گلکسی زد فلیپ ۶ در کنار گلکسی زد فولد ۶ و گلکسی بادز ۳ سامسونگ روی میز

نگاه نزدیک زومیت به گلکسی زد فولد ۶ و گلکسی زد فلیپ ۶

پنج‌شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۰مطالعه 9 دقیقه
زومیت پیش از عرضه‌ی جهانی، گلکسی زد فولد ۶ و گلکسی زد فلیپ ۶ را جعبه‌گشایی کرده و نگاهی نزدیک به آن‌ها انداخته است.
تبلیغات

سامسونگ سرانجام با معرفی گلکسی زد فولد ۶ و گلکسی زد فلیپ ۶ به شایعات بی‌پایان پیرامون آن‌ها پایان داد. تاشدنی‌های جدید سامسونگ در نگاه اول چندان متفاوت از نسل قبلی‌شان به‌نظر نمی‌رسند؛ اما مجموعه‌ای از تغییرات کوچک، آن‌ها را به محصولات ارزشمندتری تبدیل‌ کرده‌ است.

تماشای ویدیو در یوتیوب

شاید بتوان اصلی‌ترین تغییر گلکسی زد فولد ۶ را ابعاد و اندازه‌اش دانست. گوشی تاشدنی جدید کره‌ای‌ها حدودا ۱۴ گرم از نسل قبل سبک‌تر شده است تا اختلاف وزن این گوشی ۲۳۹ گرمی با گلکسی S24 اولترا به هفت گرم برسد. ضخامت زد فولد ۶ در حالت بازشده ۵٫۶ میلی‌متر و در حالت تاشده ۱۲٫۱ میلی‌متر است و در کل با گوشی باریک‌تری طرف هستیم که تجربه‌ی بهتری از کار کردن با آن را به کاربر القا می‌کند.

بیمه موبایل ازکی

زد فولد ۶ در حالت تاشده کمی عریض‌تر از نسل قبل است و طول کمتری دارد که باعث شده تا نسبت تصویر نمایشگر خارجی به ۲۲٫۱:۹ برسد و اندازه‌اش نیز ۰٫۱ اینچ بزرگ‌تر شود. نمایشگر اصلی ۷٫۶ اینچی گلکسی زد فولد ۶ که سامسونگ آن را Infinity Flex می‌نامد، از نظر ابعاد تغییری نکرده است.

سامسونگ تلاش کرده است ضعف‌های همیشگی گلکسی زد فولد را در نسل جدید برطرف کند

هردو نمایشگر گلکسی زد فولد ۶ از پنل اولد (با نام تجاری Dynamic LTPO AMOLED 2X)، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و حداکثر روشنایی ۲۶۰۰ نیت بهره می‌برند. وضوح نمایشگرها نسبت‌به مدل سال گذشته بیشتر شده و به ۲۱۶۰ در ۱۸۵۶ پیکسل برای نمایشگر اصلی و ۲۳۷۶ در ۹۶۸ پیکسل برای نمایشگر کاور رسیده است.

نمایش پنل پشتی گلکسی زد فولد ۶ سامسونگ در کنار گلکسی بادز ۳
زومیت

در سوی دیگر، گلکسی زد فلیپ ۶ از همان نمایشگر Dynamic LTPO AMOLED 2X با اندازه‌ی ۶٫۷ اینچ، نرخ نوسازی متغیر ۱۲۰ هرتز و وضوح ۲۶۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل بهره می‌برد.

سامسونگ در طراحی لولای گلکسی زد فلیپ ۶ و زد فولد ۶ از ساختار ریلی دوگانه‌‌ استفاده کرده که توسط یک لبه‌ی تاشدنی مستحکم حمایت می‌شود و به‌ادعای سامسونگ ضربات بیرونی وارد شده را به‌شکل بهتری توزیع می‌کند. لایه‌های تقویت‌کننده‌ی روی نمایشگر اصلی دستگاه علاوه‌بر کاهش چین‌خوردگی، به استحکام آن کمک می‌کنند.

پنل پشتی گلکسی زد فلیپ ۶ سامسونگ
نمایشگر اصلی گلکسی زد فلیپ ۶ سامسونگ

استفاده از لولای جدید در زد فولد ۶، نقطه‌ی تغییر امیدوارکننده‌ی دیگر این نسل به‌حساب می‌آید که به ادعای سامسونگ مقاوم‌تر از نسل پیشین است. در بررسی اولیه، چین‌خوردگی روی نمایشگر اصلی گلکسی زد فولد ۶ کمتر از نسل قبل است؛ اما اینکه سامسونگ تا چه حد در زمینه‌ی کاهش چین‌خوردگی نمایشگر موفق بوده، تنها با گذشت زمان و استفاده‌ی طولانی‌مدت مشخص خواهد شد.

سامسونگ در ساخت تاشدنی‌های جدیدش نیم‌نگاهی هم به محیط زیست داشته و در ساختار گلکسی زد فولد ۶ و فلیپ ۶ از طلا و مس بازیافتی استفاده کرده است. جعبه‌ی گوشی‌ها نیز از ۱۰۰ درصد کاغذ بازیافتی تولید شده‌اند.

نمایشگر کاور گلکسی زد فلیپ ۶ سامسونگ
زومیت

نمایشگر کاور گلکسی زد فلیپ ۶ به‌لطف بهبود قابلیت Flex Window اکنون از ویجت‌های بیشتری پشتیبانی می‌کند و به‌کمک هوش مصنوعی می‌تواند برای پیام‌های دریافتی، پاسخ‌هایی پیشنهاد دهد؛ اما این نمایشگر با تمام قابلیت‌های جدیدش نمی‌تواند جایگزینی کامل برای نمایشگر اصلی باشد.

گلکسی زد فولد ۶ و فلیپ ۶ به‌لطف گواهی IP48 در برابر آب و گردوغبار تا حدی مقاومت دارند. نمایشگر خارجی و بدنه‌ی گوشی‌ها با شیشه‌ی گوریلا گلس ویکتوس ۲ محافظت می‌شوند.

هر دو گوشی تاشدنی جدید سامسونگ در بخش تراشه با هم کاملا یکسان هستند. نسخه‌ی بهبودیافته‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ (Snapdragon8 8 Gen 3 For Galaxy)، قلب تپنده‌ی هر دو دستگاه است؛ همان تراشه‌ی پرچمداری که در گلکسی S24 اولترا قدرت‌نمایی می‌کند.

طراحی و رنگ‌بندی پنل پشتی گلکسی زد فولد ۶ سامسونگ
زومیت

تجهیز گلکسی زد فلیپ ۶ به خنک‌کننده‌ی محفظه‌ی بخار یکی از تفاوت‌های عمده‌ی گوشی با نسل‌های قبلی‌اش به‌شمار می‌رود. در بررسی گلکسی زد فلیپ ۵ اشاره کردیم که این گوشی با وجود بهره‌مندی از تراشه‌ای یکسان، تقریبا در همه‌ی بنچمارک‌ها، رقابت را با فاصله‌ای ۱۰ تا ۱۵ درصدی به گلکسی S23 اولترا واگذار می‌کند. در تست پایداری عملکرد نیز زد فلیپ ۵ پس از افتی ۵۷ درصدی، آزمون را با پایداری ۴۳ درصد به‌پایان رساند؛ افت قابل توجهی که انتظار داریم در نسل جدید کمتر باشد.

رنگ‌بندی پنل پشتی گلکسی زد فولد ۶ سامسونگ
گلکسی زد فلیپ ۶ در کنار گلکسی زد فولد ۶ و گلکسی بادز ۳ و گلکسی واچ اولترا سامسونگ روی میز از نمای جانبی
رنگ‌بندی گلکسی زد فولد ۶ و گلکسی زد فلیپ ۶ سامسونگ

دوربین‌های گلکسی زد فولد ۶ بسیار آشنا هستند. پنل پشتی دستگاه میزبان دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال سه برابری است. دوربین سلفی زیر نمایشگر با حسگر چهار مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی (در نمایشگر کاور) به‌صورت پانچ‌هول در زد فولد ۶ حضور دارند.

رنگ‌بندی گلکسی زد فلیپ ۶
گلکسی زد فلیپ ۶ در حالت تاشده در دستان یک شخص

یکی دیگر از تغییرات مهم گلکسی زد فلیپ ۶ استفاده از دوربین ۵۰ مگاپیکسلی جدید با گشودگی دیافراگم f/1.8، حسگر ۱/۱٫۵۶ اینچی، مجهز به فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزش‌گیر اپتیکال است؛ همان حسگری که در دل دوربین اصلی گلکسی S24 نیز قرار دارد و با داشتن نور کافی تصاویر بسیار باکیفیتی ثبت می‌کند.

نمایشگر کاور گلکسی زد فلیپ ۶ در حالت نیمه‌باز روی میز
زومیت

گلکسی زد فلیپ ۶ افزون‌بر دوربین اصلی از دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی با زاویه‌‌ی دید ۱۲۳ درجه و دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی بهره می‌برد.

سامسونگ تاشدنی‌های جدیدش را به جدیدترین نسخه‌ی رابط کاربری‌اش، یعنی One UI 6.1.1، برپایه‌ی اندروید ۱۴ مجهز کرده و مانند پرچمداران سری S24، برای آن‌ها تا هفت سال آپدیت سیستم‌عامل در نظر گرفته است.

تاشدنی‌های جدید سامسونگ تا هفت سال آپدیت می‌شوند

اکثر گوشی‌های جدیدی که این روزها معرفی می‌شوند روی قابلیت‌های هوش مصنوعی مانور می‌دهند و سامسونگ نیز از این قاعده مستثنی نیست. به‌باور تحلیلگران، فروش گلکسی زد فولد ۶ و گلکسی زد فلیپ ۶ به‌لطف Galaxy AI می‌تواند نسبت‌به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش پیدا کند.

درست مانند سری گلکسی S24، تاشدنی‌های جدید سامسونگ از انبوهی از قابلیت‌های هوش مصنوعی بهره می‌برند؛ قابلیت‌هایی همچون Note Assistant و Circle To Search به زد فولد ۶ راه پیدا کرده‌اند. قابلیت Interpreter mode نیز در گوشی تاشدنی سامسونگ حضور دارد. با بهره‌گیری از قابلیت جدید Sketch to Image می‌توانید طرح دلخواهتان را بکشید تا گوشی به‌‌لطف هوش مصنوعی آن را به تصاویر جذاب تبدیل کند. قابلیت‌های هوش مصنوعی درکنار نمایشگر بزرگ زد فولد ۶ و پشتیبانی از S Pen، تجربه‌ی جدیدی از بهره‌وری را ارائه می‌کنند.

 گلکسی زد فلیپ ۶ در کنار گلکسی زد فولد ۶ و گلکسی بادز ۳ و گلکسی واچ اولترا سامسونگ روی میز از نمای بالا
زومیت

قابلیت‌های هوش مصنوعی، نمایشگر بزرگ و پشتیبانی از S Pen، تجربه‌ی لذت‌بخشی از کار با گلکسی زد فولد ۶ فراهم می‌کند

هر دو گوشی به‌صورت پیش‌فرض به چت‌بات گوگل جمنای مجهزند. با کشیدن انگشت‌ به گوشه‌ی نمایشگر یا گفتن عبارت Hey Google، پنجره‌ی شناور Gemini باز می‌شود. دستیار هوش مصنوعی جمنای در برخی از اپلیکیشن‌های محبوب و کاربردی گوگل ادغام شده است تا کار با آن اپلیکیشن‌ها جذاب‌تر از همیشه شود.

با ویژگی Photo Ambient که مبتنی‌بر هوش مصنوعی است، در لحظه و براساس زمان و وضعیت آب‌وهوا، تصاویر پس‌زمینه‌ی Flex Window در گلکسی زد فلیپ ۶ تغییر می‌کند. می‌توان به کمک گزینه‌های متنوع و طرح‌های پیشنهادی، تصاویر و چیدمانی را ایجاد کرد که ظاهری متفاوت و شخصی‌سازی شده به گوشی‌ می‌بخشد. مثلا می‌توانید مکان ساعت را جابه‌جا کنید یا رنگ فریم‌ها را براساس تصویر پس‌زمینه‌ تغییر دهید.

رنگ‌بندی گلکسی زد فلیپ ۶ در کنار گلکسی زد فولد ۶
زومیت

گلکسی زد فولد ۶ از همان باتری ۴۴۰۰ میلی‌آمپرساعتی مشابه نسل گذشته با پشتیبانی از شارژ ۲۵ وات، شارژ بی‌سیم ۱۵ وات و شارژ بی‌سیم معکوس ۴٫۵ وات بهره می‌برد. ظرفیت باتری گلکسی زد فلیپ ۶ با ۳۰۰ میلی‌آمپرساعت افزایش به ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعت رسیده است و از شارژ ۲۵ وات و شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند.

زد فولد ۶ در رنگ‌های نقره‌ای و صورتی و سرمه‌ای و زد فلیپ ۶ در رنگ‌های نقره‌ای، زرد، آبی و سبز راهی بازار می‌شوند. رنگ‌های مشکی و سفید تنها به‌صورت آنلاین از طریق وب‌سایت سامسونگ فروخته می‌شوند.

گلکسی زد فلیپ ۶ در کنار گلکسی زد فولد ۶ و گلکسی بادز ۳ و گلکسی واچ اولترا سامسونگ روی میز
زومیت

قیمت گلکسی زد فولد ۶ در کانفیگ پایه از ۱٬۸۹۹ دلار و قیمت گلکسی زد فلیپ ۶ از ۱٬۰۹۹ دلار آغاز می‌شود و هرکدام ۱۰۰ دلار از نسل قبلی خود گران‌تر هستند.

زومیت به‌زودی بررسی عمیق گلکسی زد فولد ۶ و گلکسی زد فلیپ ۶ را منتشر می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات