ویژگی جذاب در راه آیفون: پخش زنده ویدیو هنگام تماس با پلیس و اورژانس

پنج‌شنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
نماد ios 18 درکنار رندر گوشی آیفون
اپل قصد دارد ویژگی جدید پخش زنده‌ی ویدئو هنگام تماس با نیروهای امدادی را به لیست‌ قابلیت‌های Emergency SOS اضافه کند.
تبلیغات

نیروهای امداد و نجات برای پشتیبانی از قابلیت جدید سیستم‌عامل iOS 18 با نام Live Video support (پشتیبانی از پخش زنده‌ی ویدئو) اعلام آمادگی کرده‌اند. براساس گزارش ورج، اپل قصد دارد قابلیت پخش زنده‌ی وید‌ئو هنگام تماس با پلیس و اورژانس را به گوشی‌های آیفون اضافه کند تا نیروهای امدادی بتوانند سریع‌تر به‌ افراد کمک کنند.

اسکرین‌شات پخش ویدئو زنده در تماس با پلیس و اورژانس
Apple

برخی از پلتفرم‌های پشتیبانی از تماس‌‌های اضطراری مانند RapidSOS Unite و Prepared درحال ادغام با قابلیت Emergency SOS Live Video هستند که اپل در ماه ژوئن (خرداد و تیر) و در طی مراسم WWDC معرفی کرد.

قابلیت جدید گوشی آیفون به کاربران امکان می‌دهد با دیسپچرهای نیروهای امدادی، تماس ویدئویی برقرار کنند تا نیروهای امداد بتوانند افراد نیازمند کمک را سریع‌تر و راحت‌تر پیدا کنند. سرویس SOS اضطراری (Emergency SOS) اکنون نیز امکان برقراری تماس تلفنی، ارسال پیام و اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی با نیروهای امدادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

اپل قصد دارد با ایجاد امکان پخش زنده‌ی ویدئو هنگام تماس با پلیس و اورژانس به اهداف خود در زمینه‌ی افزایش قابلیت‌های ایمنی برسد. از جمله قابلیت‌هایی که برای افزایش ایمنی کاربران درنظرگرفته‌شده Crash detection (تشخیص تصادف) است.

قابلیت تشخیص تصادف در گوشی آیفون ۱۴ و گوشی‌های جدیدتر معرفی شده و بعد به اپل واچ سری ۸، اپل واچ اولترا و نسل دوم SE افزوده شد. کاربران آیفون ۱۴ و آیفون ۱۵ می‌توانند ازطریق سرویس ارتباط ماهواره‌ای اپل (Emergency SOS via Satellite) به نیروهای امدادی پیامک دهند و موقعیت مکانی خود را ارسال کنند. این قابلیت حتی بدون داشتن سیگنال نیز کار می‌کند.

از دیگر قابلیت‌های سرویس SOS اضطراری اپل می‌توان به ویژگی Fall Detection (تشخیص سقوط) اشاره کرد که اولین‌بار در اپل واچ سری ۴ مشاهده شد و امکان برقراری تماس اضطراری با نگه‌داشتن دکمه را ایجاد کرد. اپل به‌تازگی قابلیت استفاده از آی‌مسیج از طریق ماهواره در iOS 18 را به‌نمایش گذاشته و امداد جاده‌ای ازطریق ماهواره را ایجاد کرده است.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات