تعمیر شیشه پشتی آیفون ۱۴ نیازمند تأیید نرم‌افزاری اپل است!

چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۵
مطالعه 1 دقیقه
زوم‌لب کالبدشکافی آیفون ۱۳ پرو مکس
مؤسسه‌ی iFixit امتیاز تعمیرپذیری آیفون ۱۴ را کاهش داده است؛ چون اپل استفاده از قطعات متفرقه را به شیوه‌ی نرم‌افزاری محدود می‌کند.
تبلیغات

مؤسسه‌ی iFixit که در حوزه‌ی تعمیرات موبایل تخصص دارد، سال گذشته امتیاز تعمیرپذیری ۷ از ۱۰ را به آیفون ۱۴ داد و گفت دلیل افزایش امتیاز آیفون، تغییرات داخلی است. iFixit در آن زمان اعلام کرد که اصلاح ساختار داخلی آیفون، تعمیر گوشی‌های اپل را ساده‌تر کرده است.

با وجود تغییر ساختار داخلی، اپل همچنان به سیاست قدیمی‌اش ادامه می‌دهد و استفاده از قطعات غیررسمی را به شیوه‌ی نرم‌افزاری محدود می‌کند. این محدودیت باعث شده است تا iFixit تصمیم بگیرد امتیاز تعمیرپذیری آیفون ۱۴ را از ۷ به ۴ کاهش دهد. با این تغییر امتیاز، آیفون ۱۴ برچسب «توصیه نمی‌شود» را از iFixit دریافت کرده است.

iFixit می‌گوید که محدودیت نرم‌افزاری اپل صرفاً به نمایشگر و باتری محدود نیست. اگر شیشه‌ی پشتی آیفون ۱۴ را با شیشه‌ای عوض کنید که به تأیید اپل نرسیده است، گوشی به‌طور مداوم روی صفحه هشدار نمایش می‌دهد. اپل در این پیام‌های هشدارآمیز به کاربر می‌گوید که استفاده از قطعات غیررسمی ممکن است برخی از قابلیت‌های آیفون را محدود کند.

اپل فروشگاه‌های مستقل تعمیر موبایل را مجبور کرده است که اطلاعات شخصی مشتریان را برای این شرکت بفرستند. تعمیرکاران برای دریافت مجوز اپل باید بپذیرند که به‌مدت پنج سال با نظارت این شرکت فعالیت کنند.

برای مشاهده‌ی قیمت گوشی آیفون و قیمت گوشی برندهای دیگر، می‌توانید وارد بخش محصولات زومیت شوید.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات