مودم اختصاصی اپل احتمالاً در بلندمدت «ظاهر و کارکرد آیفون» را تغییر می‌دهد

سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۷
مطالعه 1 دقیقه
تراشه مودم 5G اپل
گفته می‌شود که تراشه‌ی مودم 5G اپل در بلندمدت موجب تغییر در طراحی داخلی گوشی آیفون خواهد شد.
تبلیغات

مارک گرمن، افشاگر نام‌آشنا، می‌گوید که اپل میلیاردها دلار برای توسعه‌ی مودم اتصال‌ به‌ شبکه‌ی خود سرمایه‌گذاری کرده است؛ اما انتظار نمی‌رود که بهبودهای کوتاه‌مدتی برای کاربران آیفون به‌ارمغان آورد.

به‌گفته‌ی گرمن، نسخه‌ی اولیه‌ی مودم اختصاصی کوپرتینویی‌ها کارایی مناسبی ندارد. مقام‌های اپل بر این باورند که مشتریان واقعاً اهمیتی نمی‌دهند که مودم چه شرکتی در گوشی آیفون آن‌ها قرار می‌گیرد؛ بنابراین، توضیح مزایای کوتاه‌مدت استفاده از مودم داخلی دشوار خواهد بود.

در‌عوض، اپل قصد دارد که «بازی بلندمدت» را دنبال کند و امیدوار است که مودمش در سال‌های آینده به قطعه‌ی بسیار پیشرفته‌ای تبدیل شود و نهایتاً ظاهر و کارکرد آیفون را تغییر دهد.

گرمن می‌نویسد: «برنامه‌هایی وجود دارد که اپل طراحی مودم خود را در تراشه‌ای با امکان اتصال به وای‌فای و بلوتوث ادغام کند. این کار موجب ایجاد ماژول واحدی خواهد شد که ممکن است قابلیت اطمینان و عمر باتری را بهبود بخشد. افزون‌براین، این امکان وجود دارد که اپل روزی همه‌ی قطعات را در پردازنده‌ی اصلی بگنجاند. این کار هزینه‌‌ی تولید را کاهش می‌دهد و موجب صرفه‌جویی در فضای داخلی آیفون خواهد شد.»

اپل بیش از یک دهه از مودم‌های طراحی‌شده‌ی برودکام و کوالکام استفاده کرده است؛ اما پس از نبرد حقوقی بر سر حق امتیاز و پتنت‌ها در سال ۲۰۱۸ به طراحی مودم خود روی آورد. از آن زمان، خالق مک بوک با مشکلاتی در مصرف انرژی مودم داخلی مواجه شد و زمان عرضه‌ی این قطعه را به آینده موکول کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات