ی اشتراک‌گذاری، Print را انتخاب کنید.
انتخاب گزینه print‌ در مرورگر کروم
انتخاب گزینه share‌ در مرورگر کروم
نمایش سایت زومیت در مرورگر کروم
  • در قدم بعدی، گزینه‌های فایل PDF را پیکربندی کنید. سپس در گوشه‌ی بالا سمت چپ، روی فلش ضربه بزنید و گزینه‌ی Save as PDF را انتخاب کنید.
  • در مرحله‌ی آخر از ساخت PDF با گوشی، روی آیکون دایره بزنید تا فایل منیجر پیش‌فرض اندروید اجرا شود. پوشه‌ای را انتخاب کنید تا PDF در آن ذخیره شود. درصورت تمایل، روی فیلد نام فایل ضربه بزنید و نامی برای آن تایپ کنید. سپس گزینه‌ی Save را فشار دهید.
ذخیره صفحه‌ وب در قالب فایل PDF
انتخاب گزینه‌ Save as PDF در مرورگر کروم
کپی لینک

ذخیره‌ی ایمیل به صورت PDF

برای ساخت یک فایل PDF از یک ایمیل در جیمیل، Outlook یا اپلیکیشن ایمیل دیگر، تنها کافی است ایمیل را به صورت PDF چاپ کنید. در ادامه نحوه‌‌ی ساختن PDF با گوشی را توضیح می‌دهیم.

در اپلیکیشن جیمیل:

  • پیام مورد نظرتان را در جیمیل باز کنید و در گوشه‌ی بالا سمت راست، روی سه‌نقطه ضربه بزنید و گزینه‌ی Print را انتخاب کنید.
  • در صفحه‌ی بعد، گزینه‌های پرینت را تنظیم کنید. سپس در گوشه‌ی بالا سمت چپ، روی فلش ضربه بزنید و گزینه‌ی Save as PDF را انتخاب کنید.
  • برای اجرای فایل منیجر پیش‌فرض اندروید، روی آیکون دایره ضربه بزنید. ‌پوشه‌ای برای ذخیره‌ی PDF انتخاب کنید. پس از تعیین نامی برای فایل PDF، دکمه‌ی ذخیره یا Save را بزنید.
ذخیره‌ کردن ایمیل به صورت PDF
انتخاب گزینه‌ Save as PDF در اپلیکیشن جیمیل
انتخاب گزینه print در اپلیکیشن جیمیل
انتخاب گزینه سه نقطه برای ورود به بخش print

در اپلیکیشن Outlook:

  • پیام مورد نظرتان را در اپلیکیشن Outlook باز کنید و در گوشه‌ی بالا سمت راست ایمیل (نه گوشه‌ی بالا سمت راست Outlook)، روی سه‌نقطه ضربه بزنید و گزینه‌ی Print را انتخاب کنید.
  • در صفحه‌ی بازشده، گزینه‌های مربوط‌به نحوه‌ی نمایش ایمیل در PDF را انتخاب کنید. سپس در گوشه‌ی بالا سمت چپ، فلش را انتخاب کرده و گزینه‌ی Save as PDF را انتخاب کنید.
  • برای اجرای فایل منیجر پیش‌فرض اندروید، روی آیکون دایره ضربه بزنید. سپس برای ذخیره‌ی PDF به پوشه‌ی مورد نظر بروید، برای فایل نامی انتخاب کنید و دکمه Save را فشار دهید.
ذخیره‌ کردن ایمیل به صورت PDF
انتخاب گزینه‌ Save as PDF در اپلیکیشن Outlook
انتخاب گزینه print در اپلیکیشن Outlook
انتخاب گزینه سه نقطه در اپلیکیشن Outlook برای ورود به بخش print
کپی لینک

ذخیره‌ی پیام متنی به صورت PDF

برنامه‌ی Google Messages امکان تبدیل مستقیم پیام‌های متنی به پی‌دی‌اف را فراهم نمی‌کند؛ اما شما می‌توانید از پیام‌ها اسکرین‌شات بگیرید و آن اسکرین‌شات‌ها را به فرمت PDF تبدیل کنید.

  • برای ساخت پی دی اف با گوشی، پیام متنی مورد نظرتان را در برنامه‌ی Messages اجرا کنید. از آن پیام در گوشی اندرویدی خود اسکرین‌شات بگیرید. وقتی تصویر کوچک صفحه‌نمایش ظاهر شد، روی آن ضربه بزنید. تصویر را برش دهید تا فقط پیام انتخابی نمایش داده شود، سپس آیکون اشتراک‌گذاری را در بالا فشار دهید.
  • از برگه‌ی Share، گزینه‌ی Print را انتخاب کنید. در صفحه‌ی بعد، در گوشه‌ی بالا سمت چپ، روی فلش ضربه بزنید و گزینه‌ی Save as PDF را فشار دهید.
  • پس از انتخاب آیکون دایره، برای ذخیره‌ی PDF به پوشه‌ی مورد نظر بروید، برای فایل نامی انتخاب کنید و دکمه‌ی Save را بزنید.
ذخیره‌ کردن پیامک به صورت PDF
انتخاب گزینه‌ Save as PDF برای تبدیل پیام متنی به پی دی اف
انتخاب گزینه‌ Print برای تبدیل پیام متنی به پی دی اف
برم پیام برای ذخیره‌ پیام متنی به صورت PDF
کپی لینک

تبدیل فایل ورد به PDF

در مقاله‌ی دیگری، تبدیل ورد به PDF با گوشی را توضیح داده‌ایم. با انجام این مراحل ساده می‌توانید فایل‌های ورد خود را به پی‌دی‌اف تبدیل کنید:

  • فایل مورد نظرتان را در اپلیکیشن ورد باز کنید. در گوشه‌ی بالا سمت راست فایل بازشده، روی سه‌نقطه ضربه بزنید و Print را انتخاب کنید.
  • گزینه‌های پرینت را پیکربندی کنید. سپس در گوشه‌ی سمت چپ بالا، روی فلش ضربه بزنید و Save as PDF را فشار دهید.
  • روی آیکون دایره بزنید تا فایل منیجر پیش‌فرض اندروید اجرا شود. به پوشه‌ای که می‌خواهید PDF را در آن ذخیره کنید بروید، نامی برای فایل تایپ کنید و Save را بزنید.
تبدیل کردن فایل ورد به PDF
انتخاب گزینه Save as PDF در ورد
انتخاب گزینه پرینت (print) در ورد
انتخاب گزینه سه نقطه در مایکروسافت ورد
کپی لینک

ساخت پی دی اف با گوشی در گوگل داکس

تبدیل فایل به PDF در گوگل داکس به‌عنوان یکی دیگر از روش‌های آموزش ساخت پی دی اف با گوشی شناخته می‌شود. مراحل انجام آن به شرح زیر است:

  • اپلیکیشن Docs را در گوشی خود اجرا و سندی را که می‌خواهید به‌صورت PDF ذخیره شود، باز کنید. در گوشه‌ی بالا سمت راست، روی سه‌نقطه ضربه بزنید و Share & Export و Save As را انتخاب کنید.
  • در منوی Save As، پس از انتخاب گزینه‌ی PDF Document (. pdf)، دکمه‌ی OK را انتخاب کنید.
  • هنگامی‌که پیش‌نمایش PDF باز می‌شود، برای ذخیره‌‌ی فایل پی‌دی‌اف در گوشی خود، روی آیکون دانلود (آیکون فلش به سمت پایین) ضربه بزنید؛ زیرا داکس به‌طور خودکار فایل را ذخیره نمی‌کند.
انتخاب آیکون فلش پایین برای ذخیره فایل پی دی اف از طریق گوگل داکس
انتخاب گزینه‌ PDF Document (. pdf) در گوگل داکس
انتخاب Save As در اپلیکیشن گوگل داکس
اجرای اپلیکیشن Docs و انتخاب گزینه سه نقطه
کپی لینک

ساخت PDF در گوشی اندروید با اپلیکیشن Adobe Scan

ادوب اسکن (Adobe Scan) جزو اپلیکیشن‌هایی است که امکان اسکن سند و تبدیل آن به فرمت PDF را فراهم می‌آورد. در ادامه، روش استفاده از این برنامه ساخت پی دی اف را به شما آموزش خواهیم داد.

  • در اپلیکیشن Adobe Scan، نوع اسکن مناسب (کتاب، کارت ویزیت و غیره) را انتخاب کنید. اگر در انتخاب خود مطمئن نیستید، با گزینه‌ی Document ادامه دهید.
  • سند مورد نظر را جهت اسکن روی یک سطح صاف قرار دهید.
  • دوربین را دقیقاً بالای سند قرار دهید تا تمام سند به‌طور مساوی در داخل قاب قرار بگیرد.
  • دوربین را ثابت نگهدارید تا برنامه بتواند سند را شناسایی و اسکن کند. پس از اینکه یک تصویر واضح ارائه دادید، برنامه به‌طور خودکار سند را اسکن می‌کند. در صورتی‌که اسکن به صورت خودکار انجام نشد، می‌توانید با فشاردادن دکمه‌ی ضبط (دایره‌ی بزرگ در پایین صفحه)، اسکن را به‌صورت دستی انجام دهید.
انتخاب save pdf در adobe scan اندروید
اسکن فایل پی‌دی‌اف با استفاده از ادوب اسکن (adobe scan) در گوشی اندروید
  • هربار که صفحه‌‌ای را اسکن می‌کنید، گزینه‌ای برای اسکن دوباره (Retake) در دسترس خواهد بود.
  • پس از اتمام اسکن، شما قادر به ویرایش بیشتر سند خواهید بود.
  • زمانی‌ که کارتان تمام شد، روی Save PDF ضربه بزنید.
  • درنهایت می‌توانید با انتخاب گزینه‌ی More و سپس Copy to device، فایل خود را در پوشه‌ی مورد نظرتان ذخیره کنید.
ذخیره فایل پی دی اف در گوشی اندروید به کمک adobe scan
انتخاب گزینه Copy to device در ادوب اسکن
انتخاب گزینه more در ادوب اسکن

همانطور که دیدید، برای ذخیره‌ی هر فایل به‌صورت PDF، تنها کافی است به گزینه‌ی Print در اپلیکیشن دسترسی داشته باشید، سپس گزینه‌ی Save as PDF را انتخاب و فایل را در پوشه‌ی مورد نظر خود ذخیره کنید. این بدان معنا است که حتی اگر اپلیکیشن محبوب شما در راهنمای ما ذکر نشده باشد، می‌توانید از گزینه‌ی Print برای ذخیره‌ی فایل‌هایتان به‌صورت PDF بدون هیچ مشکلی استفاده کنید.

اگر به‌دنبال نرم‌افزار حرفه‌ای ویرایش PDF هستید یا می‌خواهید فایل پی‌دی‌اف خود را به عکس تبدیل کنید، مقاله‌‌ی نرم‌افزار ادیت PDF برایتان مفید خواهد بود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
در حال مطالعه لیست مطالعاتی هستی
0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات