سری شیائومی 13T معرفی شدند؛ نمایشگر ۲۶۰۰ نیتی، دوربین لایکا و گواهی IP68

سه‌شنبه ۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
گوشی‌های سری شیائومی 13T
گوشی‌های سری شیائومی 13T در دو نسخه استاندارد و پرو معرفی شدند. این محصولات شباهت زیادی به ردمی K60 اولترا دارند و به دوربین بهبودیافته لایکا مجهزند.
تبلیغات

شیائومی 13T و شیائومی 13T پرو با برگزاری رویدادی در برلین معرفی شدند. این دو گوشی شباهت بسیار زیادی به ردمی K60 اولترا دارند که در چین معرفی شده بود؛ اما از دوربین بهبودیافته و گواهی IP68 بهره می‌برند. درواقع، این اولین‌بار است که در گوشی‌های سری T شیائومی گواهی مقاومت دربرابر آب و گردوغبار را شاهد هستیم.

شیائومی 13T

شیائومی 13T از پردازنده Dimensity 8200 اولترا بهره می‌برد؛‌ تراشه‌ای که با فرایند ۴ نانومتری و براساس پلتفرم Dimensity 8200 ساخته شده و مدیاتک با همکاری شیائومی تغییراتی روی آن اِعمال کرده است. این گوشی از ۸ یا ۱۲ گیگابایت رم LPDDR5 و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی UFS 3.1 بهره می‌برد.

گوشی‌های سری شیائومی 13T

از دیگر ویژگی‌های شیائومی 13T می‌توان به نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی OLED با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز و وضوح Full HD پلاس و حداکثر روشنایی ۲۶۰۰ نیت اشاره کرد.

دوربین اصلی شیائومی 13T از حسگر ۵۰ مگاپیکسلی 1/1.28 اینچی استفاده می‌کند که ابعاد پیکسل‌های آن ۱٫۲۲ میکرومتر است و از لرزش‌گیر اپتیکال (OIS) پشتیبانی می‌کند و گشودگی دیافراگم لنز آن f/1.9 است. دوربین تله‌فوتو این گوشی نیز از حسگر ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین اولتراواید آن از حسگر ۱۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد که گشودگی دیافراگم لنز آن‌ها به‌ترتیب f/1.9 و f/2.2 است.

شیائومی در توسعه‌ی سیستم دوربین 13T باردیگر با برند معروف لایکا همکاری کرده است تا بازتولید رنگ‌ و کیفیت کلی تصاویر ثبت‌شده با این گوشی را بهبود دهد. این دستگاه از سبک‌های عکاسی سفارشی ارائه‌شده در شیائومی ۱۳ اولترا نیز بهره می‌برد. دوربین سلفی گوشی جدید شیائومی ۲۰ مگاپیکسلی است که در بریدگی پانج‌هول قرار دارد و از فوکوس خودکار پشتیبانی نمی‌کند.

گوشی‌های سری شیائومی 13T

باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی شیائومی 13T از شارژ سریع سیمی ۶۷ وات پشتیبانی می‌کند؛ درحالی‌که شیائومی 12T با شارژ ۱۲۰ وات عرضه شد. بدین‌ترتیب، حدود ۴۲ دقیقه طول می‌کشد تا باتری دستگاه از ۰ تا ۱۰۰ درصد شارژ شود.

مدل سبز و مشکی شیائومی 13T یه پنل پشتی شیشه‌ای مجهزند؛ درحالی که مدل آبی از قاب پشتی از جنس چرم گیاهی موسوم‌ به BioComfort استفاده می‌کند. قیمت گوشی شیائومی از ۶۵۰ یورو برای نسخه‌ی ۲۵۶ گیگابایتی با رم ۸ گیگابایتی شروع می‌شود.

شیائومی 13T پرو

شیائومی 13T پرو از نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی OLED با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز بهره می‌برد و قلب تپنده‌ی آن تراشه‌ی قدرتمند Dimensity 9200 پلاس است.

سیستم دوربین پشتی شیائومی 13T پرو شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین اولتراواید ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین سوم ۱۲ مگاپیکسلی می‌شود که با همکاری لایکا ساخته شده‌اند. این دستگاه از دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی نیز بهره می‌برد.

گوشی‌های سری شیائومی 13T
گوشی‌های سری شیائومی 13T

از دیگر ویژگی‌های شیائومی 13T پرو می‌توان به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی، ۱۲ یا ۱۶ گیگابایت رم LPDDR5X و حافظه‌ی ذخیره‌سازی UFS 4.0 اشاره کرد که در سه نسخه‌ی ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت و یک ترابایت روانه‌ی بازار می‌شود.

تفاوت مهم دیگر نسخه‌ی پرو شیائومی 13T با مدل استاندارد این گوشی پشتیبانی از شارژ فوق‌سریع ۱۲۰ واتی موسوم‌ به HyperCharge است که باتری آن را فقط در ۱۹ دقیقه از ۰ تا ۱۰۰ درصد شارژ می‌کند.

گوشی‌های سری شیائومی 13T

هر دو مدل شیائومی 13T از اسپیکر دوگانه‌ بهره می‌برند و از فناوری دالبی اتموس پشتیبانی می‌کنند. این گوشی‌ها به‌طور پیش‌فرض سیستم‌عامل اندروید ۱۳ و رابط‌ کاربری MIUI 14 را اجرا می‌کنند.

شیائومی 13T پرو نیز در رنگ‌بندی مشابه مدل استاندارد و با قیمت پایه‌ی ۸۰۰ یورو برای مدل ۲۵۶ گیگابایتی با رم ۱۲ گیگابایتی عرضه می‌شود.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات