جوانان هندی علاقه زیادی به گوشی وان پلاس دارند
بازار گوشیهای هوشمند هند در حال تغییر است و خریداران جوان در این کشور گوشی وان پلاس و گوشی Lava را به خرید برندهای شناختهشدهتری مثل ردمی و ریلمی ترجیح میدهند.
گزارش Techarc براساس نظرسنجی بین ۳,۶۳۱ جوان هندی حداکثر ۲۵ ساله منتشر شده است و نشان میدهد اکثر آنها به گوشیهای لاوا و وانپلاس علاقه دارند.
لاوا بهطور خاص سطح رضایتمندی فراوانی بین مشتریان جوان بهدست آورده است. درواقع، بیش از ۸۲ درصد از کاربران گوشیهای هوشمند Lava تمایل دارند دستگاه خود را به مدلهای جدید این برند ارتقا دهند. ظاهراً معرفی گوشیهای سری Agni و Blaze و Yuwa Lava با استقبال چشمگیر کاربران مواجه شده و همین موضوع به جذابی روزافزون آن کمک کرده است.
وانپلاس نیز بین جوانان هندی علاقهمند به گوشی هوشمند، جایگاه ویژهای دارد. درواقع، ۸۱ درصد از کاربران کنونی وانپلاس قصد دارند گوشیهایشان را به مدلهای جدید این برند ارتقا دهند.
گوشی سامسونگ و گوشی ویوو بهطور مشترک جایگاه سوم محبوبترین برند هند را دراختیار دارند و ۶۷ درصد از کاربران کنونی آنها میگویند گوشی بعدی خود را از برندهای دیگر نمیخرند.
دانشآموزان بخش بسیار مهمی از جمعیت جوان هندی را تشکیل میدهند و نقش انکارناپذیری در محبوبیت برندها ایفا میکنند. در میان دانشآموزان این کشور، اپل پیشتاز است و ۱۰۰ درصد دارندگان گوشی آیفون میگویند دستگاه بعدی آنها مدلهای جدیدتری گوشی اپل است.
حدود ۷۷ درصد از دانشآموزان هندی که گوشی وانپلاس دارند، ترجیح میدهند دستگاه بعدی آنها همچنان از همین برند باشد؛ بههمیندلیل، شرکت مذکور در این بخش جایگاه دوم را کسب میکند. ویوو و لاوا در فهرست مذکور با سهم ۷۰ درصدی جایگاه سوم را دراختیار دارند.
ردمی و ریلمی که به ساخت گوشیهای مقرونبهصرفه شهرت دارند، احتمالاً برای حفظ مشتریان جوان باید به ارائهی نوآوری روی بیاورند. گزارش Techarc همچنین نشان داد شرکتهای دیگری مثل نوکیا، آیتل، تکنو و میکرومکس در حال تلاش برای جلب نظر مخاطبان جوان هندی هستند.
تصمیم جوانان بر انتخاب سایر افراد خانوادهها نیز تأثیر میگذارد و اگر این افراد گوشیهای برند خاصی را ترجیح دهند، احتمال زیادی وجود دارد که پدرومادر یا سایر اعضای خانوادهی آنها نیز محصولات همان شرکت را تهیه کنند.
تغییر در ترجیحات خریداران هندی تأثیر بسزایی بر بازار گوشیهای هوشمند این کشور خواهد گذاشت. اعداد گزارششده در Techarc نشان میدهد که افزایش محبوبیت دستگاههای لاوا و وانپلاس بین مخاطبان جوان، مستقیماً باعث کاهش سهم بازار ردمی و ریلمی میشود.