مقایسه S21 FE با S23 FE

مقایسه S23 FE با S21 FE؛ کدام را بخریم؟

دوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰
مطالعه 13 دقیقه
بعد از دو سال انتظار، نسل جدید فن‌ادیشن سامسونگ از راه رسید. آیا می‌توانیم آن را به‌روزرسانی باارزشی برای S21 FE به‌حساب بیاوریم؟
تبلیغات

گلکسی S23 FE با S21 FE چه تفاوت‌هایی دارد؟ کدام‌یک در بخش‌های مختلف برتری را ازآنِ خود می‌کند؟ آیا پیشرفت‌های گلکسی S23 FE در‌مقایسه‌با نسل قبل به‌اندازه‌ای است که خرید یا ارتقا به‌ آن را با برچسب قیمتی کنونی توجیه کند؟ این‌ها سؤالاتی هستند که قرار است در مقاله‌ی پیش‌ رو به آن جواب و گلکسی S23 FE را درمقابل S21 FE قرار بدهیم. پس تا انتهای این مقاله زومیت را همراهی کنید.

طراحی و کیفیت ساخت

کره‌ای‌ها امسال ترکیب فریم آلومینیومی با قاب پشتی شیشه‌ای را برای بدنه‌ی گلکسی S23 FE در نظر گرفته‌اند؛ اما برای S23 FE، چنین ترکیبی به‌تنهایی نمی‌تواند برگ‌برنده‌ی S23 FE در بخش طراحی باشد. برای اثبات این موضوع کافی است که هر دو گوشی گلکسی S23 FE و S21 FE را در دست بگیرید تا متوجه تفاوت آشکار آن‌ها در دستتان بشوید.

پنل پشتی گلکسی S23 FE
طراحی پشت گلکسی S21 FE

گلکسی S23 FE و S21 FE هر دو از نمایشگر ۶٫۴ اینچی بهره می‌برند؛ اما در S23 FE برخلاف بهبود کیفیت ساخت، دیگر آن ظرافت در طراحی به‌چشم نمی‌خورد و شما با دستگاهی قطور‌تر و سنگین‌تر (بیش‌ از ۳۰ گرم تفاوت وزنی) روبه‌رو هستید. استفاده از شاسی گلکسی A54 باعث شده است تا حاشیه‌های نمایشگر بیشتر از نسل قبل باشند و نسبت نمایشگر به بدنه را درمقایسه‌با نسل قبل ۴ درصد کاهش دهند. لایه‌ی محافظ نمایشگر نیز درمقایسه‌با نسل قبل افت کرده است و حالا استفاده از Gorilla Glass 5 به‌جای Gorilla Glass Victus را شاهد هستیم که حداقل روی کاغذ، مقاومت کمتری دارد.

درهرصورت، سامسونگ در ساخت هر دو گوشی S21 FE و S23 FE برای حفظ حریم این گوشی‌ها با خط پرچم‌داران خود محتاطانه عمل کرده است. ارتقای قاب پشتی گلکسی S23 FE از پلاستیک به شیشه پیشرفت مثبتی ارزیابی می‌شود. گلکسی S21 FE احتمالاً حس خوشایندتری از در دست گرفتن آن به شما منتقل می‌کند؛ اما وجود قاب پلاستیکی در گوشی سال ۲۰۲۱ سامسونگ، همچنان یادآوری می‌کند که با گوشی کاملاً پریمیوم مواجه نیستیم.

سخت‌افزار و عملکرد

سامسونگ در گلکسی S21 FE از تراشه‌ی Exynos 2100، یعنی همان تراشه‌ی به‌کاررفته در پرچم‌داران همان سال، استفاده کرده بود؛ اما امسال برخلاف انتظار، غیبت S22 FE فرصت دوباره‌ای را برای بهره‌گیری از تراشه‌ی Exynos 2200 فراهم آورد. این تراشه‌ همچنان مشکلات داغی و افت شدید عملکرد را با خود یدک می‌کشد. با‌این‌حال، بررسی‌ زومیت از گلکسی S23 FE نشان می‌دهد که این گوشی درمقایسه‌با S21 FE چه در‌زمینه‌ی قدرت خام پردازشی و چه در‌زمینه‌ی کنترل حرارت و پایداری عملکرد پیشرفت‌های نسبتاً درخورملاحظه‌ای از خود نشان می‌دهد.

عملکرد گلکسی S23 FE دربرابر S21 FE

محصول/بنچمارک

تراشه

Speedometer 2.0

GeekBench 6

GFXBench

تجربه‌ی وب‌گردی

توان محاسباتی GPU

توان محاسباتی CPU

شبیه‌ساز بازی

Vulkan/Metal

Single/Multi

Aztec Ruins

Onscreen/1440p

Vulkan/Metal

گلکسی S23 FE

Exynos 2200

۸۷٫۹۳

۹۸۷۴

۱۶۰۸

۴۰۱۴

۵۵

۳۸

گلکسی S21 FE

Exynos 2100

۴۳٫۴۸

۶۶۳۰

۱۲۷۲

۳۰۶۲

۲۹

۱۹

*تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را زومیت اجرا کرده است.

بررسی اعداد حاصل از آزمون‌های زومیت، نشان می‌دهند که نه‌تنها تغییر لیتوگرافی از نود ۵ نانومتری به ۴ نانومتری، بلکه بهینه‌سازی‌های اعمال‌شده‌ی سامسونگ (مثلاً استفاده از محفظه‌ی بخار بزرگ‌تر) در این گوشی، بهبود‌ ۳۰ درصدی در پردازش‌های تک و چندرشته‌ای CPU را رقم زده‌اند. افزون‌براین، به‌لطف مهاجرت از ماژول گرافیکی Mali-G78 به Xclipse 920 عملکرد گرافیکی ارتقای چشمگیری را تجربه کرده و پیشرفت ۴۸ درصدی را به‌دنبال داشته است.

بازی کردن با گلکسی S23 FE
بازی با گلکسی S21 FE

گلکسی S23 FE درزمینه‌ی کنترل حرارت و پایداری عملکرد با استناد به نتایج حاصل‌ از آزمون‌های استرس، بهبود چندان زیادی از خود نشان نمی‌دهد؛ اما به‌صورت تجربی می‌توان گفت که دیگر از نوسان‌های زیاد و افت شدید نرخ فریم نسل پیشین حین انجام بازی خبری نیست. البته همچنان گرمای آزاردهنده (با تفاضل ناچیز ۲ درجه) هنگام انجام بازی‌های سنگین و پردازش‌های مداوم CPU و GPU پابرجا و محسوس است.

مقایسه تست استرس گلکسی S21 FE با گلکسی S23 FE

عملکرد در اجرای بازی Genshin Impact

گوشی

تنظیمات گرافیکی بازی

نرخ فریم

S21 FE

Highest Graphics

۴۴ فریم‌برثانیه

S23 FE

Highest Graphics

۵۹ فریم‌برثانیه

* تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را زومیت اجرا کرده است.

گلکسی S23 FE با رم ۸ گیگابایتی در تمامی نسخه‌ها تولید شده و دیگر با نسخه‌ی ۶ گیگابایت رم وارد بازار نشده است. البته همچنان حق انتخاب بیشتری برای گزینش از میان نسخه‌ی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی که مثل گذشته از استاندارد UFS 3.1 بهره می‌برد، وجود ندارد. ناگفته نماند که ظرفیت باتری نیز تغییری نکرده است و برای سومین سال متوالی با باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی در گلکسی S23 FE مواجه هستیم که با کمال تأسف بهبود چندانی را در‌زمینه‌ی عمر باتری و همراهی بیشتر کاربر در استفاده‌های روزمره به‌ارمغان نمی‌آورد.

دوربین

گلکسی S23 FE مانند S21 FE از ترکیب سه دوربین واید و تله‌فوتو و اولتراواید بهره می‌برد، با این تفاوت که دوربین واید از حسگر ۱۲ مگاپیکسلی به حسگر بزرگ‌تر ISOCELL GN3 با وضوح ۵۰ مگاپیکسل ارتقا یافته است که امکان ضبط ویدئوهای 8K@24fps را نیز فراهم می‌کند.

ناگفته نماند این حسگر با تکیه‌بر فناوری Tetrapixel هر چهار پیکسل مجاور را ترکیب می‌کند تا عکس‌ها را با نرخ جذب نور بیشتر و وضوح ۱۲٫۵ مگاپیکسل ثبت کند. مشخصات دو دوربین دیگر روی کاغذ ثابت مانده‌اند؛ اما در عمل تفاوت‌هایی در خروجی تصاویر آن‌ها دیده می‌شود.

در عکس‌هایی که با دوربین واید هر دو گوشی گرفته شده‌اند، عملکرد بهتر دوربین گلکسی S23 FE در پردازش HDR به‌وضوح دیده می‌شود. همان‌طور‌که می‌بینید، تصویر گرفته‌شده با S23 FE گستره دینامیکی وسیع‌تری را درمقایسه‌با نسل پیشینش پوشش می‌دهد، با‌این‌حال، در‌زمینه‌ی ثبت جزئیات، رنگ، شدت نویز و تعادل سفیدی بسیار خروجی‌های نزدیک‌ به یکدیگری دارند و هردو عملکرد رضایت بخشی را ارائه می‌دهند.

عکس دوربین اصلی گلکسی S23 FE
دوربین واید S23 FE
عکس دوربین اصلی گلکسی S21 FE
دوربین واید S21 FE
برش عکس دوربین اصلی S23 FE
برش عکس S23 FE
برش عکس دوربین اصلی S21 FE
برش عکس S21 FE

در دوربین تله‌فوتو نیز، نتایج مشابهی حاصل شده است و تصاویر اندکی با گستره دینامیکی بیشتر ثبت می‌شوند. گفتنی است که دوربین تله‌فوتو S23 FE این‌ بار جزئیات را بسیار نرم‌تر از S21 FE ثبت می‌کند؛ به‌خصوص هنگامی‌که فرایند بُرش روی تصاویر تله‌فوتو در زوم‌های بیشتر از سه‌ برابر صورت می‌گیرد.

عکس دوربین تله فوتوی گلکسی S23 FE
دوربین تله‌فوتو S23 FE
عکس دوربین تله فوتوی گلکسی S21 FE
دوربین تله‌فوتو S21 FE
کراپ عکس دوربین تله‌فوتوی S23 FE
برش عکس S23 FE
کراپ عکس دوربین تله‌فوتوی S21 FE
برش عکس S21 FE

دوربین اولتراواید S23 FE می‌تواند عکس‌های خوش‌رنگ‌و‌لعاب‌تر و با نویز کمتر از S21 FE بگیرد. به‌نظر می‌رسد این کاهش نویز با اندکی نرم‌تر‌کردن تصاویر کنترل شده است؛ اما در‌نهایت خروجی دلچسب‌تری را عاید کاربر می‌کند. ناگفته نماند که این‌ بار گلکسی S21 FE توانسته است در به‌تعادل‌رساندن نقاط تیره و روشن تصویر اندکی بهتر عمل کند.

عکس اولتراواید S23 FE
عکس اولتراواید S23 FE
عکس اولتراواید S21 FE
عکس اولتراواید S21 FE
برش عکس اولتراواید S23 FE
برش عکس S23 FE
برش عکس اولتراواید S21 FE
برش عکس S21 FE

با پیشرفت‌هایی که در‌مجموع از S23 FE در شرایط نوری ایدئال دیدیم، می‌توان گفت عملکرد بهتر دوربین‌ها در شرایط نوری چالش‌برانگیز نیز دور از انتظار نخواهد بود. همان‌طور‌که در تصاویر زیر می‌بینید، دوربین‌های واید و التراواید این گوشی توانسته‌اند تصاویر شارپ‌تری را درمقایسه‌با S21 FE ثبت کنند؛ اگرچه رنگ‌های ثبت‌شده با S21 FE بیشتر به واقعیت نزدیک‌تر هستند. عملکرد فوکوس و ثبیت تصویر در همه‌ی حالت‌ها نیز یکسان و رضایت‌بخش ارزیابی می‌شود.

عکس دوربین اصلی S23 FE در نور کم استودیوی زومیت
دوربین واید S23 FE در حالت نایت مود
عکس دوربین اصلی S21 FE در نور کم استودیوی زومیت
دوربین واید S21 FE در حالت نایت مود
برش عکس دوربین اصلی S23 FE
برش عکس S23 FE
برش عکس دوربین اصلی S21 FE
برش عکس S21 FE
عکس دوربین اولترواید S23 FE در نور کم استودیوی زومیت
دوربین اولترواید S23 FE در حالت نایت مود
عکس دوربین اولتراواید S21 FE در نور کم استودیوی زومیت
دوربین اولترواید S21 FE در حالت نایت مود
برش عکس دوربین اولتراواید S23 FE
برش عکس S23 FE
برش عکس دوربین اولتراواید S21 FE
برش عکس S21 FE

دوربین سلفی گلکسی S23 FE روی کاغذ از ۳۲ مگاپیکسل به ۱۰ مگاپیکسل پسرفت کرده است؛ اما خروجی‌های حاصل از تصاویر سلفی نه‌تنها مانند نسل پیشین باکیفیت، بلکه رنگ‌هایی زنده‌تر را به‌تصویر می‌کشند. درزمینه‌ی گستره‌ی دینامیکی نیز ضعفی درمقایسه‌با گلکسی S21 FE دیده نمی‌شود.

عکس سلفی S21 FE
عکس سلفی S21 FE
عکس سلفی S23 FE
عکس سلفی S23 FE

گلکسی S23 FE در بخش نرم‌افزار دوربین، چند قابلیت بیشتر را هم‌اکنون میزبانی می‌کند که می‌توان به قابلیت‌هایی مانند پشتیبانی‌ از RAW و تنظیمات دستی حالت Pro در دوربین تله‌فوتو، Director's View و امکان عکاسی پرتره در حالت شب اشاره کرد.

جمع‌بندی

بررسی کارنامه‌ی سامسونگ در طول سه‌ دوره‌ی عرضه سری FE و مقایسه‌ی آن با جدیدترین عضو این خانواده، یعنی گلکسی S23 FE، رویکرد محافظه‌کارانه‌ی کره‌ای‌ها در‌قبال این گوشی را پررنگ‌تر از قبل نشان می‌دهد تا مبادا سری FE بتوانند جایگاه نسخه‌های استاندارد پرچم‌داران این شرکت را تحت‌تأثیر قرار دهند.

از استفاده از تراشه‌ی نه‌چندان پایدار سال گذشته با بهینه‌سازی‌های جزئی گرفته تا بهره‌گرفتن از همان شاسی گلکسی A54 و بدون تغییر ماندن ظرفیت یا حداقل عمر باتری، همه و همه موضوعاتی هستند که بسیاری از کاربران را در انتخاب بین این گوشی یا رقبای جدی آن ازجمله شیائومی 13T و 13T پرو و ناتینگ فون 2 یا حتی نسل قبل این گوشی، یعنی S21 FE، دچار تردید می‌کنند.

اگر قصد دارید از S21 FE به S23 FE مهاجرت کنید، به‌جز بدنه‌ی اندکی باکیفیت‌تر و تراشه‌ی اندکی سریع‌تر، از ۸ گیگابایت رم به‌جای ۶ گیگابایت در مدل پایه و تجربه‌ی بهتر عکاسی در تاریکی بهره‌مند خواهید شد؛ بهبودهایی که شاید چندان محسوس و مهم نباشند و با در نظر داشتن اختلاف قیمت گوشی S23 FE با نسل قبل، خیلی‌ها را از مهاجرت به نسل جدید منصرف کنند.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی S23 FE چیست؟ فکر می‌کنید که این گوشی می‌تواند به‌روزرسانی درخوری برای S21 FE باشد و آیا با یکسان درنظر‌گرفتن قیمت، از گلکسی S21 FE به S23 FE مهاجرت خواهید کرد؟

مقایسه 2 محصول
نمای کلی Samsung Galaxy S21 FE 5G / گوشی موبایل گلکسی اس 21 اف ای سامسونگ 5G با نمایشگر روشن و نمایش لوگو و دوربین پنل پشت رنگ مشکیگلکسی اس 21 اف ای سامسونگ 5Gگوشی موبایل گلکسی اس 23 اف ای سامسونگ / Samsung Galaxy S23 FE سبز نعناییگلکسی اس 23 اف ای سامسونگ
مدل‌‌ نامبرهاSM-G990B SM-G990B/DS SM-G990U SM-G990U1 SM-G990W SM-G990ESM-S711B SM-S711B/DS SM-S711U1 SM-S711U SM-S711W SM-S7110
حدود قیمت در زمان عرضهحدود 750 یوروحدود 500 دلار
تاریخ معرفی4 ژانویه 20224 اکتبر 2023
وضعیت عرضهعرضه شدهعرضه شده
تاریخ عرضه7 ژانویه 20225 اکتبر 2023
نرخ مخصوص جذب (SAR)0.77 وات بر کیلوگرم (سر)، 0.90 وات بر کیلوگرم (بدن)0.80 وات بر کیلوگرم (سر) 0.72 وات بر کیلوگرم (بدن)
نرخ مخصوص جذب اروپا (SAR EU)0.95 وات بر کیلوگرم (سر)، 1.48 وات بر کیلوگرم (بدن)0.76 وات بر کیلوگرم (سر) 1.04 وات بر کیلوگرم (بدن)
نوع سیستم‌عاملاندرویداندروید
سیستم‌عامل در زمان عرضهاندروید 12اندروید 13
توضیحات سیستم‌عاملعرضه با رابط کاربری One UI 5.1 قابل ارتقاء به اندروید 14عرضه با رابط کاربری One UI 5.1 قابل ارتقاء به اندروید 14
ابعاد155.7 در 74.5 در 7.9 میلی‌متر158 در 76.5 در 8.2 میلی‌متر
وزن177 گرم209 گرم
جنس پشتپلاستیکشیشه - گوریلا گلس 5
جنس جلوشیشه - گوریلا گلس Victusشیشه - گوریلا گلس 5
جنس فریمفلز - آلومینیومفلز - آلومینیوم
رنگمشکی سفید زیتونی بنفشسبز نعنایی کرم بنفش خاکستری تیره آبی نارنجی
ابعاد نمایشگر6.4 اینچ6.4 اینچ
نوع نمایشگرDynamic AMOLED 2XDynamic AMOLED 2X
حداکثر نرخ نوسازی (Refresh Rate)120 هرتز120 هرتز
رزولوشن1080 در 2340 پیکسل1080 در 2340 پیکسل
تراکم پیکسلی~403 پیکسل در اینچ~403 پیکسل در اینچ
نسبت تصویر20:919.5:9
نسبت نمایشگر به بدنه~86.7 درصد~83.2 درصد
استانداردهای HDRHDR10+HDR10+
سایر مشخصات نمایشگرنمایشگر همیشه روشن (Always-on Display)-
حداکثر روشنایی-1450 نیت (Peak)
مدل تراشهQualcomm SM8350 Snapdragon 888 5G Exynos 2100Exynos 2200 (بازار جهانی) Qualcomm SM8450 Snapdragon 8 Gen 1 (بازار آمریکای شمالی)
فرآیند ساخت تراشه5 نانومتر4 نانومتر
تعداد هسته پردازنده8 هسته8 هسته
مشخصات هسته‌ها1 هسته 2.9 گیگاهرتز Cortex-X1 و 3 هسته 2.80 گیگاهرتز Cortex-A78 و 4 هسته 2.2 گیگاهرتز Cortex-A55 1 هسته 2.9 گیگاهرتز Cortex-X1 و 3 هسته 2.80 گیگاهرتز Cortex-A78 و 4 هسته 2.2 گیگاهرتز Cortex-A551 هسته 2.80 گیگاهرتز Cortex-X2 و 3 هسته 2.50 گیگاهرتز Cortex-A710 و 4 هسته 1.80 گیگاهرتز Cortex-A510 1 هسته 3.00 گیگاهرتز Cortex-X2 و 3 هسته 2.50 گیگاهرتز Cortex-A710 و 4 هسته 1.80 گیگاهرتز Cortex-A510
پردازنده گرافیکیAdreno 660 Mali-G78 MP14Xclipse 920 Adreno 730
سایر مشخصات تراشهعرضه در دو نسخه اسنپدراگون و اگزینوسعرضه در دو نسخه اسنپدراگون و اگزینوس
ترکیب حافظه داخلی و رم128 گیگابایت / 6 گیگابایت رم 128 گیگابایت / 8 گیگابایت رم 256 گیگابایت / 8 گیگابایت رم128 گیگابایت / 8 گیگابایت رم 256 گیگابایت / 8 گیگابایت رم
رم6 گیگابایت رم 8 گیگابایت رم8 گیگابایت رم
حافظه داخلی128 گیگابایت 256 گیگابایت128 گیگابایت 256 گیگابایت
نوع حافظه داخلیUFS 3.1-
درگاه کارت حافظه
ندارد
ندارد
پیکربندی دوربین پشتواید/استاندارد اولتراواید تله‌فوتوواید/استاندارد اولتراواید تله‌فوتو
دوربین اصلی - واید/استاندارد12 مگاپیکسل50 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اصلی - واید/استانداردلنز واید 26 میلی‌متری فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز 1/1.76 اینچ سایز سنسور 1.8 میکرومتر سایز پیکسل لرزش‌گیر اپتیکال تصویر f/1.8لنز واید 24 میلی‌متری فوکوس خودکار با تشخیص فاز لرزش‌گیر اپتیکال تصویر f/1.8
دوربین اولتراواید12 مگاپیکسل12 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اولتراوایدلنز اولتراواید 13 میلی‌متری پوشش 123 درجه 1/3.0 اینچ سایز سنسور 1.12 میکرومتر سایز پیکسل f/2.2لنز اولتراواید پوشش 123 درجه‌ f/2.2
دوربین تله‌‌فوتو8 مگاپیکسل8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین تله‌فوتولنز تله‌فوتو 76 میلی‌متری فوکوس خودکار با تشخیص فاز 1/4.5 اینچ سایز سنسور 1.0 میکرومتر سایز پیکسل لرزش‌گیر اپتیکال تصویر بزرگ‌نمایی اپتیکال 3 برابر f/2.4لنز تله‌فوتو 75 میلی‌متری فوکوس خودکار با تشخیص فاز بزرگ‌نمایی اپتیکال 3 برابر f/2.4
حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری دوربین‌ پشت4K8K
رزولوشن و نرخ فریم ویدئو4K@30/60fps 1080p@30/60/240fps 720p@960fps8K@24fps 4K@30/60fps 1080p@24/30/60/120/240fps 720p@960fps
توضیحات فیلم‌برداریفیلم‌برداری +HDR10 لرزش‌گیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی-
دوربین سلفی اصلی32 مگاپیکسل10 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی اصلیلنز واید 26 میلی‌متری 1/2.74 اینچ سایز سنسور 0.8 میکرومتر سایز پیکسل f/2.2لنز واید 26 میلی‌‌متری f/2.4
حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری دوربین‌ سلفی4K4K
رزولوشن و نرخ فریم ویدئو سلفی4K@30/60fps 1080p@30/60fps4K@30/60fps 1080p@30/60fps
توضیحات فیلم‌برداری سلفیلرزش‌گیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپیلرزش‌گیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی
ظرفیت باتری4500 میلی‌آمپر ساعت4500 میلی‌آمپر ساعت
نوع باتریلیتیوم یونیلیتیوم‌ یونی
تعویض‌پذیری باتریغیر قابل تعویض توسط کاربرغیر قابل تعویض توسط کاربر
حداکثر توان شارژ پشتیبانی شده25 وات25 وات
پشتیبانی از شارژ سریع
دارد
دارد
پشتیبانی از شارژ بی‌سیم
دارد
دارد
حداکثر توان شارژ بی‌سیم15 وات15 وات
سایر ویژگی‌های شارژ و باتریشارژ معکوس بی‌سیم پشتیبانی از فناوری Power Delivery 3پشتیبانی از فناوری Power Delivery 2 پشتیبانی از شارژ معکوس بی‌سیم
درگاه اتصالUSB Type-CUSB Type-C
پشتیبانی از OTG
دارد
دارد
زمان موردنیاز برای شارژ-50 درصد در 30 دقیقه
نوع اسپیکراستریو (دوگانه)استریو (دوگانه)
جک 3.5 میلی‌متری
ندارد
ندارد
ویژگی‌‌های صوتیصدای 32 بیت / 384 کیلوهرتز-
حسگرهاحسگر اثرانگشت شتاب‌سنج ژیروسکوپ حسگر مجاورت قطب‌نماحسگر اثرانگشت شتاب‌سنج ژیروسکوپ قطب‌نما
نوع حسگر اثر انگشتزیر نمایشگر (اپتیکال)زیر نمایشگر (اپتیکال)
Wi-FiWi-Fi 6 (802.11ax) a/b/g/n/ac/axWi-Fi 6E (802.11ax) a/b/g/n/ac/ax
توضیحات Wi-Fiدو بانده (Dual Band) وای‌فای دایرکت (Wi-Fi Direct) هات اسپات (Wi-Fi Hotspot)دو بانده (Dual Band) وای‌فای دایرکت (Wi-Fi Direct)
بلوتوث5.05.3
توضیحات بلوتوثپشتیبانی از A2DP از نوع کم مصرف یا LEپشتیبانی از A2DP از نوع کم مصرف یا LE
فناوری‌ ارتباطیGSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / 5GGSM / HSPA / LTE / 5G
پشتیبانی از 5G
دارد
دارد
سیم‌کارتتک سیم‌‌‌کارت (نانو سیم) دو سیم‌کارت dual stand-by (نانو سیم)تک سیم‌کارت (نانو سیم) دو سیم‌کارت dual stand-by (نانو سیم) دو سیم‌کارت dual stand-by (2 نانو سیم + eSIM)
مسیریابی و GPSGPS/A-GPS/GLONASS/GALILEO/BDSGPS/A-GPS/GLONASS/GALILEO/BDS
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات
تبلیغات

نظرات

تبلیغات