برند نوکیا محو می‌شود؟

چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۴
مطالعه 2 دقیقه
لوگو جدید ۲۰۲۳ نوکیا Nokia پس زمینه رنگی
اچ‌ام‌دی گلوبال، مالک نوکیا، به‌دنبال تغییراتی در نحوه‌ی فروش محصولات این برند سرشناس است.
تبلیغات

شرکت HMD دست‌خوش تغییرات قابل توجهی شده است. این شرکت تصمیم دارد که از اول فوریه ۲۰۲۴ (اواسط بهمن ۱۴۰۲) تمامی گوشی‌ها و تبلت‌های نوکیا را در وب‌سایت خود در دسترس قرار دهد.

تصمیم جدید HMD نشان‌دهنده‌ی تغییر در استراتژی تجاری این شرکت برای برند نوکیا است. این اقدامات با مالکیت HMD بر نوکیا از سال ۲۰۱۶ شروع شد و با توجه به اینکه قرارداد آن‌ها در سال ۲۰۲۵ تمام می‌شود، چنین اقدامی منطقی به نظر می‌رسد.

ادعای فروش محصولات نوکیا در سایت HMD به‌طور رسمی تأیید نشده و بر اساس گزارش‌هایی از صاحبان دستگاه‌های نوکیا است که از طریق خبرنامه‌ی MyApp جزئیات را دریافت کرده‌اند.

ظاهراً HMD Global روی تغییر نام تجاری خود نیز تمرکز کرده و از برند نوکیا فاصله گرفته است. این استراتژی حذف بخش قیمت گوشی از وب سایت رسمی نوکیا را نیز شامل می‌شود.

بنابر گزارش نوکیاموب، شرکت HMD برای بازتعریف هویت برند خود تصمیم دارد تمام محصولات از جمله دستگاه‌های اصلی HMD، گوشی‌های کلاسیک نوکیا و مواردی از شراکت‌های جدید را فقط در وبسایت خود عرضه کند.

علاوه‌براین HMD نام خود را در رسانه‌های اجتماعی تغییر داده؛ برای مثال نام صفحه‌ی ایکس این شرکت از NOKIAmobile به HMDglobal تغییر کرده است.

به نظر می‌رسد شرکت HMD تصمیم دارد بعد از گوشی نوکیا G42 فقط برای تولید مدل‌های ویژه از نام نوکیا استفاده کند و بیشتر، از فناوری و زیرساخت این شرکت فلاندی برای تولید مدل‌های جدید گوشی هوشمند خود بهره بگیرد.

انتظار می‌رود این تغییرات، از جمله حذف تدریجی گوشی‌ نوکیا از بازار، در هفته‌های آینده واضح‌تر شوند، اما این تغییری قابل توجه برای برند نوکیا است؛ چراکه زمانی باارزش‌ترین تولید‌کننده گوشی در دنیا بود.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات