شیائومی یکی از شرکتهای بسیار پرطرفدار است که با ارائه محصولات مقرونبهصرفه توانسته طرفداران زیادی به خود جلب کند. از محصولات این شرکت میتوان به تلفن همراه، مچبند هوشمند، پاوربانک و موارد دیگر اشاره کرد. رمز موفقیت این شرکت مانند دیگر شرکتهای چینی است که محصولات خوبی با قیمت مناسب عرضه میکنند. بهتازگی گزارشی در فضای مجازی منتشر شده است که از موفقیت روزافزون این شرکت خبر میدهد.
بر طبق آخرین اطلاعات منتشرشده از سایت تحلیلی Canalys، در سهماهه سوم سال ۲۰۲۰ فروش گوشی هوشمند در هندوستان به ۵۰ میلیون دستگاه رسیده است. درحالیکه در سهماهه دوم ۲۰۲۰ بازار گوشی هندوستان شاهد کاهش ۵۱ درصدی فروش بود، در سهماهه جاری با رشد ۸ درصدی نسبت به همین زمان در سال گذشته روبهرو شده است.
همانطور که پیشبینی میشد، شیائومی بزرگترین فروشنده تلفن همراه هندوستان در این بازهی زمانی بود. ارسال محصولات این شرکت با افزایش ۹ درصدی نسبت به سال گذشته به تعداد ۱۳٫۱ میلیون دستگاه رسید. سامسونگ که در سهماهه اول سال به رتبه سوم در بازار تلفن هوشمند هند سقوط کرد، در سهماهه آخر جایگاه دوم را از ویوو گرفت. سامسونگ طی دورهی جولای تا سپتامبر ۱۰٫۲ میلیون گوشی هوشمند به مشتریان خود تحویل داد که از ۹٫۵ میلیون دستگاه در سهماهه سوم ۲۰۱۹ بیشتر است.
مانو کومار جین، کارآفرین برجسته هندی و معاون جهانی شیائومی، با انتشار توئیتی در فضای مجازی از این اتفاق ابزار خوشحالی کرد و نوشت:
برند شماره یک برای سومین سال.هیجانزده هستم که بگویم بر اساس گزارش Canalys، شیائومی هندوستان برای سومین سال بهعنوان برترین برند تلفن همراه شناخته شده است.طرفداران و شرکای ما، از شما برای اینکه شیائومی را به محبوبترین برند در هندوستان تبدیل کردهاید سپاسگزاریم.
"No. 1 🥇 #smartphone brand for 3 years." 🥳Excited to share that @XiaomiIndia continues to be the #1SmartPhoneBrand for 3+ years - latest @Canalys report. 🙏🏆Mi fans & all our partners, thank you for making Mi the most loved brand in #India.❤️🧡💛💙💚I ❤️Mi #Xiaomi #Redmi pic.twitter.com/GSWONMH6nf— Manu Kumar Jain (@manukumarjain) October 27, 2020
درست است که فروش گوشی ویوو در سهماهه سوم نسبت به سامسونگ کمتر بود و برای همین این شرکت از رقیب کرهای خود عقب افتاد؛ اما ارسال محصولات ویوو به مشتریان در این بازهی زمانی نسبت به سال گذشته ۱۹ درصد افزایش داشته و فروش گوشیهای هوشمند این شرکت از ۷٫۴ میلیون به ۸٫۸ میلیون دستگاه رسیده است.
بااینحال ریلمی با رشد ۲۳ درصدی نسبت به همین بازهی زمانی در سال گذشته، سریعترین رشد را بین برندهای مختلف گوشی هوشمند داشته است. بهطور کلی تولیدکنندههای چینی موفق شدهاند ۷۶ درصد از بازار تلفن هوشمند هندوستان را به خود اختصاص دهند که نسبت به سال گذشته ۲ درصد افزایش یافته است.
وارون کانان، تحلیلگر تحقیقات Canalyst، در بیانیهای میگوید:
تنش مداوم بین هند و چین در چند ماه گذشته یکی از موضوعات داغ بوده است؛ اما هنوز نتوانستهایم تأثیر قابل توجهی در تصمیمات مشتریان برای خرید در بازار انبوه مشاهده کنیم. بااینحال تنشهای موجود باعث شده است برندهای گوشی چینی در ماههای اخیر محافظهکارانهتر رفتار کننئ و هزینههای بازاریابی خود را کاهش دهند. اکنون این شرکتها با دقت در حال ارائهی تصویری واضح از اهمیت حضور خود در بازار هندوستان برای پیشرفت آیندهی اقتصادی این کشور هستند.
در ادامه فهرست میزان عملکرد همه شرکتهای تولیدکننده تلفن هوشمند در سهماهه سوم را مشاهده میکنید:
تولیدکننده | فروش سهماهه سوم ۲۰۲۰ (میلیون) | سهم بازار در سهماهه سوم ۲۰۲۰ | فروش سهماه دوم ۲۰۲۰ (میلیون) | سهم بازار در سهماهه دوم۲۰۲۰ | رشد سالیانه |
---|---|---|---|---|---|
شیائومی | ۱۳٫۱ | ۲۶٫۱ درصد | ۱۲ | ۲۵٫۹ درصد | +۹ درصد |
سامسونگ | ۱۰٫۲ | ۲۰٫۴ درصد | ۹٫۵ | ۲۰٫۶ درصد | +۷ درصد |
ویوو | ۸٫۸ | ۱۷٫۶ درصد | ۷٫۴ | ۱۶ درصد | +۱۹ درصد |
ریلمی | ۸٫۷ | ۱۷٫۴ درصد | ۷٫۱ | ۱۵٫۳ درصد | + ۲۳ درصد |
اوپو | ۶٫۱ | ۱۲٫۱ درصد | ۵٫۷ | ۱۲٫۳ درصد | + ۶ درصد |
دیگران | ۳٫۱ | ۶٫۳ درصد | ۴٫۵ | ۹٫۸ درصد | -۳۱ درصد |
کل | ۵۰ | ۱۰۰ درصد | ۴۶٫۲ | ۱۰۰ درصد | +۸ درصد |