هواوی برای رقابت با گوشی‌های تاشدنی محبوب فلیپ، روی ۵ طراحی مختلف کار می‌کند

جمعه ۲۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
 گلکسی زد فلیپ سامسونگ / Galaxy Z flip
هواوی درحال بررسی طرح‌های جدید برای گوشی‌های تاشدنی آینده‌ی خود است.
تبلیغات

هواوی با عرضه گوشی Pocket 2 به‌عنوان اولین گوشی تاشدنی صدفی با چهار دوربین در بخش بیرونی، جایگاه خود را در بازار گوشی‌های تاشو تثبیت کرده است، حالا با ثبت پتنت‌های جدید در اداره ملی مالکیت معنوی چین (CNIPA)، سرنخ‌هایی از طراحی گوشی‌های تاشدنی آینده‌ی خود برای رقابت با گوشی‌های تاشدنی محبوب فلیپ ارائه کرده است.

اگرچه ثبت پتنت تضمینی برای استفاده از آن طراحی محصول نهایی نیست، اما می‌تواند جهت‌گیری‌های طراحی یک شرکت را آشکار کند. پتنت‌هایی که توسط وبسایت 91mobiles منتشر شده‌اند، نشان می‌دهند که هواوی ممکن است در حال بررسی پنج طرح مختلف برای گوشی‌های تاشدنی صدفی آینده‌ی خود باشد.

در تمامی پتنت‌های گوشی هواوی، مکانیزم اصلی تا شدن گوشی یکسان است و تنها محل قرارگیری دوربین‌ها متفاوت است. گوشی Pocket 2 هواوی از یک طراحی عمودی با چهار دوربین و یک بریدگی دایره‌ای جداگانه برای نمایشگر بیرونی استفاده می‌کند. پتنت‌های جدید اما احتمالات دیگری را برای جایگزینی این طراحی پیش روی ما می‌گذارند.

پتنت‌ های هواوی برای نسل بعدی گوشی تاشدنی فلیپ
91 Mobiles
پتنت‌ های هواوی برای نسل بعدی گوشی تاشدنی فلیپ
پتنت‌ های هواوی برای نسل بعدی گوشی تاشدنی فلیپ

یک از طرح‌ها، دو حلقه‌ی دایره‌ای شکل را در بخش بیرونی گوشی، شبیه به Pocket 2، اما به صورت افقی در نظر گرفته است. در پتنت دیگر، همان فرمت دایره‌ای شکل با یک نوار باریک در قسمت بالایی قاب پشتی دیده می‌شود.

طرح سوم که توجه بیشتری را جلب می‌کند، یک گوشی صدفی با دو بریدگی با اندازه‌های مختلف به صورت مورب را نشان می‌دهد. به نظر می‌رسد بریدگی بزرگ‌تر محل قرارگیری نمایشگر بیرونی و بریدگی کوچک‌تر محل قرارگیری دوربین‌ها باشد.

به نظر می‌رسد هواوی همزمان در حال آزمایش ماژول‌های دوربین مربعی به جای نمونه‌های دایره‌ای شکل است. همانطور که در پتنت زیر مشاهده می‌کنید، این گوشی تاشو به جای چیدمان دایره‌ای، از دو فریم مربعی شکل در بخش پشتی (به صورت افقی) بهره می‌برد.

پتنت‌ های هواوی برای نسل بعدی گوشی تاشدنی فلیپ
پتنت‌ های هواوی برای نسل بعدی گوشی تاشدنی فلیپ

طرح دیگری فریم‌های مربعی را به صورت مورب و در ابعاد بزرگ‌تر و کوچک‌تر، مشابه با طرح دایره‌ای، نشان می‌دهد.

پتنت‌های جدید گوشی تاشدنی هواوی حاکی از آن هستند که این شرکت چینی در حال بررسی تغییر رویه از طراحی دو حلقه‌ای Pocket 2 است. اینکه آیا این پتنت‌ها به محصولات واقعی تبدیل شوند یا خیر، هنوز مشخص نیست؛ اما درهرصورت دیدگاهی جالب از روند توسعه‌ی گوشی‌های تاشو در این شرکت ارائه می‌دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات