رونمایی Magic OS 8.0؛ آنر قبل از سامسونگ به استقبال هوش مصنوعی رفت

چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۳
مطالعه 3 دقیقه
رابط کاربری مجیک او ‌اس ۸ آنر -Magic OS 8.0 UX
آنر رابط کاربری Magic OS 8.0 را که با هوش مصنوعی کار می‌کند، معرفی کرد. این رابط کاربری، پیش‌دستانه کارهای شما را انجام می‌دهد.
تبلیغات

در بحبوحه‌ی تلاش گوشی‌سازان برای استفاده از اندروید ۱۴، آنر رابط کاربری جدیدی بر پایه‌ی این سیستم‌عامل معرفی کرده است. Magic OS 8.0 رابطی کاربری با تمرکز ویژه بر هوش مصنوعی است.

آنر در بیانیه‌‌ای مطبوعاتی می‌گوید مجیک او ‌اس ۸ دارای هوش مصنوعی جدید MagicLM است. MagicLM یک مدل زبانی بزرگ اختصاصی شبیه به GPT-4 اما کوچک‌تر از آن است. این مدل زبانی با هفت میلیارد پارامتر به کمک کوالکام بهینه‌سازی شده تا به راحتی روی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ اجرا شود.

مراسم معرفی مجیک او اس ۸ آنر

مجیک او ‌اس ۸ می‌تواند برای درک مقصود کاربر و ارائه‌ی خدمات به شکل پیش‌دستانه، زبان، تصاویر، ژست‌ها و حرکات چشم را به طور فعال تفسیر کند.

برای مثال اگر در حال بررسی ویژگی‌ها و قیمت گوشی هستید، مدل زبانی MagicLM صفحه‌ی خرید آن را به شکل خودکار باز می‌کند یا اگر بگویید نیاز دارید قهوه بخورید، نقشه را باز می‌کند و کافی‌‌شاپ‌های اطراف را به شما نشان می‌دهد.

مراسم معرفی مجیک او اس ۸ آنر

با توجه به نگرانی در مورد امنیت دیجیتال، آنر می‌گوید مجیک او ‌اس ۸ از هوش مصنوعی مبتنی بر پلتفرم استفاده می‌کند؛ تمام داده‌ها روی دستگاه باقی می‌مانند و در یک فضای مجازی امن به نام Parallel Space محافظت می‌شوند.

مدل زبانی MagicLM می‌تواند زبان طبیعی را درک کند، یعنی می‌توانید مانند یک انسان با آن صحبت کنید. MagicLM همچنین می‌تواند متن را به گفتار تبدیل کند و برعکس، با دستور زبانی ویدئو بسازد، تجزیه و تحلیل داده‌ها را انجام دهد، به سؤالات پاسخ دهد و موارد معمول هوش مصنوعی را انجام دهد. این مدل زبانی، می‌تواند یک فریم خاص از ویدیوها را فقط با توصیف کردن آن با صدای بلند، برای شما پیدا کند.

مجیک او اس ۸ برای تبلت

ویژگی جدید Magic Portal در مرکز رابط کاربری مجیک او ‌اس ۸ قرار دارد. Magic Portal به کاربران امکان می‌دهد با سوایپ، برای جابجایی و دسترسی به خدمات بین برنامه‌ها و دستگاه‌ها اقدام کنند. کاربر همچنین می‌تواند بخش‌هایی از یک اپلیکیشن را به سادگی وارد اپلیکیشن دیگر کند.

می‌توانید پیام‌های رزرو یک مکان را روی برنامه‌های ناوبری بکشید و رها کنید تا مسیر را به‌طور خودکار به شما نشان دهد. Magic Portal با پشتیبانی از بیش از ۱۰۰ برنامه محبوب در چین شروع به کار کرده است.

مجیک او ‌اس ۸ پتانسیل این را دارد که نحوه‌ی تعامل ما با گوشی موبایلمان را تغییر دهد. احتمالا سایر سازندگان مانند سامسونگ، رابط‌های مبتنی بر هوش مصنوعی خود را امسال راه‌اندازی خواهند کرد. آنر هنوز گزارش تغییرات و جدول زمانی انتشار مجیک او ‌اس ۸ برای بازارهای جهانی را اعلام نکرده است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات