تکنو گوشی تاشدنی جذاب و عجیبی با طراحی سه‌تکه را به‌نمایش گذاشت

چهارشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۴
مطالعه 2 دقیقه
گوشی تاشدنی تکنو فانتون آلتیمیت ۲
تکنو از گوشی مفهومی تاشدنی با طراحی سه‌تکه به‌نام Phantom Ultimate 2 رونمایی کرد که می‌تواند به رقیبی برای گوشی تاشدنی سه‌تکه‌ی هواوی تبدیل شود.
تبلیغات

شرکت تکنو (TECNO) از گوشی هوشمند تاشدنی مفهومی به‌نام فانتوم آلتیمیت ۲ (Phantom Ultimate 2) رونمایی کرد که از طراحی خاص سه‌تکه بهره می‌برد. این گوشی مفهومی رقیبی جدی برای گوشی تاشدنی سه‌تکه‌ی هواوی به‌حساب می‌آید که احتمالاً به‌زودی معرفی خواهد شد.

تکنو در گفت‌وگو با AndroidAuthority اعلام کرد، لولاهای فانتوم آلتیمیت ۲ دربرابر ۳۰۰ هزار بار تاشدن دوام می‌آورند. همچنین ادعا می‌شود که چین‌خوردگی صفحه‌نمایش به حداقل رسیده است، اما برای اطمینان از صحت این ادعا باید منتظر نمونه‌ی واقعی گوشی تکنو باشیم.

گوشی تاشدنی تکنو فانتون آلتیمیت ۲
Tecno

فانتوم آلتیمیت ۲ در چند حالت مختلف ازجمله حالت لپ‌تاپی (یک‌سوم پایین گوشی به عنوان پایه عمل می‌کند) و حالتی شبیه به چادر قابل استفاده است. هنوز ابهاماتی در مورد مشخصات فنی این دستگاه، به‌خصوص ظرفیت باتری وجود دارد. درواقع شرکت مذکور فقط به استفاده از سه دوربین ۵۰ مگاپیکسلی در پشت دستگاه اشاره کرده است.

یکی از نگرانی‌های اصلی درمورد فانتوم آلتیمیت ۲، نحوه‌ی محافظت از نمایشگر است. ازآنجاکه صفحه‌نمایش بخشی از پنل تاشدنی به‌حساب می‌آید، احتمالاً پلاستیکی باشد و در‌نتیجه نسبت‌به نمایشگرهای محافظ گوشی‌های تاشدنی معمولی، آسیب‌پذیرتر است. تکنو می‌گوید برای محافظت از این بخش از نمایشگر از شیشه‌ی فوق‌ نازک (UTG) بهره می‌برد و قصد دارد در مراحل بعدی، مواد نرم‌کننده‌ای را برای بهبود مقاومت دربرابر ضربه اضافه کند. این شرکت همچنین به استفاده از قاب محافظ مخصوص در آینده اشاره کرده است.

گوشی تاشدنی تکنو فانتون آلتیمیت ۲
Tecno

طبق اعلام تکنو، درحال حاضر فانتوم آلتیمیت ۲ در فاز تحقیقات فنی برای تجاری‌سازی قرار دارد. این گوشی تاشدنی سه‌تکه نشان‌دهنده‌ی جهشی در فناوری سخت‌افزاری است و انتظار می‌رود پس از تکمیل مراحل توسعه، اوایل سال آینده دردسترس کاربران قرار گیرد.

باید اشاره کنیم سامسونگ طی سال‌های گذشته بارها فناوری نمایشگر تاشدنی سه‌تکه را در نمایشگاه‌های مختلف ارائه کرده است. همچنین شیائومی چند سال قبل از گوشی تاشدنی دوتکه‌ای با دو لولای تاشدنی به سمت بیرون رونمایی کرد.

به‌نظر می‌رسد هواوی اولین برندی باشد که گوشی تاشدنی سه‌تکه را به‌صورت تجاری عرضه می‌کند. قبلاً تصاویری از مدیران این شرکت درحال استفاده از دستگاه مذکور فاش شده و یکی از مدیران غول فناوری چینی عرضه‌ی این گوشی را در ماه سپتامبر (شهریور و مهر ۱۴۰۳) تأیید کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات