قیمت پرچم‌داران اندروید افزایش می‌یابد؛ رشد هزینه‌های تولید

چهارشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۳
مطالعه 1 دقیقه
بخش محصولات زومیت روی صفحه شیائومی ۱۴ اولترا
گفته می‌شود که به‌دلیل افزایش هزینه‌های تولید، قیمت گوشی‌های پرچم‌دار اندرویدی افزایش خواهد یافت.
تبلیغات

قیمت گوشی‌های هوشمند در چند سال گذشته به‌تدریج افزایش یافته است و انتظار نمی‌رود این روند در سال ۲۰۲۵ معکوس شود. یکی از مدیران شیائومی درباره‌ی گران‌تر‌شدن گوشی‌ها هشدار داده است.

وانگ‌تنگ توماس، مدیرکل برند ردمی، در ویبو اشاره کرد که هزینه‌ی تولید گوشی‌های هوشمند همچنان افزایش می‌یابد. توماس می‌گوید که اضافه‌کردن ویژگی‌های جدید به گوشی‌های پرچم‌دار بدون افزایش قیمت دشوار است.

از صحبت‌های توماس این‌طور برمی‌آید که احتمالاً باید شاهد افزایش قیمت گوشی‌های پرچم‌دار سری شیائومی ۱۵ باشیم. پرچم‌داران جدید شیائومی احتمالاً در ماه اکتبر (مهر و آبان) رونمایی می‌شوند.

شواهد نشان می‌دهند که افزایش قیمت گوشی فقط مشکل شیائومی نیست. تورم در چند سال گذشته بازارهای جهانی را به‌شدت تحت‌تأثیر قرار داده که به افزایش قیمت محصولات برندهایی مانند گوگل و سامسونگ منجر شده است. برخی از سازندگان نیز برای به‌کارگیری جدیدترین ویژگی‌های هوش مصنوعی، رم بیشتری به گوشی‌های خود اضافه می‌کنند که بی‌شک روی افزایش قیمت تأثیر می‌گذارد.

یکی دیگر از عوامل مهم افزایش قیمت گوشی‌های پرچم‌دار اندرویدی در سال ۲۰۲۵ به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۴ برمی‌گردد. کوالکام پیش‌تر تأیید کرد که این تراشه گران‌تر از نسل فعلی خواهد بود.

به‌نظر می‌رسد بسیاری از گوشی‌های اندرویدی سال میلادی آینده شاهد افزایش قیمت خواهند بود. اگر سازندگان بخواهند قیمت گوشی‌هایشان را حفظ کنند، مجبورند از سخت‌افزار و قطعات ضعیف‌تر یا ارزان‌تری استفاده کنند.

دیجیتال‌چت‌استیشن پیش‌تر ادعا کرده بود که تعدادی از گوشی‌های مجهز به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۴ دوربین تل‌فوتو پریسکوپی را با نمونه‌ی تله‌فوتو عادی جایگزین خواهند کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات