سامسونگ برای اولینبار به جنجال iFixit پاسخ داد
سامسونگ پس از اعلام پایان همکاری با iFixit بیانیهی رسمی منتشر کرد. طبق گفتهی iFixit، سامسونگ تعمیرپذیری دستگاههایش را جدی نمیگیرد. این پلتفرم از ۱۷ ژوئن (۲۸ خرداد) دیگر توزیعکنندهی قطعات یدکی سامسونگ نخواهد بود و به همکاری دو سالهی خود پایان خواهد داد.
سامسونگ در بیانیهای که برای Android Authority ارسال کرده است، میگوید که به عرضهی قطعات یدکی برای دستگاههای خود از طریق وبسایتی به نام Samsungparts.com که توسط یک تأمینکنندهی دیگر به نام Encompass پشتیبانی میشود، ادامه خواهد داد.
سایت Samsungparts فعلاً قطعات همهی مدلهای گوشی سامسونگ را ندارد و بیشتر قطعات لوازم خانگی مانند ماشین لباسشویی، تلویزیون، خشککن، ماشین ظرفشویی و مایکروفر را ارائه میدهد.
درحالحاضر قطعات گلکسی S24 در وبسایت جدید سامسونگ وجود دارند. احتمالاً سامسونگ پس از پایان یافتن رسمی همکاری با iFixit از ۲۸ خرداد، قطعات بیشتری را به وبسایت اضافه خوهد کرد.
کایل وینس، مدیرعامل و همبنیانگذار iFixit، میگوید که یکی از بزرگترین دلایل قطع همکاری این شرکت با سامسونگ، قیمت قطعات است.
iFixit ادعا میکند که نتوانسته است قطعات اصل را برای جدیدترین گوشیهای سامسونگ مانند گلکسی S23 و گلکسی زد فلیپ ۵ و گلکسی زد فولد ۵ بهدست بیاورد. این قطعات توسط سامسونگ از طریق Encompass دردسترس قرار گرفتند، اما iFixit از این موضوع مستثنی شد.