تماشا کنید: کالبدشکافی هواوی میت ۶۰ پرو

شنبه ۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷
مطالعه 1 دقیقه
هواوی میت ۶۰ پرو / Huawei Mate 60 Pro روی میز در محیط جنگلی
ویدیوی منتشرشده از کالبدشکافی گوشی هواوی میت ۶۰ پرو دشواری جدا کردن صفحه نمایش را نشان می‌دهد. امتیاز تعمیر‌پذیری این گوشی در حد متوسط است.
تبلیغات

کانال یوتیوب PBKreviews ویدیو‌های خوبی در مورد کالبدشکافی دستگاه‌ها و گجت‌های مختلف دارد. این کانال به‌تازگی دست به کالبدشکافی گوشی هواوی میت ۶۰ پرو زده که نتایج جالبی داشته است.

میت ۶۰ پرو را می‌توان یکی از پرچالش‌ترین محصولات هواوی دانست؛ زیرا اولین گوشی پرچمدار این شرکت بعد از قرار گرفتن در فهرست تحریم‌های ایالات متحده از سال ۲۰۱۹ است. هواوی قادر به خرید قطعه از تأمین‌کنندگان مطرح بسیاری از جمله کوالکام و TSMC نیست؛ به‌همین‌جهت، میت ۶۰ پرو اولین محصول کاملاً چینی این شرکت به حساب می‌آید.

با وجود تحریم‌ها، هواوی توانسته میت ۶۰ پرو را با تراشه‌ی ۷ نانومتری و قابلیت 5G تولید کند. در ویدیوی کالبدشکافی گوشی، رم ۱۲ گیگابایتی SK Hynix که بالای پردازنده‌ HiSilicon Kirin 9000s قرار گرفته، دیده می‌شود. SK Hynix جزو شرکت‌هایی است که اجازه‌ی فروش قطعه به هواوی را ندارد.

داخل گوشی میت ۶۰ پرو هواوی

SK Hynix تحقیقاتی را برای بررسی نحوه ورود تراشه‌های رم خود به میت ۶۰ پرو آغاز کرده‌؛ زیرا این تولیدکننده‌ی کره‌ای ادعا می‌کند از سال ۲۰۲۰ به هواوی قطعه نفروخته است.

ویدیو نشان می‌دهد که صفحه‌نمایش ۶٫۸۲ اینچی LTPO OLED میت ۶۰ پرو به‌نحوی به بدنه چسبیده که جدا کردن آن را بسیار دشوار و هزینه‌بر می‌کند و احتمال آسیب دیدن آن زیاد است. گوینده‌ی ویدیو می‌گوید که نمایشگر بعد از باز شدن دیگر به‌درستی کار نکرد. قیمت گوشی هواوی میت ۶۰ پرو با امتیاز تعمیرپذیری ۵ از ۱۰، حدود ۹۶۰ دلار تعیین شده است.

ویدیوی کامل را در اینجا مشاهده کنید:

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات