سرعت انتقال پورت USB-C آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس مشابه لایتنینگ است

چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۳
مطالعه 1 دقیقه
آیفون ۱۵
درگاه USB-C در آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس از استاندارد قدیمی USB 2 استفاده می‌کند؛ استانداردی که پیش‌تر شاهد حضورش در درگاه لایتنینگ بودیم.
تبلیغات

آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس به درگاه USB-C مجهزند، اما سرعت انتقال این درگاه در دو گوشی موردبحث همچنان به ۴۸۰ مگابیت‌برثانیه محدود است؛ چون درگاه USB-C آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس برخلاف دو گوشی آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس از استاندارد قدیمی USB 2 استفاده می‌کند. درگاه لایتنینگ آیفون‌های نسل قبل نیز به چنین استانداردی مجهز بود.

بر اساس بیانیه‌ی مطبوعاتی اپل، درگاه USB-C آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس بر پایه‌ی استاندارد USB 3 توسعه داده شده است و سرعت انتقالش ازطریق کابل به ۱۰ گیگابیت‌برثانیه می‌رسد. برخلاف ادعای برخی از افشاگران، درگاه USB-C آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس از تاندربولت پشتیبانی نمی‌کند.

آیفون‌های پرو نسل جدید برای ارائه‌ی سرعت انتقال ۱۰ گیگابیت‌برثانیه‌ای به کابلی ویژه نیاز دارند که اپل آن را با قیمت ۶۹ دلار می‌فروشد.

هر چهار آیفون جدید اپل از جمعه‌ی این هفته برای پیش‌خرید در دسترس خواهند بود. قیمت گوشی آیفون ۱۵ از ۷۹۹ دلار و قیمت گوشی آیفون ۱۵ پرو از ۹۹۹ دلار شروع می‌شود.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات