بررسی‌های اولیه از مشکل گرمای پردازنده گوشی پیکسل ۹ پرو ایکس‌ال خبر می‌دهند

شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
پنل پشتی گوشی گوگل پیکسل ۹ پرو در دستان یک شخص
ظاهراً پردازنده‌ی سری پیکسل ۹ مانند گذشته با مشکل تولید گرمای بیش‌ازحد و افت عملکرد دست‌وپنجه نرم می‌کند.
تبلیغات

گوگل در مراسم رونمایی سری پیکسل ۹ ادعا کرد که عملکرد پردازنده‌ی تنسور G4 به‌طور محسوسی بهتر از گذشته است و این پردازنده علاوه‌بر بهبود وظایف مربوط به هوش مصنوعی، بهینگی مثال‌زدنی دارد.

مانتین‌ویویی‌ها اعلام کردند که گوشی‌های پیکسل ۹ پرو و پیکسل ۹ پرو XL و پیکسل ۹ پرو فولد محفظه‌ی بخاری دارند که به مدیریت گرمای تولید‌شده‌ی پردازنده کمک می‌کند. باتوجه‌به اینکه گوشی‌های نسل گذشته در آزمون‌های استرس با تولید گرمای‌ بیش‌ازحد مواجه بودند، استفاده از محفظه‌ی بخار می‌تواند پیشرفت بزرگی محسوب شود.

افت عملکرد پردازنده‌ی تنسور G4 در تست استرس
callmeshazzam@

طبق بررسی‌‌های اولیه در شبکه‌ی اجتماعی ایکس، پیکسل ۹ پرو ایکس‌ال نیز مانند سری پیکسل ۸ در مدیریت گرمای تولید‌شده‌ی پردازنده مشکل دارد و مقدار زیادی از عملکرد خود را حین آزمون استرس از دست می‌دهد.

براساس بررسی‌ها، فرکانس هسته‌‌های پرقدرت و کم‌مصرف پردازنده‌ی جدیدترین گوشی گوگل در آزمایش CPU Throttling به‌ترتیب از ۳٫۱۰ و ۱٫۹۲ گیگاهرتز به ۱٫۳۲ و ۰٫۵۷ گیگاهرتز کاهش پیدا می‌کند. چنین چیزی برای پرچم‌داری تمام‌عیار ناامیدکننده به‌نظر می‌رسد؛ اما باید برخی عوامل را در نظر گرفت.

در وهله‌ی اول، از دمای محیطی که آزمایش در آن انجام شده است، اطلاعاتی در‌دسترس نیست؛ زیرا دمای محیط تأثیر زیادی روی عملکرد پردازنده می‌گذارد. علاوه‌بر‌این، حتی پردازنده‌‌ای مانند دیمنسیتی ۹۳۰۰ نیز در آزمایش نام‌برده حدود ۴۶ درصد از عملکردش را از دست داد. توجه کنید که نماینده‌ی مدیاتک روی گوشی ویوو X100 که محفظه‌ی بخار دارد، آزمایش شده است.

این یعنی آزمون‌های استرس برای فشار حداکثری به پردازنده‌ها طراحی شده‌اند و عواملی مختلفی می‌توانند روی آن‌ها تأثیر بگذارند. احتمالاً پیکسل ۹ پرو ایکس‌ال به‌زودی به‌دست ما خواهد رسید؛ پس بهتر است برای اظهار‌نظر قطعی منتظر بررسی زومیت باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات