واحد تحقیق و توسعه وان پلاس با اوپو ادغام شد

جمعه ۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
وان پلاس با تأیید گزارش‌های اولیه اعلام کرد بخش تحقیق و توسعه این شرکت با اوپو ادغام شده است. وان پلاس از این‌ طریق تلاش دارد به منابع بیشتری دسترسی پیدا کند.
تبلیغات

خبرگزاری GSMArena در گزارشی به‌نقل از DoNews می‌نویسد افرادی در داخل اوپو که نخواسته‌اند نام‌شان فاش شود مدعی شده‌اند اوپو و وان پلاس واحد تحقیق و توسعه (R&D) خود را ادغام کرده‌اند. این افراد همچنین می‌گویند افراد جدیدی که به واحد تحقیق و توسعه وارد شده‌اند قرار بوده توسط اوپو استخدام شوند نه وان پلاس.

گزارش جدید می‌گوید ترکیب واحد تحقیق و توسعه اوپو و وان پلاس در ماه دسامبر ۲۰۲۰ (آذر و دی ۱۳۹۹) انجام شده است، اما هرگز به‌صورت رسمی چیزی از آن گفته نشد. افراد داخلی اوپو مدعی شده‌اند ارتباط بین اوپو و وان پلاس همچون ارتباط بین شیائومی و ردمی است؛ بدین ترتیب اوپو و وان پلاس از این پس برپایه‌ی یک سیستم تحقیق و توسعه دستگاه‌های جدید را تولید خواهند کرد. 

زمان کوتاهی پس رسانه‌ای شدن خبر ترکیب واحد تحقیق و توسع اوپو و وان پلاس، اطلاعیه‌ای رسمی وان پلاس برای رسانه‌ی Android Authority ارسال شد. وان پلاس در این بیانیه می‌گوید به‌منظور به‌حداکثر‌رساندن منابع و فراهم‌سازی بسترها برای رشد بیشتر، «در فرایند ادغام بیشتر برخی از توانایی‌های تحقیق و توسعه‌ی خود در OPLUS (سرمایه‌گذار بلندمدت این شرکت)» قرار دارد.

براساس این اطلاعیه وان پلاس همچنان به‌صورت مستقل به فعالیت ادامه می‌دهد و تلاش می‌کند بهترین تجربه‌ی کاربری ممکن را برای کاربران فعلی و آینده‌ی خود ارائه دهد.

رابطه‌ی تجاری نزدیک بین اوپو و وان پلاس غیرقابل‌انکار است. هر دو برند در مالکیت شرکت BBK Electronics هستند و گاهی اوقات با نگاهی به پرچمداران جدید اوپو می‌توانیم تا حد زیادی بفهمیم که باید چه انتظاراتی از دستگاه بعدی وان پلاس داشته باشیم. حتی OnePlus Dash Charger بدون هیچ مشکلی با شارژرهای VOOC اوپو کار می‌کند.

با وجود شباهت‌ها در حوزه‌ی سخت‌افزاری،‌ تیم‌های نرم‌افزاری وان پلاس و اوپو به‌صورت مجزا از هم فعالیت می‌کنند و بین رابط کاربری گوشی‌های این دو شرکت‌ تفاوت‌هایی محسوس به‌چشم می‌خورد. سیستم‌های عامل Color OS و Oxygen OS برای بازارها و مخاطبان مختلف توسعه داده شده‌اند.

در نظر داشته باشید که اوپو و وان پلاس همچنان قرار است به‌عنوان برندهایی مستقل فعالیت کنند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات