سامسونگ و اپل؛ صدرنشین بیشترین فروش گوشی‌ های هوشمند اپراتورهای تلفن همراه آمریکا

شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
نتایج بررسی‌های جدید نشان می‌دهد بیش از ۹۰ درصد گوشی‌های هوشمندی که اپراتورهای تلفن‌همراه آمریکا می‌فروشند، به شرکت‌‌های سامسونگ یا اپل تعلق دارند.
تبلیغات

براساس بررسی‌های Wave7 Research، اپل و سامسونگ بیش از ۹۰ درصد سهم بازار فروش گوشی‌های هوشمند اپراتورهای تلفن‌همراه ایالات متحده را به‌خود اختصاص می‌دهند. طبق گزارش Wave7 Research، تقریبا ۹۴ درصد از گوشی‌های فروخته‌شده ‌ی ورایزن و ۹۱ درصد گوشی‌های فروخته‌شده تی‌موبایل دستگاه‌های گلکسی سامسونگ یا آیفون اپل هستند. 

در بازه‌ی زمانی تعطیلات دسامبر، آیفون ۱۱ اپل پرفروش‌ترین گوشی هوشمند فروخته‌شده ازطریق چهار اپراتور مخابراتی ایالات متحده، یعنی اسپرینت، ورایزن، تی‌موبایل و AT&T و گلکسی اس ۱۰ پرفروش‌ترین گوشی سامسونگ فروخته‌شده‌ی اپراتورهای مخابراتی آمریکا بود. 

آیفون 11 / iPhone 11

شاید یکی از دلایل فروش چشمگیر برند‌های نام‌برده، آن است که بسیاری از برند‌های معروف گوشی هوشمند در دنیا ازطریق اپراتورهای تلفن‌همراه آمریکا عرضه نمی‌شوند. البته دراین‌میان، برخی گوشی‌های هوشمند موتورولا و ال‌جی و گوگل ازطریق اپراتورهای تلفن‌همراه فروخته شده‌اند و حتی وان‌پلاس گوشی هوشمند وان پلاس ۷ تی را ازطریق تی‌موبایل روانه‌ی بازار کرده است. بااین‌حال، بسیاری از برندهای دیگر هیچ‌وقت از اپراتورهای تلفن‌همراه پشتیبانی نمی‌شوند. گوشی‌های هوشمند گوگل پیکسل تنها ۲ تا ۴ درصد فروش اپراتورهای تلفن‌همراه آمریکا و وان‌پلاس فقط ۲ درصد فروش گوشی‌های تی‌موبایل را به‌خود اختصاص می‌دهد.

البته در نظر داشته باشید اکثر کاربران آمریکایی ابتدا اپراتور تلفن‌همراه را انتخاب و سپس به فروشگاه اپراتور مرتبط مراجعه می‌کنند و گوشی‌های مدنظر خود را می‌خرند؛ گوشی‌هایی که عموما جدیدترین پرچم‌داران گلکسی سامسونگ و آیفون اپل هستند.

در آمریکا وضعیت خرید در بخش پیش‌پرداختی بی‌سیم (prepaid) تا حدی متفاوت است؛ به‌گونه‌ای که بیشترین فروش تی‌موبایل در نیمه‌ی اول دسامبر مربوط به گوشی‌‌های سامسونگ و ال‌جی و موتورولا و بیشترین فروش Boost Mobile (اپراتور مجازی تلفن‌همراه اسپرینت یا Sprint MVNO) و جزو چهار فروشنده‌ی برتر ماه، مربوط به گوشی‌های گلکسی سامسونگ و آیفون اپل بود. ناگفته نماند نام ال‌جی استایلو ۵ نیز در این فهرست به‌عنوان پنجمین دستگاه پرفروش دیده می‌شود. 

در‌حالی‌که برندهای چینی مانند ریل‌می و اوپو و شیائومی توانستند فروش چشمگیری در سال گذشته برای خود در بازارهای اروپایی رقم بزنند، هنوز حضور فعالی در  ایالات متحده ندارند. باتوجه‌به آمارهای ارائه‌شده در گزارش مذکور، به‌نظر می‌رسد بدون نیاز به تبلیغات چندمیلیارددلاری، به‌زودی شرایط تغییر کند. 

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات