اچ‌ ام دی گلوبال نام تجاری Asha را ثبت کرد

پنج‌شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ظاهرا اچ‌ام‌دی گلوبال موفق شده است نام تجاری Asha را به ثبت برساند و احتمالاً گوشی‌های جدیدی با این نام عرضه خواهد کرد.
تبلیغات

اچ‌ام‌دی گلوبال ساخت گوشی‌های هوشمند نوکیا را بر عهده دارد و به‌ نظر می‌رسد که فنلاندی‌ها، عملکرد خوبی در این زمینه داشته‌اند. آخرین آمار و ارقام، حاکی از آن هستند که در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۷، اچ‌ام‌دی گلوبال توانسته است نزدیک به ۲.۸ میلیون دستگاه گوشی‌ هوشمند با برند نوکیا عرضه کند. در همین بازه‌ی زمانی، ۱۳.۵ میلیون دستگاه گوشی ساده (فیچرفون) توسط اچ‌ام‌دی گلوبال وارد بازار شده است. در سومین سه‌ماهه‌ی سال ۲۰۱۷، اچ‌ام‌دی گلوبال با احتساب فروش گوشی‌های هوشمند و فیچرفون‌های نوکیا توانسته مقام هشتم را در بین سازندگان پرفروش بازار موبایل به‏‌دست آورد.

با این وجود، بازخوردهای مثبت نسبت به محصولات اندروید اچ‌ام‌دی گلوبال که در بازار با برند نوکیا به فروش می‌رسد؛ باعث نخواهد شد این سازنده از تلاش برای کسب موفقیت‌های بیشتر با ارائه محصولات جذاب دست بکشد.

آشا نوکیا

این‌طور که پیدا است، اچ‌ام‌دی گلوبال اخیرا موفق شده برند Asha را که تا پیش از خرید مایکروسافت در اختیار نوکیا بود؛ مجدداً به‌ دست آورد. در حال‌ حاضر هیچ تأییدیه‌ی رسمی از سوی مقامات ارشد اچ‌ام‌دی گلوبال یا سخنگوی این شرکت ارائه نشده است. ضمن اینکه مشخص نیست شرکت مذکور، با چه شرایطی توانسته برند Asha را در اختیار بگیرد؛ با این وجود، فنلاندی‌ها احتمالاً با مایکروسافت وارد مذاکره شده‌اند.

آشا نوکیا

یکی‌دیگر از پرسش‌هایی که در حال‌ حاضر بدون پاسخ مانده، این است که اچ‌ام‌دی گلوبال چه تصمیمی برای برند Asha دارد؟ آیا به‌دنبال احیای گوشی‌های Asha است یا تصمیم دیگری دارد؟ زمان تنها مشخص خواهد کرد که مقامات اچ‌ام‌دی، چه تصمیماتی برای گسترش کسب‌وکار خود در بازار تلفن همراه دارند. 

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات