ارسال پیام اضطراری با ماهواره احتمالاً وارد گوشی‌های گوگل می‌شود

یک‌شنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۵
مطالعه 1 دقیقه
صفحه گوشی در حال نمایش تنظیمات ارتباط ماهواره‌ای
گوگل احتمالاً با قابلیتی به نام Pixel Satellite SOS، امکان ارسال پیام اضطراری ازطریق ماهواره را به گوشی‌های پیکسل اضافه خواهد کرد.
تبلیغات

قابلیت اتصال مستقیم گوشی‌های هوشمند به ماهواره با معرفی سری آیفون ۱۴ به دنیای تکنولوژی معرفی شد. گوگل کمی دیر به این مهمانی رسید؛ اما با آپدیت اندروید ۱۵ از قابلیت مذکور پشتیبانی می‌کند. اپلیکیشن‌ها با این آپدیت می‌توانند تشخیص دهند آیا گوشی به ماهواره وصل است یا خیر. البته تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند باید سخت‌افزار موردنیاز برای ارائه‌ی این سرویس را به محصولاتشان اضافه کنند و با اپراتورهای زمینی و ماهواره‌ای قرارداد همکاری ببندند.

طبق بررسی‌های AndroidAuthority روی اندروید ۱۵ بتا ۴، در این سیستم‌عامل کدهایی وجود دارند که به قابلیت اتصال ماهواره‌ای اشاره می‌کنند. با اینکه ماهیت کلی ویژگی مذکور را نمی‌دانیم، تغییرات اعمال‌شده در این کدها نشان می‌دهند که احتمالاً با نام Pixel Satellite SOS دردسترس قرار خواهد گرفت و دارندگان گوشی گوگل می‌توانند به‌مدت دو سال به‌‌رایگان از آن استفاده کنند.

کدهای اندروید ۱۵ بتا ۴ حاوی اطلاعاتی است که نشان می‌دهد گوشی‌های پیکسل برای پشتیبانی از ارتباط ماهواره‌ای، به‌روزرسانی خواهند شد. ازآنجاکه سری پیکسل ۹ به‌احتمال زیاد با اندروید ۱۵ عرضه خواهند شد، این موضوع می‌تواند به‌معنای آپدیت پیکسل‌های قدیمی‌تر برای پشتیبانی از قابلیت ارتباط ماهواره‌ای باشد.

برقراری ارتباط با ماهواره به سخت‌افزار ویژه‌ای نیاز دارد و پیکسل‌های قدیمی‌تر از این سخت‌افزار بهره نمی‌برند؛ به‌همین‌دلیل، احتمال دارد که قابلیت ارتباط ماهواره‌ای ازطریق آپدیت‌های نرم‌افزاری برای سری پیکسل ۹ ارائه شود.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات