مدلی ویژه و بسیار امن از گلکسی A55 سامسونگ در راه است

دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۵
مطالعه 1 دقیقه
عکاسی سلفی با گلکسی A55
سامسونگ قصد دارد تا نسخه‌ی بسیار امن از میان‌رده‌ی محبوب خود، یعنی گلکسی A55 را روانه‌ی بازار کند.
تبلیغات

سامسونگ تاکنون مدل‌های مختلفی از گوشی‌های امنیتی خود را معرفی کرده است. این گوشی‌ها نسخه‌های ویژه و بسیار امن از میان‌رده‌های این شرکت هستند. امسال، سامسونگ گوشی گلکسی کوانتوم ۵ را رونمایی خواهد کرد که برپایه‌ی گلکسی A55 ساخته شده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که سامسونگ گلکسی کوانتوم ۵ را در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری در کره‌جنوبی عرضه خواهد کرد. بر‌اساس گزارش ETNews، این اسمارت‌فون جدید از نمایشگر ۶٫۶ اینچی Super AMOLED Infinity O، پردازنده‌ی اگزینوس ۱۴۸۰، ۸ گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی، دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی بهره می‌برد.

پردازنده‌ی اگزینوس ۱۴۸۰ باعث می‌شود تا گلکسی کوانتوم ۵ درمقایسه‌با نسل قبلی خود از قدرت بیشتری برخوردار باشد. گفته می‌شود این گوشی با ابعاد ۱۶۱٫۱ در ۷۷٫۴ در ۸٫۲ میلی‌متر و وزن ۲۱۳ گرم، مشابه گلکسی A55 عرضه شود.

انتظار می‌رود گوشی سامسونگ مدل گلکسی کوانتوم ۵ با سیستم‌عامل اندروید ۱۴ به بازار بیاید. گلکسی کوانتوم ۵ در اوایل خرداد‌ماه سال جاری گواهینامه رادیویی خود را دریافت کرد و انتظار می‌رود در شهریور امسال عرضه شود.

طبق گزارش‌ها، گلکسی کوانتوم ۵ مانند نسل‌های پیشین سری گلکسی کوانتوم، از تراشه‌ی امنیتی مولد اعداد تصادفی کوانتومی (QRNG) بهره خواهد برد. این تراشه‌ی خاص با استفاده از تعداد فوتون‌های ساطع‌شده از منبع نور عمومی که حول مقدار میانگین نوسان می‌کند، اعداد تصادفی تولید می‌کند.

فرایند امنیتی گلکسی کوانتوم ۵ داده‌های کاملاً تصادفی را برای کلیدهای رمزنگاری ایجاد و شکستن آن‌ها را تقریباً غیرممکن می‌کند. از این سطح امنیت چشمگیر در بانکداری و پرداخت و دیگر اپلیکیشن‌های نیازمند امنیت فراوان استفاده می‌شود.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات