گوگل در گوشی‌های پیکسل ۹ سایکل باتری را نمایش می‌دهد

پنج‌شنبه ۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
مصرف باتری پیکسل ۷ پرو
پیکسل 8a نخستین گوشی گوگل بود که به‌صورت پیش‌فرض سایکل باتری را نشان می‌داد. این قابلیت در پرچمداران جدید گوگل نیز حضور دارد.
تبلیغات

گوگل تأیید کرد که اطلاعات سایکل باتری به‌صورت پیش‌فرض در سری پیکسل ۹ به‌نمایش درخواهد آمد. ویژگی مورد بحث در اوایل سال جاری میلادی به‌طور موقت برای سری پیکسل ۸ فعال و سپس غیرفعال شد و مدتی بعد به پیکسل 8a رسید.

به‌گزارش Android Authority، در سری پیکسل ۹، صفحه‌ی اطلاعات باتری وجود دارد که از مسیر Settings > About Phone > Battery information قابل دسترس است. این صفحه، تاریخ ساخت باتری، تاریخ اولین استفاده و تعداد چرخه‌ی شارژ را نشان می‌دهد.

نمایش سلامت باتری در منوی تنظیمات پیکسل ۹ پرو
منوی تنظیمات گوشی پیکسل ۹ پرو

باتری‌ گوشی‌های هوشمند معمولا با گذشت زمان مقداری از ظرفیت خود را از دست می‌دهند. با این حال، کاهش ظرفیت باتری بسته به مدل گوشی، سرعت متفاوتی دارد. به‌عنوان مثال، سری آیفون ۱۵ پس از ۱۰۰۰ چرخه‌ی شارژ، ۲۰ درصد از ظرفیت اسمی خود را از دست می‌دهد، درحالی‌که وان پلاس ۱۲ برای از دست دادن ۲۰ درصد از ظرفیت باتری به ۱۶۰۰ چرخه‌ی شارژ نیاز دارد.

کاهش ظرفیت باتری با مرور زمان می‌تواند احساس شود. مثلا، موبایلی که قبلاً دو روز شارژدهی داشت، ممکن است پس از یک یا دو سال استفاده، ۱٫۵ روز شارژدهی داشته باشد.

امکان مشاهده‌ی اطلاعات چرخه‌ی شارژ می‌تواند مفید باشد چراکه به کاربر کمک می‌کند تا درک بهتری از وضعیت سلامت باتری گوشی‌اش داشته باشد و مشکلات احتمالی را بررسی کند. گوگل برخلاف اپل، اطلاعات چرخه‌ی شارژ پرچم‌داران جدیدش را منتشر نکرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات