افشاگران بار دیگر مدعی شدند: گلکسی S24 اولترا فریم تیتانیومی خواهد داشت

جمعه ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
رندر گلکسی S23 اولترا
ظاهراً سامسونگ تحقیق درمورد استفاده از تیتانیوم برای ساخت فریم گوشی‌های رده‌بالایش را از دو سال قبل آغاز کرده است.
تبلیغات

سامسونگ خود را برای معرفی پرچم‌داران سری گلکسی اس ۲۴ آماده می‌کند و طبق شایعات، این گوشی‌ها در اواسط ژانویه‌ی ۲۰۲۴ از راه می‌رسند. با انتشار شایعات و افشای اطلاعات مختلف اکنون دید بهتری نسبت‌به این گوشی‌ها داریم.

طبق گزارش‌های رسانه‌ی کره‌ای The Elec، سامسونگ قصد دارد برای اولین‌بار در گلکسی S24 اولترا از قاب تیتانیومی استفاده کند. براساس گزارش‌ها، این غول فناوری قصد دارد میزان استقبال کاربران را ارزیابی کند و احتمالاً استفاده از قاب‌های تیتانیومی را به مدل‌های دیگر گسترش دهد.

براساس اعلام اینتل، سامسونگ در مراحل پایانی دستیابی به نرخ بازدهی مناسب برای تولید قاب‌های تیتانیومی قرار دارد و با چندین تأمین‌کننده‌ی چینی وارد همکاری شده است. این شرکت تحقیقات درمورد استفاده از تیتانیوم در بدنه‌ی گوشی هوشمند را از دوسال قبل‌ آغاز کرده اما درخواست برای عرضه‌ی فناوری مذکور به بازار اخیراً اتفاق افتاده است.

نکته‌ی مهم در اینجا نرخ بازده تولید کیس‌های تیتانیومی برای گوشی سامسونگ است. اگر نرخ بازدهی پایین باشد، احتمال افزایش قیمت این قطعه تا چهار یا حتی پنج برابر وجود دارد. درمقام مقایسه، قاب‌های آلومینیومی کنونی در گوشی‌های رده‌بالای سامسونگ قیمتی کم‌تر از ۲۰ دلار دارند.

هدف بلندپروازانه‌ی سامسونگ تولید ۱۵ میلیون واحد قاب تیتانیومی است که تعداد مدل‌های گلکسی S23 اولترا عرضه‌شده در سال جاری را نشان می‌دهد. این یعنی نرخ بازدهی پایین در تولید فریم تیتانیومی پرچم‌دار بعدی کره‌ای‌ها می‌تواند قیمت گوشی مذکور را افزایش دهد.

ازجمله مزیت‌های تیتانیوم می‌توان به وزن کمتر از فولاد و دوام بالاتر از آلومینیوم اشاره کرد. با توجه به این‌که گلکسی S23 اولترا از فریم آلومینیومی بهره می‌برد، احتمالاً استفاده از تیتانیوم در گلکسی اس ۲۴ اولترا باعث کاهش ۱۰ درصدی وزن آن نسبت به مدل قبلی نخواهد شد. این درحالی است که استفاده از تیتانیوم در آیفون ۱۵ پرو به‌جای فولاد ضدزنگ آیفون ۱۴ پرو باعث کاهش ۹ درصدی وزن آن شد. این ماده همچنین رسانای خوبی برای انتقال حرارت است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات