شایعه: آیفون 13 مجهز به شبکه mmWave 5G در خارج از آمریکا هم عرضه می‌شود

دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
مینگ‌چی کوئو، تحلیلگر باسابقه، مدعی است که اپل قصد دارد در خانواده‌ی آیفون 13، مدل مجهز به نسخه‌ی mmWave شبکه‌ی 5G را در کشورهای بیشتری عرضه کند.
تبلیغات

مینگ‌چی کوئو در یادداشت تحلیلی جدیدی می‌گوید گوشی‌های سری آیفون ۱۳ (Apple iPhone 13) قرار است شبکه‌ی موج‌میلی‌متری فایوجی (mmWave 5G)‌ را به کشورهای بیشتری گسترش دهند. گوشی‌های سری آیفون 12 در سراسر دنیا از فناوری 5G پشتیببانی می‌کنند؛ بااین‌حال، آنتن موج‌میلی‌متری صرفا در مدل‌‌هایی از آیفون 12 حضور دارد که روانه‌ی بازار ایالات متحده می‌شوند. بدین‌ترتیب، موج‌میلی‌متری به‌شکل محدود در آیفون حضور دارد؛ اما سرعت دانلود چندگیگابیتی ارائه می‌دهد.

به‌گزارش 9to5mac، در‌حال‌حاضر دو استاندارد کلی برای فناوری 5G تعریف شده است: sub-6GHz و mmWave. نسخه‌ی sub-6GHz به‌طورگسترده در دنیا مستقر شده است و طبق آمار، می‌تواند به حداکثر سرعت شبکه‌ی LTE دست یابد (حدودا ۶۰ تا ۱۰۰ مگابیت‌برثانیه). نسخه‌ی mmWave نیز از طیفی استفاده می‌کند که به‌خوبی نمی‌تواند در فضاهای داخلی نفوذ کند؛ ولی پهنای باند زیادی برای محیطی کوچک ارائه می‌دهد.

آیفون‌ 12 مجهز به آنتن mmWave صرفا برای کاربران آمریکایی ارائه شده‌ است (یعنی حدودا یک‌سوم از تمام گوشی‌های تولیدشده‌ی آیفون 12). مدل‌های آمریکایی آیفون 12 در زیر دکمه‌ی کناری در لبه‌ی راست بریدگی خاصی دارند که همان آنتن mmWave است. 

مینگ‌چی کوئو ادعا می‌کند که اپل قصد دارد عرضه‌ی آیفون‌های مجهز به mmWave را در نسل جدید به ۵۵ تا ۶۰ درصد از کل گوشی‌های سری آیفون سیزده برساند. به‌اعتقاد وی، کشورهای دریافت‌کننده نسخه‌ی mmWave آیفون 13 عبارت‌اند از: ایالات متحده، کانادا، ژاپن، استرالیا و بازارهای بزرگ اروپایی. انتظار می‌رود تبلت آیپد پرو 2021 که احتمالا فردا معرفی می‌شود، از فناوری 5G نیز برخوردار باشد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات