پایان تاج‌گذاری سامسونگ؛ رتبه اول بازار گوشی‌های تاشو از دست رفت

جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
نمایشگر بیرونی موتورولا ریزر ۴۰ اولترا در مقایسه با زد فلیپ ۵
سامسونگ رسماً جایگاه اول بازار گوشی‌های تاشدنی دنیا را از دست داد.
تبلیغات

گوشی‌های تاشدنی هنوز هم ایده‌ای نسبتاً جدید و نوآورانه محسوب می‌شوند؛ با این‌حال در سال‌های اخیر پیشرفت‌های بی‌شماری از لحاظ سخت‌افزار، کیفیت ساخت و نرم‌افزار داشته‌اند.

سامسونگ از ابتدا در بازار تاشدنی‌ها پیشتاز بود. این شرکت در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۳ به تنهایی ۶۰ درصد سهم بازار را به خود اختصاص داد؛ درحالی که هواوی با ۱۴ درصد سهم از بازار دوم بود و شرکت‌های دیگر فعالیت خاصی در این حوزه نداشتند.

گزارش مربوط به بازار گوشی‌های تاشو در سال 2023
تصویر از Counterpoint Research

اکنون همه‌چیز فرق کرده است و براساس گزارشی از Counterpiont Research سامسونگ تنها ۲۳ درصد از سهم بازار را در اختیار دارد. درمقابل هواوی با تصاحب ۳۵ درصد، به رتبه‌ی اول تکیه زده است. در همین یک سال کل بازار گوشی‌های تاشدنی ۵۰ درصد رشد را تجربه کرده است.

در رتبه‌های سوم و چهارم، آنر با ۱۳ درصد و موتورولا با ۱۲ درصد سهم بازار قرار دارند. هردو این برندها پیشرفت فوق‌العاده‌ای را در سال ۲۰۲۳ تجربه کردند؛ آنر با مجیک V2 و موتورولا با ریزر ۴۰ به بازار هجوم آوردند که هردو گوشی‌هایی دوست‌داشتنی و پیشرفته هستند.

پیشرفت‌ شرکت‌های دیگر در حالی اتفاق افتاده است که سامسونگ با عرضه‌ی گلکسی زد فولد ۵ و گلکسی زد فلیپ ۵ پیشرفت زیادی را در گوشی‌های تاشدنی خود ایجاد نکرد. از نمایشگر جانبی بزرگ‌تر زد فلیپ ۵ که بگذریم، چه از لحاظ نرم‌افزاری و چه سخت‌افزاری پیشرفت مهمی در نسل پنجم تاشدنی‌های سامسونگ رقم نخورده است و مشکلاتی مانند کشیدگی بسیار زیاد نمایشگر بیرونی گلکسی زد فولد و فرورفتگی شدید نمایشگر اصلی گلکسی زد فلیپ هنوز هم مشهود هستند.

در مقابل، شرکت‌های دیگر مانند اوپو، موتورولا، شیائومی، هواوی، آنر و گوگل با بهبودهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و ارائه‌ی دوربین‌های کارآمدتر، گوی سبقت را از سامسونگ ربودند. مواردی که همگی از مهم‌ترین کاستی‌های گوشی‌های تاشو جدید سامسونگ محسوب می‌شود.

نکته‌ی قابل توجه در آمار جدید، محبوبیت بیشتر فرم فکتور کتابی نسبت به پوسته‌صدفی است؛ ۵۵ درصد گوشی‌های عرضه شده به بازار در این دوره از نوع کتابی و مابقی از گوشی‌های پوسته‌صدفی بوده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات
تبلیغات

نظرات

تبلیغات