گلکسی S24؛ شمارش معکوس تا آتش‌بازی سامسونگ در قلب آمریکا

سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
مطالعه 10 دقیقه
نمای پشتی گلکسی اس ۲۳ اولترا / Galaxy S23 Ultra
در آستانه‌ی رونمایی گلکسی S24، نگاهی به تمامی اطلاعاتی می‌اندازیم که از پرچمدار جدید سامسونگ فاش شده است.
تبلیغات

سامسونگ اوایل هر سال میلادی نسل جدید پرچمدارهایش را رونمایی می‌کند تا در بازار پرتلاطم موبایل، بزرگانی مثل اپل و شیائومی را به چالش بکشد. در سال ۲۰۲۳، این پرچمداران شامل گلکسی S23، گلکسی S23 پلاس و گلکسی S23 اولترا بودند که حالا هم جزو بهترین گوشی‌ ها محسوب می‌شوند.

چهارشنبه‌شب شاهد رونمایی سری گلکسی S24 خواهیم بود؛ دستگاه‌هایی که بی‌شک عملکرد بهتر و دوربین باکیفیت‌تر خواهند داشت و یک‌سری بهبودهای مهم دیگر هم تجربه خواهند کرد.

تاریخ رونمایی و قیمت گلکسی S24

عبارت Galaxy Unpacked و تاریخ بالای طرح گرافیکی به شکل مکعب

سامسونگ رسما تایید کرده است که سری گلکسی S24 در تاریخ ۱۷ ژانویه (۲۷ دی) در آمریکا رونمایی خواهند شد. در چند سال گذشته، سامسونگ سری جدید گلکسی اس را در ماه اول یا دوم سال میلادی معرفی کرده است؛ مثلاً گلکسی S23 در تاریخ ۱ فوریه ۲۰۲۳ (۱۲ بهمن ۱۴۰۱) رونمایی شد.

گلکسی S24 سامسونگ زودتر از انتظار رونمایی می‌شود

سامسونگ به‌دلیل موفقیت چشمگیر آیفون ۱۵ و با هدف دردسر ساختن برای اپل، تصمیم گرفته است نسل بعدی پرچمدارانش را حدود یک ماه زودتر معرفی کند.

ممکن است در رویداد گلکسی آنپکد علاوه بر جدیدترین مدل‌های گوشی سامسونگ شاهد معرفی محصولات دیگری باشیم؛ اما این رویداد در درجه‌ی اول روی گوشی‌های جدید متمرکز خواهد بود.

قیمت گوشی‌ هنوز مشخص نیست؛ اما پیش‌بینی می‌شود سامسونگ قیمت پرچمداران جدیدش را در همان محدوده‌ی ۷۹۹ و ۹۹۹ و ۱٬۱۹۹ دلاری حفظ کند.

طراحی و صفحه‌نمایش گلکسی S24

قاب پشتی سه گوشی در کنار هم در رنگ‌های مختلف

ظاهراً گلکسی S24 صفحه‌نمایش ۶٫۲ اینچی با وضوح +Full HD دارد و گلکسی S24 پلاس از صفحه‌نمایش ۶٫۷ اینچی +QHD استفاده می‌کند؛ در حالی که گلکسی S24 اولترا نمایشگر کمی بزرگ‌تر ۶٫۸ اینچی +QHD خواهد داشت.

البته شاید گلکسی S24 پلاس کمی بزرگ‌تر باشد. افزایش ۰٫۰۵ اینچی شاید زیاد به نظر نرسد؛ اما می‌تواند تأثیر زیادی روی ویژگی‌های دیگر مثل باتری داشته باشد، چراکه نمایشگر بزرگ‌تر به‌معنای بدنه‌ی بزرگ‌تر است.

افشاگری به نام Tech_Reve ادعا می‌کند که S24 و S24 پلاس همان طراحی گلکسی S23 را حفظ خواهند کرد. این گوشی‌ها احتمالا در رنگ‌های مشکی، خاکستری، زرد و بنفش عرضه خواهند شد.

علاوه‌براین، گفته می‌شود که گلکسی S24 اولترا مانند آیفون ۱۵ پرو مکس بدنه‌ای از جنس تیتانیوم خواهد داشت و در رنگ‌های مشکی تیتانیومی، خاکستری تیتانیومی، زرد تیتانیومی و بنفش تیتانیومی عرضه خواهد شد.

رندر فاش شده گلکسی S24 نمایش مدل مشکی
مدل نقره ای گوشی رندر فاش شده گلکسی S24
مدل طلایی رندر فاش شده گلکسی S24
رندر فاش شده گلکسی S24 نمای پشت و جلو بنفش

مطمئن نیستیم که طراحی سری گلکسی S24 چگونه تکامل پیدا می‌کند؛ اما به احتمال زیاد شاهد گوشه‌های خمیده و کناره‌های تخت در گلکسی S24 و S24 پلاس خواهیم بود و گلکسی S24 اولترا روح گلکسی نوت را با لبه‌های خمیده و گوشه‌های ۹۰ درجه زنده نگه می‌دارد.

به گفته‌ی Ice Universe، با اینکه تیتانیوم فلزی سنگین به حساب می‌آید، اما گفته می‌شود که وزن گوشی تنها ۲۳۳ گرم خواهد بود که یک گرم سبک‌تر از گلکسی S23 اولترا است.

اولین رندرهای گلکسی S24 اولترا را اواسط سال جاری میلادی دیدیم. در ۲۹ سپتامبر ۲۰۲۳ (۷ مهر ۱۴۰۲)، افشاگر معتبر OnLeaks با همکاری SmartPrix رندری را منتشر کرد که در ادامه می‌توانید مشاهده کنید:

گلکسی S24 اولترا سامسونگ حالت افقی و عمودی

نسخه‌ی استاندارد و پلاس گلکسی S23 از نمایشگر اولد با نرخ نوسازی ۴۸ تا ۱۲۰ هرتز استفاده می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود که مدل‌های ۲۰۲۴ نیز همین نرخ نوسازی را داشته باشند. از طرفی‌ دیگر، حداقل نرخ نوسازی در گلکسی S24 اولترا یک هرتز خواهد بود که کارآمدتر است.

به گفته‌ی Ice Universe، گلکسی S24 و S24 پلاس سرانجام می‌توانند از نمایشگرهای LTPO بهره‌مند شوند، فناوری‌ای که این دو گوشی را قادر می‌سازد تا از نرخ نوسازی تطبیقی مانند مدل اولترا استفاده کنند.

گفته می‌شود که گلکسی S24 اولترا نمایشگری بسیار روشن با حداکثر روشنایی ۲٬۸۰۰ نیت خواهد داشت، درحالی‌که گلکسی S24 پلاس احتمالا با روشنایی ۲٬۵۰۰ نیت از راه می‌رسد.

رندر گلکسی S24 اولترا در نمای پشت و جانبی به رنگ زرد همراه با قلم

حساب کاربری Ice Universe می‌گوید حاشیه‌ی گلکسی S24 و گلکسی S24 پلاس باریک‌تر از حاشیه‌ی گوشی اپل مدل آیفون ۱۵ پرو خواهد بود. این موضوع ظاهراً برای گلکسی S24 اولترا نیز صدق خواهد کرد.

احتمالاً ضخامت حاشیه‌ی گلکسی S24 به ۲٫۵ میلی‌متر می‌رسد و از این مقدار، نهایتاً ۱٫۵ میلی‌متر به حاشیه‌ی نمایشگر مربوط می‌شود. حاشیه‌ی نمایشگر آیفون ۱۵ پرو ۱٫۷ میلی‌متر و کل ضخامت حاشیه (شامل حاشیه‌ی لبه) حدوداً ۲٫۷ میلی‌متر است.

دوربین گلکسی S24

پسر جوان در حال عکس برداری با گلکسی اس ۲۳ اولترا / Galaxy S23 Ultra

براساس شایعات، همان دوربین‌های ۵۰ مگاپیکسلی گلکسی S23 و گلکسی S23 پلاس را در گلکسی S24 و گلکسی S24 پلاس خواهیم دید.

پیش‌بینی می‌شود که دوربین‌های ۱۲ مگاپیکسلی فوق‌ عریض، ۱۰ مگاپیکسلی تله‌فوتو با زوم ۳ برابری و ۱۲ مگاپیکسلی سلفی موجود در مدل‌های S23 در مدل‌های S24 هم استفاده شوند.

گلکسی S24 در بخش دوربین تغییرات چشمگیر تجربه نمی‌کند

برخی شایعات می‌گویند گلکسی S24 اولترا در پنل پشتی میزبان چهار دوربین شامل دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی اصلی، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض، دوربین ۱۰ مگاپیکسلی تله‌فوتو با زوم سه برابری و دوربین ۵۰ مگاپیکسلی تله‌فوتو پریسکوپی با زوم پنج برابری خواهد بود. بنابراین ظاهرا قرار نیست در گلکسی S24 اولترا شاهد زوم ۱۰ برابری اپتیکال باشیم.

احتمالا نباید انتظار تغییری در دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی گلکسی S24 اولترا داشته باشیم و خبری از تغییر دوربین‌های فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی یا سلفی ۱۲ مگاپیکسلی نخواهد بود. بااین‌حال گفته می‌شود که حسگر دوربین فوق عریض اندازه‌ی یک اینچی خواهد داشت که آن را به یکی از بزرگ‌ترین حسگرهای موجود در بازار تبدیل خواهد کرد.

برخی شایعات ادعا می‌کنند دوربین گلکسی S24 اولترا کیفیتی مشابه با زوم اپتیکال ۱۰ برابری ارائه می‌دهد. هر سه گوشی از فیلمبرداری 4K با نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه یا 8K با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه پشتیبانی می‌کنند. همچنین گفته می‌شود گلکسی S24 اولترا به لطف دوربین تله‌فوتو ۵۰ مگاپیکسلی جدیدش می‌تواند ویدئوهای 8K با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه ضبط کند.

مشخصات و عملکرد گلکسی S24

فهرست مشخصات فاش شده‌ی گوشی‌های سری گلکسی S24

جای تعجب نیست که سامسونگ در گلکسی S24 اولترا از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ استفاده کند. گفته می‌شود این تراشه راه خود را به دیگر مدل‌های گلکسی S24 نیز باز خواهد کرد البته نه در همه‌ی کشورها.

اطلاعات جدید نشان می‌دهد که گلکسی S24 در کشورهای کانادا و آمریکا به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ مجهز خواهد بود و در بقیه‌ی کشورها، از پردازنده‌ی اگزینوس ۲۴۰۰ بهره خواهد برد.

گفته می‌شود که گلکسی S24 پلاس علاوه بر آمریکا و کانادا در بازارهای بیشتری به پردازنده‌ی اسنپدراگون محهز خواهد بود.

بازگشت سیاست نامحبوبِ دوتراشه‌ای

اسنپدراگون ۸ نسل ۳ قدرت بیشتری نسبت به نسل قبلی خود ارائه می‌دهد و همچنان به اندازه‌ی نسل ۲ کم‌مصرف است. گلکسی S24 اولترا در تمام کشورها از نسخه‌ی سفارشی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ بهره خواهد برد (Snapdragon 8 Gen 3 for Galaxy).

با اینکه مدل‌های گذشته‌ی اگزینوسی گلکسی اس هرگز به همتایان مجهز به اسنپدراگون خود نرسیدند، به‌نظر می‌رسد سامسونگ تلاش می‌کند تا این فاصله را از بین ببرد. بنچمارک‌های گیک‌بنچ نشان می‌دهند اگزینوس ۲۴۰۰ نتایج چندهسته‌ای بهتری نسبت به اسنپدراگون ۸ نسل ۲ و A16 Bionic اپل به ثبت رسانده است.

ادعا می‌شود که گلکسی S24 در کانفیگ مجهز به ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی تنها ۸ گیگابایت رم خواهد داشت. این گوشی با فضای ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی UFS 3.1 و ۲۵۶ گیگابایتی UFS 4.0 در دسترس خواهد بود (بدین ترتیب سرعت مدل پایه کندتر از مدل ۲۵۶ گیگابایتی است).

گلکسی S24 پلاس با ۱۲ گیگابایت رم، نسخه‌های ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی خواهد داشت، در حالی که گفته می‌شود گلکسی S24 اولترا با ۱۲ گیگابایت رم در کانفیگ‌های ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی و یک ترابایتی عرضه خواهد شد.

گمانه‌زنی‌هایی وجود داشت مبنی بر اینکه گلکسی S24 اولترا با ۱۶ گیگابایت رم از راه می‌رسد؛ اما تاکنون نمونه‌ای با این مقدار رم مشاهده نشده است. همچنان ممکن است سامسونگ کانفیگی با ۱۶ گیگابایت رم برای گلکسی S24 اولترا ارائه دهد.

عمر باتری و شارژ گلکسی S24

نمایشگر اس ۲۳ پلاس سامسونگ

گفته می‌شود سامسونگ از فناوری باتری انباشته در سری گلکسی S24 استفاده خواهد کرد که چگالی انرژی بهتری را بدون افزایش اندازه ارائه خواهد داد. براساس گزارشی غیررسمی، سامسونگ می‌تواند چگالی انرژی را تا ۱۰ درصد افزایش دهد.

بر اساس اطلاعات فاش‌شده، ظرفیت باتری سه گوشی گلکسی S24، گلکسی S24 پلاس و گلکسی S24 اولترا به‌ترتیب ۴٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعت، ۴٬۷۰۰ میلی‌آمپرساعت و ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعت خواهد بود.

هر سه گوشی دارای شارژ بی‌سیم ۱۵ وات و شارژ معکوس ۴٫۵ وات هستند. گلکسی S24 از شارژ سیمی سریع ۲۵ وات بهره می‌برد، در حالی که گلکسی S24 پلاس و اولترا از شارژ سیمی سریع ۴۵ وات پشتیبانی می‌کنند.

اینکه آیا توان شارژ در گلکسی S24 و S24 پلاس و اولترا از ۲۵ وات و ۴۵ وات بیشتر خواهد شد یا خیر، هنوز مشخص نیست.

هجوم سامسونگ به هوش مصنوعی

عبارت Galaxy AI Is Coming در داخل یک دایره‌ی طلایی در پوستر سامسونگ

سامسونگ اواخر سال جاری میلادی با معرفی مدل هوش مصنوعی خود موسوم‌ به Samsung Gauss اعلام کرد که قصد دارد به شکل جدی‌تری روی هوش مصنوعی متمرکز شود.

سامسونگ وعده داده است که سری گلکسی S24 تمرکز ویژه‌ای روی هوش مصنوعی خواهد داشت و از قابلیت‌های متنوعی بهره خواهد برد. سامسونگ مدل هوش مصنوعی استفاده‌شده در گوشی‌هایش را Galaxy AI می‌نامد.

سری گلکسی S24 از جدیدترین نسخه‌ی رابط کاربری One UI 6.1 بهره خواهند برد که قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را به پرچمداران سامسونگ خواهد آورد.

برخی از قابلیت‌های هوش مصنوعی شامل ترجمه‌ی زنده تماس، بهینه‌سازی نمایشگر برای تماشای فیلم یا انجام بازی و حذف یا جا‌به‌جایی سوژه در عکس‌ها می‌شود.

پوستر گوشی گلکسی S24 اولترا از پنل جلویی و پنل پشتی از نمای جانبی

سامسونگ در اکثر تیزرها و پوسترهایی که از سری گلکسی S24 منتشر کرده مستقیم یا غیر مستقیم به قابلیت‌های هوش مصنوعی این گوشی‌ها اشاره داشته است و احتمالا رویداد گلکسی آنپکد امسال تمرکز ویژه‌ای روی این قابلیت‌های پرچمداران سامسونگ خواهد داشت.

گلکسی S24 سامسونگ؛ آنچه می‌خواهیم ببینیم

پخش موسیقی با اس ۲۳ سامسونگ

سری گلکسی S23 سامسونگ در بین اکثر گوشی‌های رقیب، حتی مدل‌های سازگار با آداپتور ۴۵ وات، کندترین سرعت شارژ را دارند. مطمئناً قابلیت شارژ کامل گوشی در حدود نیم‌ ساعت بسیاری از کاربران را خشنود خواهد کرد.

سامسونگ می‌تواند با الگو گرفتن از وان پلاس و دیگر تولیدکنندگان چینی، سرعت شارژ گلکسی S24 را افزایش دهد.

مورد مهم دیگر، پردازنده است. تصمیم سامسونگ مبنی‌بر اینکه تنها گلکسی S24 اولترا را در سراسر جهان با تراشه‌ی اسنپدراگون عرضه کند، شاید نارضایتی طرفداران را در پی داشته باشد؛ چرا که سال ۲۰۲۳ اولین سالی بود که پس از مدتی طولانی همه‌ی مدل‌های پرچمداران سامسونگ با پردازند‌ه‌ی اسنپدراگون در سراسر جهان عرضه شدند و حالا کاربران نمی‌خواهند عقب‌گرد کنند.

در نهایت باید دید که سامسونگ باوجود همه‌ی گمانه‌زنی‌ها و شایعات، پرچمداران جدیدش را با چه ویژگی‌ها و مشخصاتی روانه‌ی بازار می‌کند.

شما کاربران زومیت چه انتظاراتی از سری گلکسی S24 سامسونگ دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات