رشد سه‌رقمی فروش وان‌پلاس و برنامه‌های این شرکت برای آینده

یک‌شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
نمایی از پنل پشتی وان‌پلاس ۱۱
رئیس وان‌پلاس با اشاره به رشد چشمگیر فروش این برند در سه‌ماهه‌ی اول، برنامه‌های شرکتش را برای آینده تشریح کرد.
تبلیغات

۱۶ آگوست، وان‌پلاس کنفرانسی در چین برگزار و در آن، گوشی هوشمند Ace 2 Pro را رونمایی کرد. لی جی، رئیس وان‌پلاس، در این مراسم روی صحنه آمد و توضیحاتی درباره‌ی چشم‌انداز استراتژیک آینده‌ی شرکتش ارائه داد و بر تعهد وان‌پلاس به ارائه‌ی بهترین عملکرد ممکن تأکید کرد.

لی جی اعلام کرد که وان‌پلاس Ace 2 پرو در سال ۲۰۲۳ رکورد پیش‌فروش همه‌ی گوشی‌های این شرکت را در تمام بازه‌های قیمتی شکسته است. درواقع، این برند فقط ۲۶ ساعت پس‌ از معرفی گوشی مذکور، ۱۵۰ هزار دستگاه از آن را فروخت.

وان‌پلاس پس‌ از کنفرانس مطبوعاتی اخیرش، به نگرانی‌های رسانه‌ها پاسخ داد و دیدگاه خود را درباره‌ی صنعت و برنامه‌های آینده به‌اشتراک گذاشت.

هدف وان‌پلاس پیشتازی در بازار گوشی‌های پرچم‌دار است

براساس اعلام لی جی، هدف این شرکت پیشرو‌بودن در حوزه‌ی گوشی‌های هوشمندی است که مهم‌ترین تمرکز آن‌ها روی عملکرد عالی و ارائه‌ی تجربه‌ی کاربری بسیار روان هنگام اجرای بازی است. بدین‌ترتیب، این شرکت چینی درحال‌حاضر نیازهای کاربران را در هر بازه‌ی قیمتی اولویت‌بندی و ویژگی‌های ضروری آن‌ها را شناسایی می‌کند.

لی جی

ازنظر وان‌پلاس، عملکرد و قیمت محصول نقطه‌ی مقابل یکدیگر نیستند و می‌توان هر دو را در قالب محصولی شایسته ارا‌ئه داد. این دیدگاه در موفقیت جدیدترین گوشی‌‌های وان‌ پلاس، یعنی Ace 2 و وان‌پلاس ۱۱ و وان‌پلاس Ace 2V، کاملاً مشهود است؛ زیرا این محصولات همگی با استقبال بسیار زیاد خریداران مواجه شدند.

درواقع، حجم فروش وان‌پلاس از ژانویه‌ تا ژوئن ۲۰۲۳ درمقایسه‌با مدت مشابه سال گذشته حدود ۳۳۵ درصد افزایش یافته است که باعث می‌شود از‌نظر سرعت رشد در صنعت گوشی‌های هوشمند، جایگاه نخست را ازآنِ خود کند و به‌تنها برندی تبدیل شود که رشد سه‌رقمی تجربه کرده است.

وان‌پلاس Ace 2 به موفقیت‌های بزرگی رسیده و ازنظر فروش آنلاین گوشی‌های گران‌تر از ۳۵۰ دلار، رتبه‌ی اول را بازار اندروید را کسب کرده است. درواقع، میزان فروش سری وان‌پلاس Ace از ژانویه تا ژو‌ئن درمقایسه‌با بازه‌ی زمانی مشابه سال گذشته رشد چشمگیر ۱,۵۳۷ درصدی را تجربه کرده است.

لی جی به Ace 2 Pro نیز اشاره کرد که از تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 2 بهره می‌برد و انتخاب این پردازنده هزینه‌ای حدود ۲۷٫۴ میلیون‌ دلاری برای این شرکت به‌دنبال داشته است. غول فناوری چینی با SK Hynix نیز برای تولید انبوه رم ۲۴ گیگابایتی همکاری کرد که وقتی با فناوری اختصاصی Memory Gene Recombination ترکیب شود، درمقایسه‌با نسل قبل پیشرفت درخورتوجهی را ازنظر سرعت اجرای برنامه‌ها، بازی‌ها و نگه‌داری برنامه‌ها در پس‌زمینه و روان‌بودن کلی رابط‌ کاربری به‌ارمغان می‌آورد.

افزون‌براین، رئیس وان‌پلاس مثالی در دنیای واقعی ارائه داد و گفت اگر صبح مقاله‌ای را در مرورگر بخوانید و قبل‌ از تمام‌شدن آن به کار دیگری مشغول شوید، مرورگر همچنان باز و فعال خواهد ماند تا اگر عصر همان روز بتوانید از همان‌جایی که خواندن را متوقف کرده‌اید، به مطالعه ادامه دهید.

این موضوع اهمیت فعال نگه‌داشتن برنامه‌ها را در پس‌زمینه‌ی گوشی وان‌ پلاس نشان می‌دهد. همچنین، وان‌پلاس با نگه‌داشتن بازی‌ها در پس‌زمینه‌ی Ace 2 Pro نشان داد چگونه از رم ۲۴ گیگابایتی آن استفاده می‌کند.

وان پلاس Ace 2 Pro

وان‌پلاس Ace 2 Pro علاوه‌بر سخت‌افزار قدرتمند به ویژگی متفکرانه و جدیدی مجهز شده است که Rain Touch نام دارد. ابتدا تصور می‌شد امکان اضافه‌کردن چنین قابلیتی به گوشی هوشمند وجود نداشته باشد؛ اما وان‌پلاس با تلاش فراوان موفق شد این کار را انجام دهد. این یعنی گوشی مذکور حتی زیر باران و با انگشتان خیس بدون هیچ مشکلی کار می‌کند.

برنامه‌های وان‌پلاس برای آینده

لی جی اعلام کرد که اگرچه رونق بازار گوشی‌های هوشمند روند نزولی پیدا کرده است، هنوز سالانه بیش‌ از ۲۰۰ میلیون دستگاه گوشی در چین فروخته می‌شود؛ به‌همین‌دلیل ازنظر GMV، کاهش فروش این محصولات درواقع آن‌قدر بزرگ نیست که تصور می‌شود.

کاور مطلب جعبه گشایی وان پلاس ۱۰ پرو

وان‌پلاس می‌خواهد کاربرانی را هدف قرار دهد که به خرید گوشی‌های گران‌تر از ۳۰۰ دلار نیاز دارند و درحال‌حاضر، محصولات بسیار جذاب و قدرتمندی در این بازه‌ی قیمتی عرضه کرده است. در‌واقع، قیمت گوشی وان‌ پلاس همیشه یکی از ویژگی‌های مهم فروش آن بوده است.

رئیس وان‌پلاس استراتژی فروش آنلاین و آفلاین شرکتش را نیز توضیح داد. این برند همچنان بیشتر بر فروش آنلاین تمرکز دارد؛ اما مرزهای بین دو رویکرد عرضه‌ی محصول برای کاربران خیلی واضح نیست.

برخی کاربران احتمالاً خرید حضوری را ترجیح می‌دهند و برخی دیگر آنلاین خرید می‌کنند. براساس همین ملاحظات، وان‌پلاس امیدوار است فروش با هر دو روش مذکور را بهتر ارائه دهد. علاوه‌براین، شرکت یادشده قصد دارد تا از کانال‌های شرکت اوپو برای افزایش و بهبود فرایند فروش گوشی‌های وان‌پلاس بهره ببرد.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات