مقایسه پیکسل ۸ پرو با آیفون ۱۵ پرو و گلکسی اس ۲۳ اولترا

مقایسه پیکسل ۸ پرو با آیفون ۱۵ پرو و گلکسی اس ۲۳ اولترا

پنج‌شنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰مطالعه 7 دقیقه
پرچم‌دار جدید گوگل، پیکسل ۸ پرو دربرابر بزرگ‌ترین رقبای خود یعنی گلکسی S23 اولترا و آیفون ۱۵ پرو چه حرف‌های برای گفتن دارد؟
تبلیغات

گوگل روز گذشته پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو را معرفی کرد که نسبت‌به سال قبل ۱۰۰ دلار گران‌تر شده‌اند و از ۱۲ اکتبر (۲۰ مهر ۱۴۰۲) دردسترس خریداران قرار می‌گیرند. این گوشی‌ها از زبان طراحی مشابه سری پیکسل ۷ بهره می‌برند و شاید یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایشان، پشتیبانی نرم‌افزاری ۷ ساله باشد که حتی از دوره‌ی پشتیبانی نرم‌افزاری اپل و سامسونگ نیز بیشتر است.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آیفون ۱۵ پرو، پردازنده‌ی بسیار قدرتمند A17 پرو این گوشی است و اکنون سؤال مهمی مطرح می‌شود: پیکسل ۸ پرو گوگل ازنظر مشخصات فنی و قدرت عملکرد نسبت‌به رقبای خود در چه‌سطحی قرار دارد؟ ازطرفی اگر قرار باشد کاربران واقعاً تا ۷ سال از این گوشی استفاده کنند، چه مشخصاتی باید داشته باشد تا در این دوره و پس از گذشت چندسال با مشکل کندی سرعت مواجه نشود؟

در ادامه پیکسل ۸ پرو را با آیفون ۱۵ پرو و گلکسی S23 اولترا مقایسه می‌کنیم تا دید بهتری از جایگاه این گوشی نسبت‌به رقبایش به‌دست آورید.

کپی لینک

طراحی و ساخت

آیفون ۱۵ پرو از فریم تیتانیومی بهره می‌برد و نمایشگر و قاب پشتی آن با لایه‌ای ازجنس سرامیک‌شیلد محافظت می‌شوند. ازطرفی پیکسل ۸ پرو و گلکسی S23 اولترا هردو به بدنه‌ی پشتی شیشه‌ای مجهز شده‌اند و نمایشگر آن‌ها با گوریلاگلس وکتوس ۲ محافظت می‌شود که مقاومت و دوام آن تقریباً مشابه سرامیک شیلد اپل است.

پیکسل ۸ پرو

قطعاً طراحی و ظاهر گوشی، تاحدود زیادی سلیقه‌ای است و شاید هرکس باتوجه به دید خود یکی از گوشی‌های پیکسل ۸ پرو، آیفون ۱۵ پرو یا گلکسی S23 اولترا را زیباتر از دو گوشی دیگر بداند. البته نوار دوربین پشتی پرچمدار جدید گوگل باعث می‌شود موقع قرارگرفتن روی سطح صاف مثل میز، لق نخورد و بتوان در همان حالت از دستگاه استفاده کرد؛ درحالی‌که بیرون‌زدگی دوربین آیفون ۱۵ پرو باعث می‌شود نتوانید روی سطح صاف به‌راحتی با آن کار کنید. بیرون‌زدگی دوربین‌های پشتی S23 اولترا نیز زیاد نیست و روی سطح‌صاف زیاد تکان نمی‌خورد.

ازطرفی اپل امسال با گِرد‌کردن لبه‌ی پشتی پرچمدارش باعث شده حس بهتری از در دست گرفتن این محصول داشته باشید و پیکسل ۸ پرو نیز از سبکی مشابه استفاده می‌کند. گلکسی S23 اولترا نیز از قلم S-Pen بهره می‌برد که برای برخی کاربران می‌تواند بسیار کاربردی باشد و امکانات متنوعی دراختیار شما قرار می‌دهد.

کپی لینک

نمایشگر

هنگام انتخاب گوشی پرچم‌دار از هر برندی، قطعاً نمایشگر بسیار خوبی دریافت خواهید کرد. پیکسل ۸ پرو، آیفون ۱۵ پرو و گلکسی S23 اولترا هرسه از نمایشگر OLED بهره می‌برند که ابعاد آن‌ها به‌ترتیب ۶٫۷ اینچ، ۶٫۱ اینچ و ۶٫۸ اینچ است. ازطرفی صفحه نمایش هرسه دستگاه مذکور از نرخ نوسازی متغیر تا ۱۲۰ هرتز و قابلیت نمایشگر همیشه روشن (Always on Display) پشتیبانی می‌کند.

پیکسل ۸ پرو

وضوح نمایشگر پرچم‌داران کنونی گوگل، اپل و سامسونگ نیز کمابیش مشابه است. این سه‌دستگاه به‌ترتیب از وضوح ۲۹۹۲ در ۱۳۴۴ پیکسل، ۲۵۵۶ در ۱۱۷۹ پیکسل و ۳۰۸۰ در ۱۴۴۰ پیکسل بهره می‌برند که البته وضوح پرچم‌دار کره‌ای‌ها کمی بهتر از پیکسل ۸ پرو و آیفون ۱۵ پرو است.

اما حداکثر روشنایی نمایشگر پیکسل ۸ پرو نسبت‌به رقبا بیشتر است و با عدد خیره‌کننده‌ی ۲۴۰۰ نیت، هیچ حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارد. درمقام مقایسه، آیفون ۱۵ پرو و گلکسی S23 اولترا به‌ترتیب از روشنایی ۲۰۰۰ نیت و ۱۷۵۰ نیت بهره می‌برند.

کپی لینک

سخت‌افزار

گوگل امسال از تراشه‌ی جدید ۴ نانومتری تنسور G3 اختصاصی خود در پیکسل ۸ پرو استفاده کرده و ازطرفی در آیفون ۱۵ پرو و گلکسی S23 اولترا به‌ترتیب پردازنده ۳ نانومتری A17 پرو و سیستم-روی-چیپ ۴ نانومتری Snapdragon 8 Gen 2 For Galaxy را داریم.

تعداد هسته‌های پردازنده‌های پرچم‌داران گوگل، اپل و سامسونگ به‌ترتیب ۹، ۶ و ۸ است و درنگاه اول به‌نظر می‌رسد تراشه‌ی پیکسل ۸ پرو باید قدرت بیشتری داشته باشد. به‌هرحال نتایج بنچمارک این گوشی‌ها را در جدول زیر مقایسه کرده‌ایم تا دید بهتری از قدرت عملکرد آن‌ها نسبت‌به یکدیگر به‌دست اورید.

نام گوشی

امتیاز تک‌هسته‌ای

امتیاز چند‌هسته‌ای

پیکسل ۸ پرو

۱۷۶۰

۴۴۴۲

آیفون ۱۵ پرو

۲۸۹۲

۷۱۷۶

گلکسی S23 اولترا

۱۸۸۰

۴۹۸۲

جدول مقایسه امتیاز گیک‌بنچ پیکسل ۸ پرو، آیفون ۱۵ پرو و گلکسی S23 اولترا

گوگل امسال پیکسل ۸ پرو را با حداکثر ۱۲ گیگابایت رم و یک ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی UFS 3.1 عرضه می‌کند. ازطرفی آیفون ۱۵ پرو از ۸ گیگابایت رم و حداکثر یک ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی NVMe بهره می‌برد و گلکسی S23 اولترا نیز حداکثر با رم ۱۶ گیگابایت و حافظه‌ی ذخیره‌سازی یک ترابایتی از نوع UFS 4.1 به‌فروش می‌رسد.

پیکسل ۸ پرو

از آن‌جا که عملکردهای روزانه و حتی اجرای بازی روی گوشی‌ها به بهینه‌سازی نرم‌افزاری نیز ارتباط دارد، صرفاً نمی‌توان باتوجه‌به آمار و ارقام سخت‌افزاری، نسبت‌به عملکرد پرچم‌داران گوگل، اپل و سامسونگ نظر داد. بررسی گلکسی S23 اولترا و بررسی آیفون ۱۵ پرو در زومیت نشان داد این دو دستگاه در اجرای سنگین‌ترین بازی‌ها نیز عملکرد خوبی دارند اما برای نظردادن درمورد قدرت پیکسل ۸ پرو در این بخش باید این دستگاه ابتدا مورد آزمایش قرار گیرد و سپس می‌توان درمورد توانایی گیمینگ آن صحبت کرد.

به‌هرحال باتوجه به سخت‌افزاری که گوگل برای پیکسل ۸ پرو درنظر گرفته، به‌نظر نمی‌رسد برای استفاده‌های روزانه و حتی گیمینگ مشکل خاصی داشته باشد و از پس‌اجرای هر برنامه و بازی برمی‌آید.

اما به‌باتری می‌رسیم؛ جایی‌که پیکسل ۸ پرو از باتری ۵۰۵۰ میلی‌ آمپرساعتی با شارژ سریع ۳۰ وات بهره می‌برد. آيفون ۱۵ پرو و S23 اولترا نیز به‌ترتیب به باتری ۳۲۷۴ و ۵۰۰۰ میلی آمپرساعتی مجهز شده‌اند؛ درنتیجه پرچم‌دار گوگل از این نظر روی کاغذ نسبت‌به رقبای خود برتری دارد. البته گوشی سامسونگ از شارژ سریع ۴۵ وات نیز پشتیبانی می‌کند و درنتیجه در زمان کوتاه‌تری نسبت به گوشی اپل و گوشی گوگل شارژ می‌شود.

دوربین پشتی پیکسل ۸ پرو

مصرف باتری نیز مثل بسیاری جنبه‌های دیگر گوشی‌های هوشمند به بهینه‌بودن سیستم‌عامل و نرم‌افزار نیز بستگی دارد؛ اما به‌دلیل اینکه گوگل خود توسعه‌دهنده‌ی اندروید است، انتظار می‌رود مصرف باتری را در پیکسل ۸ پرو به‌بهترین شکل‌ ممکن بهینه کرده باشد.

در نهایت هر سه پرچم‌دار گوگل، اپل و سامسونگ از درگاه USB C بهره می‌برند. البته پیکسل ۸ پرو و S23 اولترا به‌طور مشابه از استاندارد USB 3.2 پشتیبانی می‌کنند درحالی‌که آیفون ۱۵ پرو با استاندارد USB 3.0 عرضه می‌شود.

پرچم‌دار جدید گوگل از حسگر اثرانگشت زیرنمایشگر اپتیکال استفاده می‌کند و درطرف مقابل آیفون ۱۵ پرو از روش احرازهویت Face ID و گلکسی S23 اولترا از حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر اولتراسونیک بهره می‌برد. همان‌طور که گفتیم بسیاری از امکانات این گوشی‌ها به یکدیگر شباهت دارد که از جمله می‌توان به اسپیکر دوگانه‌ی استریو، بلوتوث ۵٫۳ و شارژ بی‌سیم اشاره کرد. البته پیکسل ۸ پرو از وای‌فای ۷ بهره می‌برد درحالی‌که دو رقیب آن از وای‌فای 6E استفاده می‌کنند.

کپی لینک

دوربین

مهم‌ترین قابلیت گوشی‌های پیکسل از اولین نسل آن تاکنون، عملکرد فوق‌العاده خوب در عکاسی بوده است. گوشی گوگل همیشه با بهره گرفتن از توان نرم‌افزاری این شرکت و همچنین قابلیت‌های پیشرفته‌ی مبتنی‌بر هوش مصنوعی، کاربران را شگفت‌زده کرده و امسال نیز پیکسل ۸ پرو با مجموعه‌ای از ویژگی‌های جذاب دوربین عرضه می‌شود.

عکاسی با پیکسل ۸ پرو

پیکسل ۸ پرو به‌لطف تراشه‌ی تنسور G3 و قابلیت‌های هوش مصنوعی این پردازنده، اکنون امکاناتی مثل حذف نویز و افزایش وضوح تصاویر، بهبود کیفیت تصاویر زوم‌شده حتی در شرایط کم‌نور، حذف پیشرفته‌ و باکیفیت سوژه‌های ناخواسته یا جابه‌جایی آن‌ها با ویژگی Magic Eraser و امکانات فراوان دیگری را ارائه می‌دهد که به‌گفته‌ی رئیس دستگاه‌های گوگل بدون تنسور G3 دستیابی به‌چنین قابلیت‌هایی بسیار سخت یا ناممکن بود.

پیکسل ۸ پرو از دوربین سه‌گانه‌ی پشتی شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با پشتیبانی از لرزش‌گیر اپتیکال، دوربین اولتراواید ۴۸ مگاپیکسلی با زاویه‌ی دید ۱۲۶ درجه و پشتیبانی از فوکوس خودکار و دوربین تله‌فوتو با قابلیت زوم اپتیکال ۵ برابری و پشتیبانی از لرزش‌گیر اپتیکال بهره می‌برد. این درحالی‌ است که آیفون ۱۵ پرو از ترکیب دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین تله‌فوتو ۱۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. ازطرف دیگر گلکسی S23 اولترا به دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۱۰ برابری مجهز شده است.

دوربین پیکسل ۸ پرو و آیفون ۱۵ پرو امکان فیلم‌برداری 4K را ارائه می‌دهد درحالی‌که اس ۲۳ اولترا از فیلم‌برداری 8K نیز پشتیبانی می‌کند. دوربین سلفی این سه‌ محصول نیز به‌ترتیب ۱۰٫۵، ۱۲ و ۱۲ مگاپیکسلی است.

کپی لینک

نتیجه‌گیری

همان‌طور که ابتدای مقاله گفتیم، اکثر پرچم‌داران امروزی در بازار گوشی‌های هوشمند به جدیدترین فناوری‌ها و سخت‌افزار مدرن مجهز شده‌اند و انتخاب بین آن‌ها بیشتر به سلیقه و نیاز کاربری افراد بستگی دارد. به‌عنوان مثال اگر از مک‌ بوک، اپل‌ واچ و ایرپاد استفاده می‌کنید قطعاً آیفون ۱۵ پرو برای شما انتخاب بهتری خواهد بود زیرا می‌توانید از قابلیت‌های ارتباطی بسیار جذاب اکوسیستم اپل بهره ببرید.

ازطرفی اگر به‌دنبال تجربه‌ی اندروید خالص و پشتیبانی طولانی‌مدت ۷ ساله‌ی سیستم‌عامل هستید و ویژگی‌های عکاسی برایتان اولویت بالایی دارد، پیکسل ۸ پرو نیز می‌تواند گزینه‌ی جذابی باشد.

درنهایت گلکسی S23 اولترا سامسونگ را می‌توان ازجمله بهترین و کامل‌ترین گوشی‌های هوشمند دنیای اندروید درنظر گرفت که تعادل بسیار خوبی بین قدرت سخت‌افزاری، عملکرد دوربین، امکانات نرم‌افزاری و ... ارائه می‌دهد.

درنهایت قیمت گوشی پیکسل ۸ برای مدل پایه ۱۰۰۰ دلار تعیین شده است. درمقام مقایسه، گلکسی S23 اولترا با برچسب ۱۲۰۰ دلار و آیفون ۱۵ پرو با برچسب ۱۰۰۰ دلاری عرضه شده‌اند.

در ادامه می‌توانید جدول مقایسه‌دقیق مشخصات فنی پیکسل ۸ پرو، آیفون ۱۵ پرو و گلکسی S23 اولترا را مشاهده کنید.

مقایسه 3 محصول
گوشی موبایل پیکسل 8 پرو گوگل / Google Pixel 8 Pro آبیپیکسل 8 پرو گوگلگوشی موبایل آیفون 15 پرو اپل / Apple iPhone 15 Pro آبیآیفون 15 پرو اپلگوشی موبایل گلکسی اس 23 اولترا / Samsung Galaxy S23 Ultra سبزگلکسی اس 23 اولترا سامسونگ
مدل‌‌ نامبرهاGC3VE G1MNWA3102 (جهانی) A2848 (ایالات متحده) A3101 (کانادا و ژاپن) A3104 (چین و هنگ کنگ)SM-S918B SM-S918B/DS SM-S918U SM-S918U1 SM-S918W SM-S918N SM-S9180 SM-S918E SM-S918E/DS
حدود قیمت در زمان عرضهحدود 1000 دلارحدود 1000 دلارحدود 1200 دلار
تاریخ معرفی4 اکتبر 202312 سپتامبر 20231 فوریه 2023
وضعیت عرضهعرضه شدهعرضه شدهعرضه شده
تاریخ عرضه12 اکتبر 202322 سپتامبر 202317 فوریه 2023
نوع سیستم‌عاملاندرویدiOSاندروید
سیستم‌عامل در زمان عرضهاندروید 14iOS 17اندروید 13
توضیحات سیستم‌عامل7 به‌روزرسانی اصلی اندرویدقابل ارتقاء به iOS 18عرضه با رابط کاربری One UI 5.1 4 به‌روزرسانی اصلی اندروید
ابعاد162.6 در 76.5 در 8.8 میلی‌متر146.6 در 70.6 در 8.3 میلی‌متر163.4 در 78.1 در 8.9 میلی‌متر
وزن213 گرم187 گرم234 گرم
جنس پشتشیشه - گوریلا گلس Victus 2شیشه - گوریلا گلسشیشه - گوریلا گلس Victus 2
جنس جلوشیشه - گوریلا گلس Victus 2شیشه - سرامیک شیلدشیشه - گوریلا گلس Victus 2
جنس فریمفلز - آلومینیومفلز - تیتانیوم گرید 5فلز - آلومینیوم
رنگآبی کرم مشکیتیتانیوم مشکی سفید آبیمشکی سبز کرم بنفش روشن نوک مدادی آبی سبز لیمویی قرمز
ابعاد نمایشگر6.7 اینچ6.1 اینچ6.8 اینچ
نوع نمایشگرLTPO OLEDLTPO Super Retina XDR OLEDDynamic AMOLED 2X
حداکثر نرخ نوسازی (Refresh Rate)120 هرتز120 هرتز120 هرتز
رزولوشن1344 در 2992 پیکسل1179 در 2556 پیکسل1440 در 3088 پیکسل
تراکم پیکسلی~489 پیکسل در اینچ~461 پیکسل در اینچ~500 پیکسل در اینچ
نسبت تصویر20:919.5:9-
نسبت نمایشگر به بدنه~87.4 درصد~88.2 درصد~89.9 درصد
حداکثر روشنایی1600 نیت (HBM) 2400 نیت (Peak)1000 نیت (Typ) 2000 نیت (HBM)1750 نیت (Peak)
استانداردهای HDRHDR10+دالبی ویژن HDR10HDR10+
سایر مشخصات نمایشگرنمایشگر همیشه روشن (Always-on Display)نمایشگر همیشه روشن (Always-on Display)نمایشگر همیشه روشن (Always-on Display)
مدل تراشهGoogle Tensor G3Apple A17 ProQualcomm SM8550-AC Snapdragon 8 Gen 2
فرآیند ساخت تراشه4 نانومتر3 نانومتر4 نانومتر
تعداد هسته پردازنده9 هسته6 هسته8 هسته
مشخصات هسته‌ها1 هسته 3.00 گیگاهرتز Cortex-X3 و 4 هسته 2.45 گیگاهرتز Cortex-A715 و 4 هسته 2.15 گیگاهرتز Cortex-A510-1 هسته 3.36 گیگاهرتز Cortex-X3 و 2 هسته 2.80 گیگاهرتز Cortex-A715 و 2 هسته 2.80 گیگاهرتز Cortex-A710 و 3 هسته‌ 2.00 گیگاهرتز Cortex-A510
پردازنده گرافیکیImmortalis-G715s MC10Apple GPUAdreno 740
سایر مشخصات تراشه-پردازنده گرافیک 6 هسته‌ای-
ترکیب حافظه داخلی و رم128 گیگابایت / 12 گیگابایت رم 256 گیگابایت / 12 گیگابایت رم 512 گیگابایت / 12 گیگابایت رم 1 ترابایت / 12 گیگابایت رم128 گیگابایت / 8 گیگابایت رم 256 گیگابایت / 8 گیگابایت رم 512 گیگابایت / 8 گیگابایت رم 1 ترابایت / 8 گیگابایت رم256 گیگابایت / 8 گیگابایت رم 256 گیگابایت / 12 گیگابایت رم 512 گیگابایت / 12 گیگابایت رم 1 ترابایت / 12 گیگابایت رم
رم12 گیگابایت رم8 گیگابایت رم8 گیگابایت رم 12 گیگابایت رم
حافظه داخلی128 گیگابایت 256 گیگابایت 512 گیگابایت 1 ترابایت128 گیگابایت 256 گیگابایت 512 گیگابایت 1 ترابایت256 گیگابایت 512 گیگابایت 1 ترابایت
نوع حافظه داخلیUFS 3.1NVMeUFS 4.0
درگاه کارت حافظه
ندارد
ندارد
ندارد
پیکربندی دوربین پشتواید/استاندارد اولتراواید تله‌فوتوواید/استاندارد اولتراواید تله‌فوتو تشخیص عمقواید/استاندارد اولتراواید تله‌فوتو تله‌فوتو پریسکوپی
دوربین اصلی - واید/استاندارد50 مگاپیکسل48 مگاپیکسل200 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اصلی - واید/استانداردلنز واید 25 میلی‌متری فوکوس خودکار چندمحوره با تشخیص فاز فوکوس خودکار لیزری لرزش‌گیر اپتیکال تصویر 1/1.31 اینچ سایز سنسور 1.2 میکرومتر سایز پیکسل f/1.68لنز واید 24 میلی‌متری فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز لرزش‌گیر اپتیکال تصویر از نوع سنسور شیفت 1/1.28 اینچ سایز سنسور 1.22 میکرومتر سایز پیکسل f/1.8لنز واید 23 میلی‌متری فوکوس خودکار با تشخیص فاز فوکوس خودکار لیزری لرزش‌گیر اپتیکال تصویر 1/1.3 اینچ سایز سنسور 0.6 میکرومتر سایز پیکسل f/1.7
دوربین اولتراواید48 مگاپیکسل12 مگاپیکسل12 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اولتراوایدلنز اولتراواید پوشش 126 درجه فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص 0.8 میکرومتر سایز پیکسل f/1.95لنز اولتراواید 13 میلی‌متری پوشش 120 درجه‌ فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز 1/2.55 اینچ سایز سنسور 1.4 میکرومتر سایز پیکسل f/2.2لنز اولتراواید 13 میلی‌متری پوشش 120 درجه‌ فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز 1/2.55 اینچ سایز سنسور 1.4 میکرومتر سایز پیکسل f/2.2
دوربین تله‌‌فوتو48 مگاپیکسل12 مگاپیکسل10 مگاپیکسل
مشخصات دوربین تله‌فوتولنز تله‌فوتو 113 میلی‌متری فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز لرزش‌گیر اپتیکال تصویر بزرگ‌نمایی اپتیکال 5 برابر 1/2.55 اینچ سایز سنسور 0.7 میکرومتر سایز پیکسل f/2.8لنز تله‌فوتو 77 میلی‌متری فوکوس خودکار با تشخیص فاز لرزش‌گیر اپتیکال تصویر بزرگ‌نمایی اپتیکال 3 برابر 1.0 میکرومتر سایز پیکسل f/2.8لنز تله‌فوتو 70 میلی‌متری فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز لرزش‌گیر اپتیکال تصویر بزرگ‌نمایی اپتیکال 3 برابر 1/3.52 اینچ سایز سنسور 1.12 میکرومتر سایز پیکسل f/2.4
حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری دوربین‌ پشت4K4K8K
رزولوشن و نرخ فریم ویدئو4K@30/60fps 1080p@24/30/60/120/240fps4K@24/25/30/60fps 1080p@25/30/60/120/240fps8K@24/30fps 4K@30/60fps 1080p@30/60/240fps 720p@960fps
توضیحات فیلم‌برداریلرزش‌گیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی لرزش‌گیر اپتیکال تصویر فیلم‌برداری 10 بیت HDRفیلم‌برداری 10 بیت HDR فیلم‌برداری دالبی‌ویژن HDR تا سقف 60 فریم بر ثانیه قابلیت ProRes حالت Cinematic فیلم‌برداری سه‌بعدی ضبط صدای استریوفیلم‌برداری +HDR10 ضبط صدای استریو لرزش‌گیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی
مشخصات دوربین تشخیص عمق-حسگر TOF 3D LiDAR-
سایر دوربین‌ها--10 مگاپیکسل لنز تله‌فوتو پریسکوپی 230 میلی‌متری فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز لرزش‌گیر اپتیکال تصویر بزرگ‌نمایی اپتیکال 10 برابر 1/3.52 اینچ سایز سنسور 1.12 میکرومتر سایز پیکسل f/4.9
دوربین سلفی اصلی10.5 مگاپیکسل12 مگاپیکسل12 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی اصلیلنز اولتراواید 20 میلی‌متری فوکوس خودکار با تشخیص فاز 1/3.1 اینچ سایز سنسور 1.22 میکرومتر سایز پیکسل f/2.2لنز واید 23 میلی‌متری فوکوس خودکار با تشخیص فاز لرزش‌گیر اپتیکال تصویر 1/3.6 اینچ سایز سنسور f/1.9لنز واید فوکوس خودکار با تشخیص فاز 25 میلی‌متری f/2.2
حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری دوربین‌ سلفی4K4K4K
رزولوشن و نرخ فریم ویدئو سلفی4K@24/30/60fps 1080p@30/60fps4K@24/25/30/60fps 1080p@25/30/60/120fps4K@30/60fps 1080p@30fps
دوربین تشخیص عمق و هویت‌سنجی-حسگر SL 3D تشخیص عمق و بیومتریک-
توضیحات فیلم‌برداری سلفی-لرزش‌گیر الکترونیکی تصویر ژیروسکوپی-
ظرفیت باتری5050 میلی‌آمپر ساعت3274 میلی‌آمپر ساعت5000 میلی‌آمپر ساعت
نوع باتریلیتیوم‌ یونیلیتیوم‌ یونیلیتیوم‌ یونی
تعویض‌پذیری باتریغیر قابل تعویض توسط کاربرغیر ‌قابل تعویض توسط کاربرغیر قابل تعویض توسط کاربر
حداکثر توان شارژ پشتیبانی شده30 وات-45 وات
پشتیبانی از شارژ سریع
دارد
دارد
دارد
پشتیبانی از شارژ بی‌سیم
دارد
دارد
دارد
حداکثر توان شارژ بی‌سیم23 وات15 وات15 وات
زمان موردنیاز برای شارژ50 درصد در 30 دقیقه50 درصد در 30 دقیقه65 درصد در 30 دقیقه
سایر ویژگی‌های شارژ و باتریپشتیبانی از فناوری Power Delivery 3 پشتیبانی از شارژ معکوس بی‌سیم پشتیبانی از فناوری PPS پشتیبانی از فناوری شارژ بی‌سیم Qiشارژ سریع بی سیم 7.5 وات Qi و 15 وات در صورت استفاده از MagSafeپشتیبانی از فناوری شارژ بی‌سیم Qi و PMA پشتیبانی از فناوری Power Delivery 3 شارژ معکوس بی‌سیم 4.5 وات
درگاه اتصالUSB Type-C 3.2USB Type-C 3.0USB Type-C 3.2
پشتیبانی از OTG
دارد
ندارد
دارد
سایر مشخصات درگاه‌‌-خروجی ویديو DisplayPort-
نوع اسپیکراستریو (دوگانه)استریو (دوگانه)استریو (دوگانه)
جک 3.5 میلی‌متری
ندارد
ندارد
ندارد
ویژگی‌‌های صوتی--صدای 32 بیت / 384 کیلوهرتز تیون شده توسط AKG
حسگرهاحسگر اثرانگشت شتاب‌سنج ژیروسکوپ حسگر مجاورت قطب‌نما فشارسنج هوا دماسنج حسگر نور محیطحسگر تشخیص چهره سه‌بعدی شتاب‌سنج ژیروسکوپ حسگر مجاورت قطب‌نما فشارسنج هواحسگر اثرانگشت شتاب‌سنج ژیروسکوپ حسگر مجاورت قطب‌نما فشارسنج هوا
نوع حسگر اثر انگشتزیر نمایشگر (اپتیکال)-زیر نمایشگر (اولتراسونیک)
Wi-FiWi-Fi 7 (802.11be) a/b/g/n/ac/ax/beWi-Fi 6E (802.11ax) a/b/g/n/ac/axWi-Fi 6E (802.11ax) a/b/g/n/ac/ax
توضیحات Wi-Fiسه بانده (Tri-Band) وای‌فای دایرکت (Wi-Fi Direct)دو بانده (Dual Band) هات اسپات (Wi-Fi Hotspot)سه بانده (Tri-Band) وای‌فای دایرکت (Wi-Fi Direct)
بلوتوث5.35.35.3
توضیحات بلوتوثپشتیبانی از A2DP از نوع کم مصرف یا LE پشتیبانی از aptX HDپشتیبانی از A2DP از نوع کم مصرف یا LEپشتیبانی از A2DP از نوع کم مصرف یا LE
فناوری‌ ارتباطیGSM / HSPA / LTE / 5GGSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / 5GGSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / 5G
پشتیبانی از 5G
دارد
دارد
دارد
سیم‌کارتتک سیم‌‌‌کارت (نانو سیم یا eSIM)تک سیم‌‌‌کارت (نانو سیم یا eSIM) دو سیم‌کارت dual stand-by (نانو سیم)تک سیم‌کارت (نانو سیم و eSIM) دو سیم‌کارت dual stand-by (2 نانو سیم + eSIM)
مسیریابی و GPSGPS/A-GPS/GLONASS/GALILEO/BDS/QZSSGPS/A-GPS/GLONASS/GALILEO/BDS/QZSS/NavICGPS/A-GPS/GLONASS/GALILEO/BDS
مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات