برخی کاربران پیکسل ۶ میگویند «فکتوریریست»، گوشیشان را از کار انداخته است [گوگل مشکل را تأیید کرد]
گزارشهایی از دارندگان پیکسل ۶، پیکسل ۶ پرو و پیکسل 6a نشان میدهد گوشی این افراد پس از انجام ریستفکتوری، کاملاً غیرقابل استفاده میشود و بهبیان دیگر از کار میافتد. بر اساس گفتهی یکی از متخصصین انجمن پشتیبانی گوگل، شرکت از مشکل مذکور اطلاع دارد و درحال بررسی آن است.
مشکل از کار افتادن گوشیهای سری پیکسل ۶ پس از بازنشانی تنظیمات کارخانه را اولینبار سایت Tech-Issues Today کشف کرد. کاربران اعلام کردهاند گوشی آنها بعد از ریست فکتوری و راهاندازی مجدد دیگر بوت نمیشود و این پیام خطا را نشان میدهد: «امکان بارگذاری سیستمعامل اندروید وجود ندارد. شاید اطلاعات شما خراب باشد. اگر همچنان با این پیام مواجه میشوید، شاید نیاز به انجام مجدد ریست فکتوری و پاککردن تمامی اطلاعات روی دستگاه داشته باشید.»
گفته میشود گوشیهای سری پیکسل ۶ پس از ریست فکتوری، دو گزینه در اختیار کاربر قرار میدهند: تلاش مجدد که بر اساس گزارشها مشکل را حل نمیکند و راهاندازی مجدد با ریست فکتوری. البته در فرایند پاکسازی، خطای دیگری مبنیبر نبود فایلی به نام tune2fs ظاهر میشود که بهنظر میرسد به ابزار خطفرمان یونیکس برای تنظیم پارامترهای سیستمفایل، اشاره دارد.
برخی از دارندگان گوشیهای سری پیکسل ۶ گزارش دادهاند مشکل از کار افتادن دستگاه آنها بعد از نصب بهروزرسانی ایجاد شده است، اما بهنظر میرسد در اکثر گزارشها دلیل بروز مشکل، فرایند ریست فکتوری باشد. یکی از کاربران ردیت با جمعآوری گزارشهای مربوط به این مشکل در همهی مدلهای پیکسل ۶ نشان داد برخی کاربران حتی با استفاده از ابزارهای رسمی گوگل قادر به بازیابی گوشی خود نبودهاند.
بهروزرسانی ۱۳ تیر ۱۴۰۳
گوگل در واکنش به مشکل ازکار افتادن گوشیهای سری پیکسل ۶ پساز فکتوری ریست، صفحهی پشتیبانی خود را با راهکاری موقت بهروزرسانی کرده است.
گوگل میگوید: «اخیراً گزارشهایی از برخی کاربران دریافت کردهایم که پساز دریافت جدیدترین بهروزرسانی سیستمعامل، هنگام ریست فکتوری پیکسل ۶، پیکسل ۶ پرو و پیکسل 6a با مشکلاتی مواجه شدهاند. ما میدانیم که بازنشانی تنظیمات کارخانه، اقدامی نیست که کاربران بهطور مرتب انجام دهند، اما از آنجاکه به تجربهی شما اهمیت میدهیم، جزئیات تکمیلی را با شما به اشتراک میگذاریم.»
در ادامهی توضیحات گوگل آمده است: «برای جلوگیری از بروز مشکل، توصیه میکنیم پساز آپدیت دستگاه و بعد از راهاندازی مجدد، آن را بهمدت ۱۵ دقیقه روشن و بدون استفاده رها کنید. پساز گذشت این زمان میتوانید ریست فکتوری را انجام دهید. همچنین، میتوانید قبل از دریافت جدیدترین آپدیت سیستم، دستگاه خود را ریست فکتوری کنید.»
گوگل میگوید مشکل را شناسایی کرده و درحال بررسی روشهای مختلف برای ارائهی بهترین راهحل است.