تاریخ عرضه گوشی تاشو اپل لو رفت؛ محصولی برای جایگزینی با آیپد مینی

جمعه ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۲
مطالعه 1 دقیقه
طرح مفهومی از آیپد مینی ۶
اپل احتمالاً تصمیم دارد تا سال ۲۰۲۶ اولین محصول تاشوی خود را با ابعاد آیپد مینی عرضه کند.
تبلیغات

اپل در نظر دارد که تا چند سال آینده اولین دستگاه تاشو خود را با ابعاد هفت یا هشت اینچ عرضه کند که در نهایت ممکن است جایگزین آیپد مینی با صفحه‌نمایش ۸٫۳ اینچی شود. طبق برخی ادعاها، احتمالاً این دستگاه بین سال‌های ۲۰۲۶ و ۲۰۲۷ عرضه خواهد شد.

خبرگزاری کره‌ای The Elec گفته است که کوپرتینویی‌ها در حال توسعه‌ی تبلت آیپد مینی جدیدی با نمایشگر OLED هستند و هنوز ابهاماتی در مورد ماهیت دستگاه تاشو وجود دارد و مشخص نیست که اپل در نهایت یک گوشی تاشدنی رونمایی خواهد کرد یا یک تبلت تاشدنی.

پیش از این در سال ۲۰۲۳ گزارش شده بود که سامسونگ و ال‌جی نمونه‌هایی از نمایشگرهای تاشو هفت و هشت اینچی را به اپل ارسال کرده‌اند.

به‌نظر می‌رسد که در بین شرکت‌های تولیدکننده‌ی صفحه‌نمایش، سامسونگ نقش پررنگ‌تری در توسعه‌ی پنل‌های تاشونده دارد و احتمالاً اصلی‌ترین تأمین‌کننده‌ی نمایشگرهای تاشو برای اپل خواهد بود.

گفته شده است که اپل، سامسونگ و ال‌جی نظرات متفاوتی در مورد شیشه‌ی فوق باریک، پوشش پنل تاشو و ساختار لولا دارند که قسمت‌های اصلی محصول را تشکیل می‌دهند. علت این اختلاف به ارزیابی دوام و قابلیت اطمینان محصول نهایی مربوط می‌شود.

پیش‌بینی می‌شود که پس از تصمیم‌گیری برای تولید انبوه محصول تاشو اپل، پنل نمایشگر آن با فناوری اولد نسل ششم A3 یا A4 سامسونگ تولید شود که مشابه فناوری به‌کاررفته در نمایشگر گوشی آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس است.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات