سرپرست طراحی پیکسل ۹ به‌خاطر برآمدگی بزرگ و زیبای دوربین عذرخواهی نمی‌کند

شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۴
مطالعه 2 دقیقه
پیکسل ۹ پرو گوگل نمای پشتی دوربین
رهبر تیم طراحی گوشی‌های پیکسل برآمدگی نوار بیضی‌شکل دوربین را عمدی می‌داند و عذرخواهی نمی‌کند.
تبلیغات

گوشی‌های سری پیکسل ۹ که به‌تازگی رونمایی شده‌اند، نوار دوربین بسیار برجسته‌ای دارند. این جزیره‌ی بیضی‌شکل حدود یک‌سوم ضخامت کل گوشی (۳٫۵ میلی‌متر از ۱۲ میلی‌متر) را به خود اختصاص می‌دهد و آن‌قدر بزرگ است که باعث می‌شود تا پیکسل ۹ معمولی از آیفون ۱۵ پرو ضخیم‌تر باشد.

کلاود زل‌وگر، مدیر طراحی گوشی‌های پیکسل، برآمدگی نوار دوربین گوشی گوگل را «کاملاً عمدی و رویکردی جدید و بدون عذرخواهی» می‌نامد. او به‌عنوان رهبر تیم دوربین پیکسل معتقد است که این نوار «کارآمدترین راه قراردادن ماژول‌های دوربین» محسوب می‌شود و طراحی آن به‌گونه‌ای است که زیبایی مینیمالیستی را برجسته می‌کند. برخی گفته‌اند که چینش دوربین‌های پیکسل از نوار جست‌وجو الهام گرفته است.

کلاود زل وگر مدیر طراحی پیکسل گوشی پیکسل ۹ در دست Claude Zellweger
Claude Zellweger
Verge

به‌گفته‌ی ورج،‌ در‌حالی‌که زل‌وگر ادعا می‌کند که گوگل می‌خواهد با پیکسل ۹ «عصر جدیدی در طراحی گوشی‌ها» رقم بزند، مطمئن نیست که نوار برجسته و بزرگ دوربین به‌طور دائم در نسل‌های بعدی پیکسل ادامه داشته باشد.

زل‌وگر می‌گوید: «تمایل به تصویربرداری باکیفیت قرار نیست از بین برود.» این جمله یعنی اگر می‌خواهید بقیه‌ی گوشی نازک بماند، باید برجستگی‌های بزرگ دوربین را تحمل کنید.

مدیر طراحی پیکسل پیش‌بینی می‌کند که طراحان ممکن است روزی از سخت‌افزارهای باریک‌تری استفاده کنند؛ زیرا روش‌های عکاسی محاسباتی و قابلیت ویرایش با هوش مصنوعی، می‌تواند جای خالی دوربین‌های بزرگ را پر کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات