شیشه مقاوم «گوریلا آرمور» گلکسی S24 اولترا چگونه ساخته شد؟ [تماشا کنید]

شنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
ساخت والپیپر با هوش مصنوعی در گلکسی اس ۲۴ اولترا
سامسونگ با انتشار ویدیویی از فرایند ساخت شیشه‌ی محافط گلکسی S24 اولترا، راز استحکام و ضدانعکاس‌ بودن آن را فاش کرد.
تبلیغات

گلکسی S24 اولترا ویژگی‌های جذاب فراوانی دارد. این گوشی از بهترین پردازنده‌ی دنیای اندروید، دوربین قدرتمند با وضوح بسیار بالا، قلم S Pen و انبوهی از ویژگی‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی بهره می‌برد.

یکی از مفیدترین قابلیت‌های گلکسی اس ۲۴، محافظ شیشه‌ای آن موسوم‌ به «گوریلا آرمور» است. سامسونگ پس از مدت‌ها، سرانجام با انتشار ویدیویی در یوتیوب، فرایند ساخت این شیشه را توضیح داد.

درحال‌حاضر، هیچ گوشی هوشمند دیگری در جهان نمی‌تواند انعکاس نور را به اندازه‌ی جدیدترین گوشی سامسونگ کاهش دهد. راز این برتری، شیشه‌ی گوریلا آرمور ساختِ شرکت کورنینگ است.

این محافظ ازطریق روش لایه‌گذاری فوق‌العاده‌دقیق برای دستیابی به خاصیت ضدانعکاسی ساخته می‌شود. یون‌های خاصی با دقتی در حد نانومتر که بسیار نازک‌تر از تار موی انسان است، روی زیرلایه‌ی شیشه‌ای قرار می‌گیرند.

فرایند ساخت شیشه‌ی گوریلا آرمور در محیطی فوق‌العاده‌تمیز و با استفاده از سیستم‌های رسوب‌دهی خلأ انجام می‌شود. هوای داخل محفظه‌ی پردازش، تخلیه و گاز آرگون به آن تزریق می‌شود. در این روند، یونش گاز آرگون ازطریق محیط پلاسما اتفاق می‌افتد؛ همان روندی که در ساخت تراشه‌های نیمه‌رسانا به‌کار می‌رود. به‌همین‌دلیل، هزینه‌ی تولید گوریلا آرمور افزایش می‌یابد. قیمت گوشی پرچمدار جدید سامسونگ در مدل پایه ۱٬۳۰۰ دلار تعیین شده و استفاده از شیشه‌ی مورد بحث احتمالاً یکی از دلایل قیمت‌ بالای آن است.

نتیجه‌ی فرایند پیچیده‌ی ساخت گوریلا آرمور، کاهش چشمگیر ۷۵ درصدی بازتاب نور نسبت به شیشه‌های رقیب است. علاوه‌براین، لایه‌ی مقاوم گوریلا آرمور باعث می‌شود استحکام این شیشه در برابر خط‌وخش‌های ریز تا چهار برابر نسبت‌ به قبل افزایش یابد.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات