احتمالا دوربین تله‌فوتو شیائومی ۱۵ اولترا از حسگر غول‌پیکر سامسونگ استفاده می‌کند

چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
کیت عکاسی شیائومی ۱۴ اولترا
شیائومی درحال توسعه‌ی دوربین نسل بعدی پرچمداران خود است و ظاهراً قصد دارد تا در این گوشی از سنسور غول‌پیکر سامسونگ استفاده کند.
تبلیغات

شیائومی در حال کار روی نسل بعدی گوشی‌های هوشمند پرچمدار خود با نام شیائومی ۱۵ است که انتظار می‌رود مدل‌های پایه‌ی آن یعنی شیائومی ۱۵ و ۱۵ پرو در اواخر سال ۲۰۲۴ عرضه شوند. ظاهراً مدل اولترا که انتظار می‌رود اوایل سال آینده‌ی میلادی عرضه شود، به یک سیستم دوربین پیشرفته مجهز خواهد شد که اطلاعات آن توسط افشاگری معروف Digital Chat Station فاش شده است.

طبق اطلاعات فاش شده،‌ شیائومی دو پیکربندی دوربین برای گوشی شیائومی مدل ۱۵ اولترا را آزمایش می‌کند. یکی از این پیکربندی‌ها از سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ ISOCELL HP9 در پس یک لنز پریسکوپ تله‌فوتو استفاه می‌کند. پیش‌تر گوشی ویوو ایکس ۱۰۰ اولترا نیز از این سنسور استفاده کرده بود.

این اطلاعات منتشر شده با اطلاعات افشاگر دیگری به‌نام Ice Universe مطابقت دارد. این افشاگر نیز ادعا کرده بود که مدل اولترای پرچمداران بعدی شیائومی به سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی و یک سیستم دوبین چهارگانه مجهز خواهد شد.

سنسور HP9 دارای مشخصاتی از جمله سایز ۱/۱٫۴ اینچی و ۲۰۰ میلیون پیکسل است. این تراکم پیکسلی بالا امکان ثبت تصاویر دقیق را فراهم می‌کند.

سنسور HP9 از فناوری «تترا پیکسل» استفاده می‌کند و می‌تواند پیکسل‌ها را در یک پیکربندی ۴×۴ ادغام کند و به یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی با پیکسل‌های بزرگ‌تر ۲٫۲۴ میکرومتر تبدیل شود که باعث بهبود جلوه‌ی بوکه و همچنین عکاسی با نور کم می‌شود؛ زیرا نور بیشتری را برای تصاویر روشن‌تر و واضح‌تر جذب می‌کند.

سنسور HP9 شامل یک الگوریتم بازسازی مجدد است که زوم دیجیتال ۲ یا ۴ برابری را ارائه می‌دهد. این سنسور درصورت ترکیب با ماژول زوم تله‌فوتو اپتیکال ۳ برابری می‌تواند در عین حفظ کیفیت تصویر، به زوم ۱۲ برابری دست پیدا کند.

سنسور HP9 همچنین از میکرو لنزهای با ضریب شکست بالا استفاده می‌کند که نور را دقیق‌تر روی فیلترهای رنگی RGB متمرکز می‌کنند. این امر حساسیت نوری را ۱۲ درصد بهبود می‌بخشد و دقت فوکوس خودکار را نسبت‌به نمونه‌ی قبلی ۱۰ درصد افزایش می‌دهد که منجر به عملکرد بهتر در نور کم و عکس‌های واضح‌تر می‌شود.

شیائومی ۱۴ اولترا که سال گذشته عرضه شد، سیستم دوربین چهارگانه را که شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با سنسور ۱ اینچی سونی LYT-900، دیافراگم متغیر و لرزش‌گیر اپتیکال Hyper OIS بود معرفی کرد. این گوشی همچنین دارای لنز اولترا واید ۵۰ مگاپیکسلی، دو دوربین تله‌فوتو با استفاده از سنسورهای IMX858 و پشتیبانی از فیلم‌برداری 8K بود.

شایعات پیرامون شیائومی ۱۵ اولترا نشان می‌دهند که این گوشی احتمالاً دارای پنل OLED دولایه با وضوح 2K و حسگر اثر انگشت اولترا سونیک در نمایشگر خود خواهد بود.

ظاهراً این دستگاه با سیستم‌عامل HyperOS 2.0 مبتنی‌بر اندروید ۱۵ و پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۴ معرفی خواهد شد. همچنین ممکن است شاهد استفاده از ۲۴ گیگابایت رم و باتری ۶۲۰۰ میلی‌آمپرساعتی در این گوشی موبایل باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات