تبلیغات عجیب سامسونگ علیه آیفون ۱۴ بیشتر مثل خودزنی است

یک‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
لولای گلکسی زد فلیپ ۴
درحالی‌که آیفون ۱۴ با پرقدرت‌ترین تراشه‌ی موبایلی تاریخ معرفی شده، سامسونگ برای طعنه به اپل روی «تعظیم کردن» گوشی‌های تاشدنی‌اش مانور می‌دهد. تبلیغات سامسونگ عملاً خودزنی است.
تبلیغات

سامسونگ در روزهای اخیر پویش تبلیغاتی جدیدی را شروع کرده است تا توجهات را از آیفون ۱۴ بردارد و محصولاتی که خودش در بازار موبایل عرضه می‌کند، به‌عنوان بهترین‌های دنیا جا بزند. جدال تبلیغاتی سامسونگ با اپل در آستانه‌ی برگزاری رویداد Far Out شروع شد و پس از رونمایی آیفون‌های نسل جدید ادامه یافت و اکنون وارد مرحله‌ی جدیدی شده است.

سامسونگ مهندسانی خلاق دارد. این شرکت قبل از تمامی بازیگران بزرگ صنعت موبایل، تولید دستگاه‌های تاشدنی را شروع کرد و گوشی‌های سری گلکسی زد فولد و گلکسی زد فلیپ پس از چند نسل به دستگاه‌هایی باکیفیت تبدیل شده‌اند؛ دستگاه‌هایی که اگر قیمتشان با گذشت زمان افت کند، قطعاً گزینه‌های جذابی برای بسیاری از مردم به‌حساب می‌آیند.

به‌گزارش زومیت، سامسونگ از‌لحاظ حجم عرضه به بازار، برترین برند دنیا در صنعت موبایل است. گوشی‌هایی که این شرکت در قالب خانواده‌ی گلکسی S عرضه می‌کند، هر‌سال بهترین‌ها را در خود دارند و گوشی‌های سری گلکسی زد از مشخصه‌هایی نوآورانه بهره می‌گیرند و گوشی‌های میان‌رده‌ی سری گلکسی A بسیار محبوب‌اند.

سامسونگ ثابت کرده که بازیگری شایسته در صنعت موبایل است. این شرکت نیازی به هجوم به رقبا ندارد. بااین‌حال، اعضای تیم تبلیغاتی سامسونگ در تلاش‌اند نهایت استفاده را از رونمایی آیفون ۱۴ ببرند.

پویش تبلیغاتی‌ جدیدی که سامسونگ به راه انداخته است، بیشتر از اینکه برای این شرکت مفید باشد، شبیه خودزنی است. سامسونگ صرفاً به تبلیغات ویدئویی بسنده نکرده و بنرهای تبلیغاتی این شرکت نیز در برخی شهرها ویژگی‌های منحصربه‌فرد گوشی‌های تاشدنی را به‌رخ می‌کشند و بنرهای دیگری به استفاده از پروضوح‌ترین حسگر تصویر دنیای موبایل در گوشی‌های سری گلکسی S اشاره می‌کند. سامسونگ اخیراً در توییتر نیز تبلیغات را شروع کرده است: «آیا دلتان نمی‌خواست که موبایل شما هم توانایی تعظیم‌کردن داشته باشد؟.»

«آیا دلتان نمی‌خواست گوشی شما هم توانایی تعظیم کردن داشته باشد؟»

درحالی‌که اپل نسل جدید آیفون را با پرقدرت‌ترین تراشه‌ی موبایلی تاریخ معرفی کرده (تراشه‌ای که ۴۰ درصد سریع‌تر از رقبا است)، سامسونگ روی تعظیم‌کردن گوشی‌هایش مانور می‌دهد.

درحالی‌که اپل در آیفون ۱۴ از سیستم ارتباط ماهواره‌ای استفاده کرده است، سامسونگ در یکی از تبلیغاتش می‌گوید‌ «آیا دلتان نمی‌خواست موبایل شما هم مثل اسب بدود؟» این نوع تبلیغات به‌جای کمک به سامسونگ، به این شرکت ضربه می‌زند و بیشتر شبیه خودتخریبی است. کاربران زیادی در شبکه‌های اجتماعی پویش تبلیغاتی سامسونگ را به‌سخره گرفته‌اند. تاشدنی‌های سامسونگ ویژگی‌های جذاب متعددی دارند و تمرکز روی «تعظیم‌کردن» سیاست تبلیغاتی دور‌از‌انتظاری است.

جدال تبلیغاتی بین سامسونگ و اپل موضوع جدیدی نیست. این دو شرکت بارها در تبلیغاتشان به‌هم طعنه زده‌اند. سامسونگ هنگام حذف جک هدفون و شارژر از جعبه نیز آیفون را مسخره کرد؛ اما بعداً خودش در همان مسیر قدم برداشت و مجبور شد تبلیغاتش را حذف کند.

سامسونگ در برخی از تبلیغاتش به بهره‌مندی گوشی‌های سری گلکسی زد فولد از طراحی تاشدنی و نمایشگر منعطف اشاره کرد. شاید تمرکز روی این مشخصه‌ها اقدامی منطقی‌تر باشد. پویش تبلیغاتی سامسونگ در برخی زمینه‌ها ادعاهایی درست مطرح می‌کند؛ اما گاهی اوقات روی موارد عجیبی دست می‌گذارد. در سال‌های گذشته، تبلیغات خلاقانه‌تر بودند و بیشتر در کانون توجه قرار می‌گرفتند؛ اما به‌نظر می‌رسد سامسونگ در پویش تبلیغاتی جدیدش دچار اشتباهی استراتژیک شده است.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی تبلیغات سامسونگ چیست؟

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات