سونی پنج حسگر ۵۰ مگاپیکسلی LYTIA برای دوربین گوشی‌ها رونمایی کرد

دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۵
مطالعه 1 دقیقه
دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس
سونی پنج حسگر تصویر جدید برای گوشی‌های هوشمند رونمایی کرده است که وضوح ۵۰ مگاپیکسلی دارند.
تبلیغات

سونی اواخر سال گذشته‌ی میلادی برند جدیدی به نام LYTIA برای حسگرهای تصویر گوشی‌های هوشمند معرفی و ادعا کرد حسگرهای این خانواده عملکرد «فراتر از حد تصور» خواهند داشت. پس از ماه‌ها، سرانجام پنج حسگر در قالب خانواده‌ی LYTIA رونمایی شده‌اند.

براساس گزارش گیزموچاینا، سونی قبلاً جدیدترین و پیشرفته‌ترین حسگرهای تصویربرداری‌اش را در قالب خانواده‌ی IMX تولید می‌کرد. مشخص نیست که LYTIA برای جایگزینی با IMX معرفی شده یا قرار است هم‌زمان با این برند فعالیت کند.

مشخصات سنسورهای LYTIA سونی

اولین حسگر جدید سونی LYT500 نام دارد که حسگری ۱/۲٫۹۳ اینچی محسوب می‌شود و پیکسل‌های ۰٫۶ میکرونی دارد. دومین حسگر سونی LYT700 است که از حسگر ۱/۱٫۵۶ اینچی HDR بهره می‌برد.

سومین حسگر سونی LYT800 نام دارد که برای گوشی‌های پریمیوم تولید می‌شود و اولین حسگر CMOS است که از «ساختار ترانزیستور دو‌لایه» برای ارائه‌ی سطح اشباع رنگ کم‌نظیر استفاده می‌کند. سونی همچنین حسگر پرچم‌دار LYT900 را برای گوشی‌های پرچم‌دار تولید کرده است.

مدل پرچم‌دار حسگری یک‌اینچی است که وضوحش به ۵۰ مگاپیکسل می‌رسد. وضوح سایر حسگرهای نسل جدید سونی نیز ۵۰ مگاپیکسل است. مشخص نیست که هر‌یک از این حسگرها در کدام گوشی‌ها استفاده خواهند شد.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات