پیکسل فولد از نگاه رسانه‌های فناوری؛ یک نسل تا بی‌نقص‌شدن!

پنج‌شنبه ۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵
مطالعه 5 دقیقه
بخش خارجی پیکسل فولد گوگل / Pixel Fold روی میز چوبی
کارشناسان صنعت فناوری چه دیدگاهی درباره‌ی پیکسل فولد، گوشی تاشدنی ۱٬۸۰۰ دلاری گوگل، دارند؟
تبلیغات

پیکسل فولد دستگاهی سنگین، گران و هیجان‌انگیز است که در اغلب مواقع عملکردی عالی از خود نشان می‌دهد؛ با وجود تمامی مزایا، نباید فراموش کنیم که پیکسل فولد موبایلی نسل اولی محسوب می‌شود و آن‌طور که کارشناسان می‌نویسند، هنوز برای رقابت با تاشدنی‌های سامسونگ آماده نیست.

پیکسل فولد گوگل که از اندروید ۱۳ استفاده می‌کند، ۲۸۳ گرم است و بدنه‌ای از جنس آلومینیوم و پلاستیک دارد. این گوشی به نمایشگر اصلی ۷٫۶ اینچ OLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و وضوح بالا مجهز است و از نمایشگر خارجی ۵٫۸ اینچ OLED با نرخ نوسازی مشابه استفاده می‌کند.

پیکسل فولد گوگل / Pixel Fold نمایشگر خارجی

گوشی تاشدنی پیکسل فولد به پردازنده‌ی پنج نانومتری Tensor G2 مجهز است و دوربین سه‌گانه شامل حسگر اصلی ۴۸ مگاپیکسلی دارد. دوربین‌های فوق عریض و تله‌فوتوی پیکسل فولد از حسگر ۱۰٫۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کنند.

در آستانه‌ی عرضه‌ی پیکسل فولد، کارشناسان صنعت فناوری این گوشی تاشدنی را زیر ذره‌بین برده‌اند. آن‌ها عموما باور دارند که پیکسل فولد در زمینه‌ی دوربین دستگاهی سطح بالا است و نمایشگر خارجی‌اش به‌دلیل پهنای بیشتر نسبت‌به رقبا، اپلیکیشن‌ها را بهتر اجرا می‌کند. بزرگ‌ترین انتقادی که کارشناسان به پیکسل فولد وارد کرده‌اند، قیمت ۱٬۸۰۰ دلاری است.

The New York Times

کارشناس نشریه‌ی نیویورک تایمز به طراحی پیکسل فولد اشاره کرده و گفته است آن را به بدنه‌ی طویل و باریک گلکسی زد فولد ۴ سامسونگ ترجیح می‌دهد. بزرگ‌ترین مشکلی که او با پیکسل فولد دارد، قیمتش است؛ بدون در نظر گرفتن قیمت بالا، پیکسل فولد دستگاهی هیجان‌انگیز محسوب می‌شود.

کارشناس نیویورک تایمز می‌گوید اگر پول کافی در اختیار دارید و به‌دنبال موبایلی با نمایشگر بزرگ‌تر هستید، پیکسل فولد گزینه‌ی خوبی است. از نگاه او، نمایشگر خارجی پیکسل فولد برای انجام سریع کارها نظیر پاسخ‌ به پیام‌ها و بررسی ایمیل‌ها بسیار کاربردی است و می‌توان روی نمایشگر داخلی به تماشای فیلم و سریال یا تجربه‌ی بازی نشست.

عکس یک مرد روی نمایشگر داخلی پیکسل فولد گوگل

کارشناس نیویورک تایمز «عاشق سخت‌افزار» پیکسل فولد است و قصد دارد چند ماه از این دستگاه استفاده کند تا عملکردش را در گذر زمان بسنجد.

The Verge

کارشناسان سایت ورج دیدگاهی مشابه نیویورک تایمز دارد و پیکسل فولد را در مجموع دستگاهی موفق می‌داند، اما صراحتا می‌گوید که پیکسل فولد «یک نسل تا تبدیل‌شدن به محصولی بی‌نقص فاصله دارد.»

کارشناس ورج می‌گوید پیکسل فولد درمقایسه‌با گلکسی زد فولد ۴ دستگاهی «خودمانی‌تر» است. پیکسل فولد به‌جای این‌که شما را در قابلیت‌های جدید غرق کند، حفاظ‌هایی در اطراف کارهایی که می‌توانید و نمی‌توانید انجام دهید قرار می‌دهد؛ نظیر محدودکردن مولتی‌تسکینگ نمایشگر داخلی به دو اپلیکیشن.

به عقیده‌ی کارشناس ورج، پیکسل فولد برای کسی که تاکنون گوشی تاشدنی نداشته دستگاه مناسب‌تری نسبت‌به گلکسی زد فولد ۴ است؛ البته او می‌گوید احتمالا کسانی که به دنبال تهیه‌ی پیکسل فولد یا هر دستگاهی با قیمت نزدیک‌به ۲٬۰۰۰ دلار هستند، مشکلی با پیچیده‌بودن گوشی ندارند.

کارشناس ورج می‌گوید پیکسل فولد اصلا دستگاهی فاجعه‌بار نیست؛ درحالی‌که نمی‌توان چنین گفته‌ای برای نسل اول گوشی‌های تاشدنی سامسونگ و موتورولا به زبان آورد. ظاهرا گوگل توانسته است به‌خوبی از اشتباهات این دو شرکت در نسل‌های اول درس بگیرد.

Engadget

کارشناس سایت انگجت همچون سایر کسانی که پیکسل فولد را بررسی کرده‌اند، سراغ تحسین طراحی این گوشی رفته است. او به لولا و شاسی پیکسل فولد اشاره کرده و آن‌ها را باکیفیت دانسته است.

پیکسل فولد گوگل / Pixel Fold روی زمین

پیکسل فولد دستگاهی بسیار باریک است و وقتی آن را ببندید، فاصله‌ای در بین دو قسمت نمایشگر دیده نمی‌شود. پیکسل فولد وزن بیشتری نسبت‌به گلکسی زد فولد ۴ دارد، اما نگه‌داشتن آن آزاردهنده نیست.

کارشناس انگجت می‌گوید گوگل در نسل اول پیکسل فولد توانست رقابت خوبی با سامسونگ انجام دهد و احتمالا پیکسل فولد آینده‌ی سیستم‌عامل اندروید را شکل می‌دهد.

TechRadar

کارشناس سایت تک‌ریدار از همان ابتدا تکلیف را مشخص می‌کند: پیکسل فولد دستگاهی است که در ارائه‌ی تجربه‌ی تاشدنی‌ها عملکردی عالی دارد. او در بررسی پیکسل فولد گوگل مانور ویژه‌ای روی دوربین و کیفیت تصاویر داده است.

به گفته‌ی کارشناس تک‌ریدار، دوربین‌های پیکسل فولد نه‌تنها در حالت‌های مختلف تصاویر بسیار خوب می‌گیرند بلکه این گوشی شماری از قدرتمندترین ابزارهای پردازش تصویر دنیای موبایل را در خود دارد: «مدت‌ها است که به هنگام استفاده از دوربین گوشی‌های هوشمند تا این حد لذت تجربه نکرده بودم.»

دوربین پیکسل فولد گوگل / Pixel Fold از نمای نزدیک

کارشناس تک‌ریدار می‌گوید عملکرد عالی پیکسل فولد صرفا محدود به اپلیکیشن دوربین نیست و ابزار ویرایش عکس این گوشی نیز بسیار کاربردی ظاهر می‌شود. او صراحتا اعلام می‌کند که پیکسل فولد نمی‌تواند در تمامی زمینه‌ها گلکسی زد فولد ۴ را شکست دهد، اما کسی که پیکسل فولد را خریداری کند پشیمان نخواهد شد.

MKBHD

مارکز برونلی، معروف‌به MKBHD، بررسی اولین گوشی تاشدنی گوگل را با این جمله شروع می‌کند: «پیکسل فولد موبایلی عجیب‌و‌غریب است.» او می‌گوید نکات زیادی درباره‌ی پیکسل فولد وجود دارد که غیرمعمول هستند. برونلی به‌طور کلی علاقه‌ی زیادی به طراحی پیکسل فولد دارد و می‌گوید گوشی موردبحث بهترین تاشدنی دنیا به هنگام استفاده از نمایشگر خارجی است.

مارکز برونلی می‌گوید پیکسل فولد در زمینه‌ی عکس‌برداری و فیلم‌برداری عملکرد بسیار خوبی دارد و چنین دستاوردی برای دستگاهی نسل اولی تحسین‌برانگیز است. البته به گفته‌ی برونلی، پیکسل فولد دستگاه کاملی نیست و شاید در نسل دوم به گوشی بسیار بهتری تبدیل شود.

برآمدگی لولا روی نمایشگر اصلی و حاشیه‌های اطراف، شارژدهی ضعیف و بهینه‌نبودن ۱۰۰ درصدی اپلیکیشن‌ها ازجمله اینستاگرام باعث می‌شوند پیکسل فولد بهترین گوشی تاشدنی دنیا نباشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات
تبلیغات

نظرات