سامسونگ دو قابلیت امنیتی جدید برای گوشی‌های گلکسی معرفی کرد

پنج‌شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۱
مطالعه 3 دقیقه
عکاسی با گلکسی اس ۲۴ اولترا | Galaxy S24 Ultra
سامسونگ دو ویژگی جدید امنیتی به گوشی‌های خود اضافه کرد تا داده‌های کاربران به روش مطمئن‌تری محافظت شوند.
تبلیغات

سامسونگ مرتباً ویژگی‌های جدید حریم خصوصی و امنیتی را به گوشی‌ها و تبلت‌های خود اضافه می‌کند. در چند سال گذشته، این شرکت ویژگی‌هایی مانند Knox و Secure Folder را معرفی کرد.

به گزارش SamMobile، سامسونگ امروز دو ویژگی جدید امنیت داده و حریم خصوصی را برای انواع گوشی سامسونگ و تبلت‌های این شرکت معرفی کرد؛ حالت اشتراک‌گذاری خصوصی در Quick Share و حفاظت پیشرفته‌ی داده‌ها برای فایل‌های ذخیره شده در Samsung Cloud.

اشتراک‌گذاری خصوصی یک حالت جدید در Quick Share است. این قابلیت در هنگام اشتراک‌گذاری فایل ازطریق Quick Share، با انتخاب گزینه‌ی سه نقطه در گوشه‌‌ی سمت راست، دردسترس است. در این حالت امکان اشتراک‌گذاری حداکثر ۲۰ فایل یا فایلی با حجم حداکثر ۲۰۰ مگابایت وجود دارد.

با قابلیت اشتراک‌گذاری خصوصی Quick Share کاربر این امکان را خواهد داشت تا فقط به مخاطبین خاصی امکان مشاهده‌ی فایل‌ها را دهد. همچنین امکان تنظیم تایمر انقضا برای فایل‌ها وجود دارد تا پس از اتمام تایمر، فایل‌ها دیگر قابل مشاهده نباشند. این تنظیمات در هر زمانی که کاربر اراده کند قابل تغییر است.

قابلیت امنیتی Quick share private sharing سامسونگ
قابلیت امنیتی Samsung Cloud Enhanced Data Protection

فایل‌های به‌اشتراک گذاشته شده در قابلیت اشتراک‌گذاری خصوصی Quick Share، برای کاربر دیگر، تنها قابل مشاهده است و امکان اشتراک‌گذاری مجدد یا عکس گرفتن از آن‌ها را ندارد. سامسونگ مدعی است از فناوری رمزنگاری مبتنی‌بر بلاک‌چین برای محافظت از این داده‌ها استفاده می‌کند.

قابلیت اشتراک‌گذاری خصوصی Quick Share محدود به فایل‌های صوتی (با فرمت‌های mp3، wav، ogg و m4a)، تصویری (با فرمت‌های jpg، jpeg، png، gif، bmp، webp، heic و dng)، ویدیویی ( با فرمت‌های mp4، mkv، wenm، 3gp و 3g2) و برخی فرمت‌های متنی و اسناد (pdf و txt) است و تنها بین انواع گوشی‌ و تبلت سامسونگ کار می‌کند. کاربران گوشی‌های اندرویدی دیگر برندها یا آیفون نمی‌توانند از این ویژگی استفاده کنند.

قابلیت امنیتی دیگری که سامسونگ معرفی کرده است، حفاظت پیشرفته‌ی داده‌ها برای فایل‌های ذخیره شده در Samsung Cloud نام دارد.

سامسونگ با عرضه‌ی سری گلکسی اس ۲۴، رمزنگاری سرتاسری را برای تمامی فایل‌های پشتیبان و داده‌های همگام‌سازی شده ارائه کرده است؛ داده‌های ذخیره شده در حساب Samsung Cloud تنها در گوشی یا تبلت سامسونگ قابل رمزگشایی هستند و حتی درصورت سرقت اطلاعات از سرور، دسترسی به داده‌ها غیرممکن است.

برای فعال کردن این قابلیت باید به بخش تنظیمات بروید و گزینه‌های Encrypt Backup Data و Encrypt Synced Data را فعال کنید. پس از فعال‌سازی، یک کد بازیابی برای شما تولید می‌شود که باید آن را یادداشت کنید تا در صورت فراموشی رمز عبور بتوانید به حساب سامسونگ خود دسترسی پیدا کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات