آیفون ۱۶؛ اپل سیاست دو تراشه را در گوشی‌های جدیدش کنار می‌گذارد؟

پنج‌شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
کار با آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس
کدهای اولیه‌ی iOS 18 نشان می‌دهند چهار مدل از گوشی آیفون ۱۶ با تراشه‌ی A18 عرضه خواهند شد.
تبلیغات

به‌روزرسانی‌های iOS 17 به صورت دوره‌ای منتشر می‌شوند و کار روی iOS 18، نسخه‌ی اصلی بعدی، به‌خوبی در حال انجام است. درصورت پای‌بندی اپل به سنت چند سال اخیر، این نسخه در ماه ژوئن (تیر و خرداد) به صورت بتا و در سپتامبر (شهریور و مهر) برای عموم منتشر خواهد شد.

مک‌رومرز اطلاعاتی درمورد توسعه‌ی نسخه‌های اولیه‌ی iOS 18 دریافت کرده است. این سیستم‌عامل با نام رمز «کریستال» حاوی ارجاعاتی به چهار مدل گوشی آیفون عرضه نشده است که با اطلاعات موجود در خط تولید آیفون ۱۶ مطابقت دارد. مدل‌های مورد اشاره عبارتند از:

برخلاف شایعات قبلی، فعلاً هیچ مدرکی مبنی‌بر وجود آیفون اولترا به عنوان بخشی از خانواده‌ی آیفون ۱۶ رؤیت نشده است. از نظر تئوری ممکن است یک مدل اضافی در حال تولید باشد و از یک شناسه‌ی جداگانه مثل D95 یا D94a استفاده کند.

برای آیفون ۱۵ پرو مکس، اپل یک نسخه‌ی جایگزین با شناسه‌ی D84S برای استفاده در تست مودم اختصاصی 5G توسعه داد. اگرچه این دستگاه در دسترس عموم قرار نگرفت، اما اطلاعاتی در مورد نامگذاری اپل از نظر شناسه‌های دستگاه ارائه داد.

کدهای سیستم‌عامل همچنین نشان می‌دهند که کل خانواده‌ی آیفون ۱۶ از پردازنده‌ی جدید t8140 استفاده می‌کنند؛ تراشه‌ای که احتمالاً اپل در نهایت آن را A18 می‌نامد. تراشه‌ی A18 در مدل پایه‌ی آیفون ۱۶ و ۱۶ پلاس با نام D4y و در آیفون ۱۶ پرو و ۱۶ پرو مکس با نام D9x شناخته می‌شود.

این اطلاعات با شایعات قبلی مطابقت دارد و نشان‌دهنده‌ی تغییر قابل‌توجهی است. در سری آیفون ۱۵، مدل پایه‌ی آیفون ۱۵ از تراشه‌ی قدیمی‌تر A16 آیفون ۱۴ پرو استفاده می‌کند، در حالی که آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس دارای یک تراشه‌ی کاملاً جدید با نام A17 Pro هستند. A17 Pro برخلاف A16 لیتوگرافی سه نانومتری دارد و پیشرفت گرافیکی چشمگیری تجربه کرده است.

سیاست دوتراشه‌ایِ اپل از سری آیفون ۱۴ شروع شد. تجهیز هر چهار مدل آیفون ۱۶ به A18 لزوماً به معنی کنارگذاشتن این سیاست نیست. استفاده از شماره‌مدل متفاوت نشان می‌دهد که احتمالا قرار است A18 در دو مدل استاندارد و پرو تولید شود. مشخص نیست که این تراشه‌ها چه تأثیری روی قیمت گوشی آیفون در نسل جدید خواهند گذاشت.

کد اولیه‌ی iOS 18 حاوی ارجاعاتی به ماژول Wi-Fi و بلوتوث شرکت برودکام است که ظاهراً برای آیفون ۱۶ تولید می‌شوند. به نظر می‌رسد به‌منظور ایجاد تغییرات قابل توجه در مقایسه با iOS 17، توسعه‌ی iOS 18 زودتر از انتظار شروع شده است.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات