ریلمی GT 5 Pro رکوردشکنی کرد؛ چینی‌ها عاشق گوشی چینی‌اند

جمعه ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
نمای پشتی ریلمی جی‌تی ۵ پرو
پیش‌فروش گوشی ریلمی جی‌تی ۵ پرو در عرض یک ساعت، از ‌پیش‌فروش یک روز ریلمی جی‌تی نئو ۵ بیشتر شد.
تبلیغات

روز گذشته طی رویدادی گوشی ریلمی جی‌تی ۵ پرو با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ معرفی شد. ریلمی اعلام کرد که این دستگاه از تاریخ ۱۴ دسامبر (۲۳ آذر) به فروش خواهد رسید، اما پیش‌فروش آغاز شده است.

طبق پست منتشر شده از ریلمی در ویبو، گوشی مورد بحث شاهد افزایش چشمگیر میزان پیش‌فروش بوده و تنها در عرض یک ساعت بیشتر از پیش‌فروش یک روز ریلمی جی‌تی نئو ۵ از سمت کاربران سفارش دریافت کرده است. میزان پیش‌فروش اولین روز ریلمی جی‌تی ۵ پرو تقریباً ده برابر بیشتر از ریلمی جی‌تی ۲ پرو در بازه‌ی زمانی مشابه سال گذشته است.

نمای پشتی ریلمی جی‌تی ۵ پرو

سازنده‌ی انواع گوشی ریلمی دلیل چنین پیش‌فروش بی‌سابقه‌ای را قیمت پایین این دستگاه نسبت به امکاناتی که به کاربران ارائه می‌کند می‌داند. گوشی یادشده در بازار چین با گوشی‌هایی مانند سری شیائومی ۱۴، سری آیکو ۱۲، میزو ۲۱، ردمی K70 پرو و وان پلاس 12 رقابت می‌کند.

گوشی نام‌برده مجهز به درگاه USB-C نسخه‌ی ۳٫۲ است و علاوه بر پشتیبانی از شارژ سیمی ۱۰۰ واتی، اولین گوشی ریلمی با پشتیبانی از شارژ بی‌‌سیم ۵۰ واتی است که می‌تواند با استفاده از آن باتری ۵۴۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی خود را شارژ کند. این گوشی از فریم آلومینیومی بهره می‌برد و موفق به کسب گواهی IP64 شده است.

ریلمی جی‌تی ۵ پرو دارای پنل اولد ۶٫۷۸ اینچی با وضوح 1.5K و پشتیبانی از نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی است. همچنین گوشی مورد بحث دارای حداکثر ۱۶ گیگابایت رم از نوع LPDDR5x و حداکثر فضای ذخیره‌سازی یک ترابایت از نوع UFS 4.0 است. پرچمدار جدید ریلمی به رابط‌ کاربری Realme UI 5 برپایه‌ی اندروید ۱۴ مجهز شده است.

دوربین اصلی این گوشی که از وضوح ۵۰ مگاپیکسلی و لرزشگیر اپتیکال بهره می‌برد را دو دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و تله‌فوتو پریسکوپی ۵۰ مگاپیکسلی (دارای زوم اپتیکال ۳ برابری) همراهی می‌کنند. دوربین سلفی گوشی جدید چینی‌‌ها دارای وضوح ۳۲ مگاپیکسلی است.

قیمت گوشی جدید ریلمی برای نسخه‌ی ۲۵۶ گیگابایتی که از ۱۲ گیگابایت رم بهره می‌برد ۴۷۷ دلار است. اولین کسانی که این گوشی را سفارش می‌دهند از طرف ریلمی ۱۴ دلار تخفیف خواهند گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات
تبلیغات

نظرات