نمای پشت گلکسی A55 و CMF Phone 1

گلکسی A55 در برابرCMF Phone 1؛ رقابت ناعادلانه

یک‌شنبه ۶ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۱
مطالعه 15 دقیقه
در رقابت میان CMF Phone 1 ناتینگ و گلکسی A55 سامسونگ، کدام‌یک برنده‌ی میدان خواهند بود؟ برای پاسخ به این سؤال، تا انتهای مقاله با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

به‌ندرت پیش می‌آید که گوشی‌هایی مثل سی ام اف فون 1 در بازار ایران فروش خوبی داشته باشند. این موضوع عمدتاً به نوسانات ارز و محدودیت‌های واردات گوشی برمی‌گردد. چنین مسائلی باعث می‌شود مدلی که در سطح جهانی به‌عنوان گزینه‌ای اقتصادی شناخته می‌شود، در بازار ایران با قیمت گوشی‌های میان‌رده‌ی پریمیوم به‌فروش برسد و در رقابتی کاملاً ناعادلانه، در مقابل مدل‌هایی همچون گلکسی A55 قرار گیرد.

اگر قصد خرید گوشی‌ در محدوده‌ی قیمتی ۲۰ میلیون‌ تومان را داشته باشید، گزینه‌هایی همچون Phone 1 از زیر برند ناتینگ و گلکسی A55 را پیش‌ رویتان خواهید دید؛ گزینه‌هایی که روی کاغذ چندان به هم نزدیک نیستند اما قیمت یکسانشان در بازار کشور ما می‌تواند برای بسیاری از کاربران گمراه‌کننده باشد. برای اینکه ببینیم دو محصول مورد بحث، چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند، برای کمک به تصمیم‌گیری آسان‌تر، در مقاله‌ی پیش رو از تمامی جنبه‌ها آن‌ها را با هم مقایسه خواهیم کرد. اگر شما هم قصد خرید گوشی در این محدوده‌ی قیمتی را دارید، تا پایان مقاله با زومیت همراه باشید.

توجه داشته باشید که اگر سی‌ام‌اف فون ۱ با قیمت واقعی خود در بازار ایران عرضه می‌شد، باید در مقابل گوشی‌هایی همچون گلکسی A25 قرار می‌گرفت؛ اما باتوجه به حباب قیمتی، به‌ناچار باید آن را با میان‌رده‌ای مانند گلکسی A55 مقایسه کنیم.

کپی لینک

ویدیوی مقایسه گلکسی A55 در برابر CMF Phone 1

پخش از رسانه

کپی لینک

طراحی و کیفیت ساخت

استفاده‌ از زبان طراحی Key Island و تخت‌شدن فریم گلکسی A55 شاید در ابتدا برای بسیاری از کاربران تازه و جذاب به نظر می‌رسید، اما با گذشت زمان و تکرار این سبک در تمام مدل‌های سامسونگ، از گوشی‌های اقتصادی گرفته تا میان‌رده، این نوع طراحی جذابیت اولیه‌اش را از دست داده است.

در مقابل، ناتینگ در هر بخشی که لنگ بزند، روش‌های نوآوری در طراحی را خوب بلد است و می‌داند که چطور باید ترند ملال‌آور در طراحی گوشی‌های هوشمند را بشکند و این موضوع حتی در گوشی اقتصادی و ۲۰۰ دلاری این برند هم مهم‌ترین جنبه‌ی مارکتینگ به‌حساب می‌آید. CMF Phone 1 با طراحی منحصربه‌فردش، از همان لحظه‌ی معرفی، نگاه‌ها را به خود جلب کرد؛ هرچند طراحی گوشی به‌گونه‌ای است که عده‌ای به‌شدت آن را دوست دارند و برخی دیگر، به‌هیچ‌وجه نمی‌توانند با ظاهر غیرمتعارف آن ارتباط برقرار کنند.

پنل پشتی گوشی CMF Phone 1 ناتینگ مدل سبز روشن
سی ام اف فون ۱
پنل پشتی گلکسی A55
گلکسی A55

گلکسی A55 به‌خاطر فریم فلزی و بدنه‌ی شیشه‌ای، وزنی برابر با ۲۱۳ گرم دارد؛ به‌ همین دلیل به‌هیچ‌عنوان نمی‌توان آن را گوشی سبکی به‌حساب آورد. زمانی که گوشی CMF را در دست می‌گیرید، انتظار دارید با یک محصول سبک‌تر طرف باشید، به‌خصوص حالا که فریم و بدنه‌ی گوشی از جنس پلاستیک است. با حدود ۱۵ گرم اختلاف وزن، CMF Phone 1 اگرچه از گلکسی A55 سبک‌تر محسوب می‌شود، اما همچنان گوشی چندان سبکی نیست.

با وجود یکسان بودن تقریبی ابعاد CMF Phone 1 و گلکسی A55 به‌صورت کلی می‌توانیم بگوییم که گوشی CMF خوش‌دست‌تر از محصول سامسونگ به‌نظر می‌رسد. گلکسی A55 از نظر مقاومت در برابر عوامل محیطی دست بالاتر را دارد و با دریافت استاندارد IP67، می‌تواند به‌مدت ۳۰ دقیقه در عمق یک متری آب دوام بیاورد. در سوی دیگر، Phone 1 فقط استاندارد IP52 را دریافت کرده و دربرابر گردوغبار و پاشش آب، مقاوم است.

با وجود امتیازات مثبتی که CMF Phone 1 در بخش طراحی به‌دست می‌آورد، گلکسی A55 با بدنه‌ی شیشه‌ای و فریم فلزی همچنان محصول پریمیوم‌تر لقب می‌گیرد؛ اما CMF Phone 1‌ را باید محصول نوآورانه‌تر و جذاب‌تری به‌حساب بیاوریم که برای افراد جسورتر، گزینه‌ی مناسب‌تری خواهد بود.

کپی لینک

صفحه نمایش

حاشیه‌های نمایشگر معمولاً به‌محض نگاه‌کردن به گوشی، به‌سرعت جلب‌توجه می‌کند. نسبت نمایشگر به‌ بدنه‌ی هردو گوشی حدود ۸۵ درصد است و حتی بدون توجه به اعداد و مشخصات فنی هم می‌توان فهمید که CMF Phone 1 و گلکسی A55 هردو به یک اندازه در این بخش ناامیدکننده ظاهر شده‌اند. البته نمی‌توان به CMF Phone 1 که یک محصول اقتصادی به‌حساب می‌آید خرده‌ای در این بخش وارد کرد؛ اما بهترین میان‌رده‌ی سامسونگ عذر و بهانه‌ای در این بخش نخواهد داشت.

تماشای فیلم و سریال با گلکسی A55
نمایشگر گوشی CMF Phone 1 ناتینگ

هر دو گوشی گلکسی A55 و CMF Phone 1 به پنل OLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز مجهز شده‌اند و ابعاد نمایشگرها هم تقریباً با هم برابرند (CMF Phone 1 با نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ و گلکسی A55 با نمایشگر ۶٫۶ اینچ). نمایشگر گوشی CMF‌ اندکی کشیده‌تر است و نسبت تصویر استاندارد ۲۰:۹ را ارائه می‌کند، در حالی که A55 با نسبت تصویر اندکی عریض‌تر ۱۹٫۵:۹، کمی از روند استاندارد فاصله می‌گیرد.

سامسونگ می‌گوید روشنایی نمایشگر گلکسی A55 در بیشترین حالت، به ۱۰۰۰ نیت هم خواهد رسید. در مقابل ناتینگ ادعا می‌کند که CMF Phone 1 می‌تواند در حالت دستی ۵۰۰ نیت و در حالت خودکار تا ۲۰۰۰ نیت روشنایی تولید کند. بد نیست اشاره کنیم که گوشی اقتصادی CMF‌ از استانداردهای پخش محتوای HDR پشتیبانی نمی‌کند، اما گلکسی A55 با استاندارد +HDR10 سازگار است.

در تست‌های روشنایی نمایشگر که طبق روال معمول در زومیت انجام می‌دهیم، روشنایی نمایشگر گلکسی A55 از عدد اعلامی سامسونگ نیز فراتر رفت و به عدد قابل‌ ملاحظه‌ی ۱۵۰۰ نیت رسید. روشنایی نماینده‌ی سامسونگ هنگام پخش محتوای HDR نیز به ۲۰۰۰ نیت می‌رسد که عالی به‌حساب می‌آید. متأسفانه روشنایی نمایشگر CMF Phone 1 در حالت خودکار از ۱۳۰۰ نیت فراتر نرفت که فاصله‌ی زیادی با ادعای شرکت سازنده دارد.

عملکرد نمایشگر گلکسی A55 دربرابر CMF Phone 1

محصول/آزمایش

حداقل روشنایی

حداکثر روشنایی

نسبت کنتراست

sRGB

DCI P3

دستی

خودکار

موضعی

پوشش

میانگین خطا

پوشش

میانگین خطا

گلکسی A55

۱٫۵

۵۹۰

۱۵۰۰

۹۹٫۷ درصد

(Natural)

۲٫۴

۸۲٫۸ درصد

(Vivid)

۳٫۸

CMF Phone 1

۲٫۳

۷۳۰

۱۲۷۸

۹۸٫۲ درصد

(Standard)

۲٫۱

۹۵٫۶

درصد

(Alive)

۲

تمام نتایج درج‌شده در جدول را زومیت اندازه‌گیری کرده است.

گلکسی A55 و CMF Phone 1 در پوشش‌دهی فضاهای رنگی و دقت رنگ‌های تولیدشده نیز عملکرد مطلوبی از خود به‌جای می‌گذارند. نکته‌ی مهمی که لازم می‌دانم در این بخش به آن اشاره کنم، فقدان قابلیت Always On Display در گوشی ناتینگ است. البته در بخش تنظیمات گزینه‌ای به نام Glance وجود دارد که «برخی داده‌های ابتدایی مثل زمان و آب‌وهوا را با ضربه روی نمایشگر یا تکان دادن گوشی نشان می‌دهد.»

کپی لینک

دوربین و عکاسی

با وجود تمام تفاوت‌هایی که در بخش‌های طراحی و نمایشگر CMF Phone 1 و گلکسی A55 مشاهده می‌شود و همچنین تفاوت‌هایی که در ادامه درباره‌ی عملکرد سخت‌افزاری بررسی خواهیم کرد، دوربین گوشی‌ها از نظر کیفیت تصاویر ثبت‌شده عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش می‌گذارند.

مقایسه مشخصات دوربین گلکسی A55 و سی‌ام‌اف Phone 1

پارامترها/مدل گوشی

سی‌ام‌اف Phone 1

گلکسی A55

دوربین اصلی

۵۰ مگاپیکسل واید

1/1.95 اینچ - ۰٫۸ میکرومتر

دیافراگم f/1.8

فوکوس خودکار با تشخیص فاز

۲ مگاپیکسل تشخیص عمق

1/5.1 اینچ - ۱٫۷۵ میکرومتر

دیافراگم f/2.4

۵۰ مگاپیکسل واید

1/1.56 اینچ - ۰٫۱ میکرومتر

دیافراگم f/1.8

۱۲ مگاپیکسل اولتراواید

1/3.06 اینچ - ۱٫۱۲ میکرومتر

دیافراگم f/2.2

۵ مگاپیکسل ماکرو - f/2.4

فوکوس خودکار با قابلیت تشخیص فاز (PDAF)

لزرشگیر تصویر اپتیکال (OIS)

فیلم‌برداری

4K@30fps

1080p@30/60fps

لرزش‌گیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی

4K@30fps

1080p@30/60fps

لرزشگیر الکترونیکی تصویر (gyro-EIS)

دوربین سلفی

۱۶ مگاپیکسل

1/3.1 اینچ - ۱٫۰ میکرومتر

دیافراگم f/2.0

۳۲ مگاپیکسل

1/2.74 اینچ - ۰٫۸ میکرومتر

دیافراگم f/2.2

فیلم‌برداری

1080p@30fps

4K@30fps

1080p@30/60fps

گلکسی A55 از مجموعه سه دوربین متشکل از یک دوربین اصلی با حسگر ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید با حسگر ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو با حسگر ۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد که با چینشی منظم و مشابه سایر گوشی‌های سامسونگ، در پشت گوشی قرار گرفته‌اند. در مقابل، سی‌ام‌اف فون ۱ تنها به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی مجهز است و از یک حسگر سنجش عمق ۲ مگاپیکسلی نیز برای عکاسی استفاده می‌‌کند.

از آنجا که در زمان نگارش این مقاله مقایسه‌ای، گلکسی A55 و CMF Phone 1 را به‌صورت همزمان در اختیار نداشتیم، امکان مقایسه با استفاده از عکس‌های مشابه را نداریم و در مورد عملکرد دو محصول در عکاسی به‌صورت مطلق صحبت خواهیم کرد.

عکس‌های گرفته‌شده با CMF Phone 1 هم شاید بی‌نقص نباشند، اما به اندازه‌ای جذاب هستند که برای پست‌کردن گاه‌به‌گاه در اینستاگرام کافی باشند. در تنظیمات دوربین گوشی نیز حالتی به‌نام AI Vivid نیز وجود دارد که با افزایش کنتراست و اشباع‌تر کردن رنگ‌ها، جلوه‌ی بهتری به عکس‌ها می‌دهد.

کپی لینک

گالری عکس‌های سی‌ام‌اف Phone 1

نمونه تصویر دوربین اصلی CMF Phone 1
نمونه تصویر پرتره دوربین اصلی CMF Phone 1
نمونه تصویر دوربین واید CMF Phone 1
نمونه تصویر دوربین اصلی CMF Phone 1  - نور کم
نمونه تصویر دوربین اصلی CMF Phone 1
نمونه تصویر دوربین اصلی CMF Phone 1
نمونه تصویر دوربین اصلی CMF Phone 1

دوربین اصلی گلکسی A55 در شرایط نوری مناسب حتی در محیط‌های تاریک، عکس‌هایی با جزئیات قابل‌ قبول، گستره‌ی دینامیکی خوب و رنگ‌های طبیعی ارائه می‌دهد. بااین‌حال، کیفیت تصاویر دوربین اولتراواید به‌طور محسوسی پایین‌تر هستند و عکس‌ها با وضوح کمتری ثبت می‌شوند.

کپی لینک

گالری عکس‌های گلکسی A55

نمونه عکس گلکسی A55 از درخت ها و درختچه های سبز در روز
تاب و سرسره در پارک
محمدحسین معیدفر، نویسنده زومیت
گل بنفش در یک پارک تهران
وسایل بازی پارک
نمونه عکس گلکسی A55
نمونه عکس گلکسی A55

در مجموع، گلکسی A55 با گستره‌ی دینامیکی مناسب و کیفیت مطلوب در نور کم، برای کاربرانی که به‌دنبال تنوع و کیفیت بالاتر در عکاسی هستند، گزینه‌ی مناسب‌تری است. در مورد دوربین سلفی نیز، هردو گوشی در شرایط مطلوبی قرار دارند و رنگ پوست کاملاً طبیعی ثبت می‌شود.

کپی لینک

عمکرد و شارژدهی

اگرچه CMF Phone 1 به‌راحتی می‌تواند گوشی‌های هم‌رده‌ی خود را از نظر عملکرد سخت‌افزاری پشت سر بگذارد، اما برچسب قیمتی گوشی ناتینگ در بازار ایران، ایجاب می‌کند که آن را مقابل محصولاتی همچون گلکسی A55 قرار دهیم و چنین مقایسه‌ای اصلاً به نفع‌ سی‌ام‌اف Phone 1 نیست.

مشخصات فنی تراشه

مشخصات/تراشه

Exynos 1480

Mediatek Dimensity 7300

پردازنده‌ی مرکزی

۴ هسته‌ی ۲٫۷۵ گیگاهرتزی Cortex-A78

۴ هسته‌ی ۲٫۰ گیگاهرتزی Cortex-A55

۴ هسته‌ی ۲٫۵ گیگاهرتزی Cortex-A78

۴ هسته‌ی ۲٫۰ گیگاهرتزی Cortex-A55

گرافیک

Xclipse 530

Mali-G615 MC2

اتصال بی‌سیم

بلوتوث ۵٫۳ و وای‌فای ۶

بلوتوث ۵٫۳ و وای‌فای ۶

فرایند ساخت

۴ نانومتری سامسونگ

۴ نانومتری TSMC

سی‌ام‌اف فون ۱ حتی از نظر میزان فضای ذخیره‌سازی و رم نیز کاملاً اقتصادی به‌حساب می‌آید. این گوشی در سه‌ نسخه با کانفیگ‌های ۶/۱۲۸، ۸/۱۲۸ و ۸/۲۵۶ گیگابایت به‌فروش می‌رسد؛ در حالی که گلکسی A55 علاوه بر این گزینه‌ها، دو نسخه‌ی ۶/۲۵۶ و ۱۲/۲۵۶ گیگابایتی را نیز به کاربران ارائه می‌دهد.

بازی کردن روی گلکسی A55
تجربه گیمینگ با گوشی CMF Phone 1 ناتینگ

گلکسی A55 و CMF Phone 1 به‌خوبی از عهده‌ی وظایف روزمره برمی‌آیند؛ اما همان‌طور که انتظار داریم و نتایج بنچمارک‌ها هم نشان می‌دهد، گلکسی A55 در همه‌ی زمینه‌ها نسبت به CMF Phone 1 عملکرد بهتری دارد.

در پردازش‌های تک‌هسته‌ای که در انجام وظایف روزمره نقشی کلیدی ایفا می‌کند، اختلاف چشمگیری بین گوشی‌ها دیده نمی‌شود و گلکسی A55 تنها ۱۴ درصد بهتر ظاهر می‌شود؛ اما بزرگ‌ترین تفاوت میان این دو دستگاه در پردازش‌های محاسباتی گرافیک‌محور خودش را نشان می‌دهد؛ جایی که A55 حدود ۶۶ درصد سریع‌تر عمل می‌کند. در وبگردی نیز A55 با اختلاف حدودیِ ۷۷ درصدی، گوشی سی‌ام‌اف را پشت سر می‌گذارد.

عملکرد گلکسی A55 دربرابر CMF Phone 1

محصول/بنچمارک

تراشه

Speedometer 2.1

GeekBench 6

GFXBench

تجربه‌ی وب‌گردی

توان محاسباتی GPU

توان محاسباتی CPU

شبیه‌ساز بازی

Vulkan/Metal

Single/Multi

Aztec Ruins

Onscreen/1440p

Vulkan/Metal

گلکسی A55

Exynos 1480

۱۰۵

۴۱۴۵

۱۱۷۰

۳۴۸۲

۲۷

۱۹

سی‌ام‌اف Phone 1

Dimensity 7300

۵۹٫۲

۲۴۹۶

۱۰۲۵

۲۹۷۸

۲۳

۱۵

*تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را زومیت اجرا کرده است.

اگر اهل بازی‌کردن هستید، باید بدانید که A55 و سی‌ام‌اف فون ۱ بازی‌های نه‌چندان سنگین مثل Call of Duty Mobile را در تنظیمات گرافیکی بالا با نرخ فریم ۶۰ فریم‌برثانیه اجرا می‌کنند؛ اما وقتی گوشی‌ها را با بازی‌های سنگین‌تری همچون Warzone به‌چالش کشیدیم، متوجه شدیم که عملاً تفاوت چندانی بین دو گوشی وجود ندارد و برای اجرای چنین بازی‌هایی بدون افت فریم، باید به تنظیمات گرافیکی پایین‌تر رضایت داد.

عمر باتری گلکسی A55
اپلیکیشن باتری گوشی CMF Phone 1 ناتینگ

گلکسی A55 و سی‌ام‌اف فون ۱ با باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی عرضه شده‌اند. اگر کاربری روزمره برایتان اهمیت بیشتری دارد، سی‌ام‌اف‌ فون ۱ با حدود ۱۷ ساعت شارژدهی درمقابل شارژدهی حدوداً ۱۴ ساعته‌ی گلکسی A55، گزینه‌ی بسیار معقولانه‌تری است؛ اما اگر شارژدهی باتری هنگام پخش ویدیو را مهم‌تر می‌دانید، گلکسی A55 با حدود ۵ ساعت شارژدهی بهتر در پخش ویدیو، گزینه‌ی بهتری به‌حساب می‌آید.

عمر باتری گلکسی A55 دربرابر CMF Phone 1

محصول/بنچمارک

نمایشگر

باتری

پخش ویدیو

کاربری روزمره

ابعاد، وضوح و نرخ نوسازی

میلی‌آمپرساعت

دقیقه:ساعت

دقیقه:ساعت

گلکسی A55

۶٫۶ اینچ، ۱۲۰ هرتز

۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل

۵۰۰۰

۲۹:۴۴

۱۳:۴۸

سی‌ام‌اف Phone 1

۶٫۶۷ اینچ، ۱۲۰ هرتز

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل

۵۰۰۰

۲۵:۰۰

۱۶:۳۹

* تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را زومیت اجرا کرده است.

گوشی‌های سامسونگ، با وجود قدرتمند بودن در زمینه‌هایی مانند عملکرد سخت‌افزاری و عمر باتری، متأسفانه به دلیل پشتیبانی از شارژ ۲۵ واتی، در مقابل رقبا کم می‌آورند. در مقابل، CMF Phone 1 با پشتیبانی از شارژ سیمی ۳۳ واتی و شارژ بی‌سیم ۵ واتی، برتری خود را نسبت به گلکسی A55 نشان می‌دهد.

کپی لینک

نرم‌افزار و رابط‌ کاربری

با وجود عملکرد سخت‌افزاری ضعیف‌تر در برابر گلکسی A55، سی‌ام‌اف فون ۱ از نظر عملکرد نرم‌افزاری و رابط‌ کاربری، فاصله‌ی معناداری با گوشی سامسونگ ندارد. رابط‌ کاربری گوشی‌های ناتینگ همیشه یکی از نقاط قوت آن‌ها بوده است و سی‌ام‌اف فون ۱ نیز از همین قاعده پیروی می‌کند. این گوشی از رابط‌ کاربری اختصاصی Nothing OS 2.6 برپایه‌ی اندروید ۱۴ بهره می‌برد و تجربه‌ای روان از اندروید خالص را در اختیارتان می‌گذارد.

با وجود کسب امتیازات نسبتاً پایین‌تر در بخش عملکرد سخت‌افزاری نسبت به گلکسی A55، سی‌ام‌اف Phone 1 از لحاظ عملکرد نرم‌افزاری و رابط کاربری خوب ظاهر می‌شود. رابط کاربری دستگاه‌های ناتینگ همواره یکی از ویژگی‌های برجسته‌ی آن‌ها به‌حساب می‌آید و سی‌ام‌اف فون ۱ نیز از این ویژگی بی‌بهره نیست. سی‌ام‌اف فون ۱ مجهز به رابط کاربری اختصاصی Nothing OS 2.6 بر پایه اندروید ۱۴ است و تجربه‌ای روان و بدون پیچیدگی از اندروید را به شما ارائه می‌دهد.

رابط کاربری One UI روی گلکسی A55
کنترل سنتر گوشی CMF Phone 1 ناتینگ

گلکسی A55 مثل تمام گوشی‌های سال ۲۰۲۴ سامسونگ، از One UI 6.1 بر پایه‌ی اندروید ۱۴ استفاده می‌کند و همان تجربه‌ی آشنا را در اختیار قرار می‌دهد. رابط‌ کاربری هرکدام از گوشی‌ها حس‌وحال کاملاً متفاوتی دارد: ناتینگ در رابط‌کاربری مینیمال، تروتمیز و خاصش تجربه‌ای خالص، سبک و بی‌دردسر از اندروید خالص ارائه می‌کند. در مقابل، رابط‌ کاربری سامسونگ، یعنی One UI، تمرکز زیادی بر امکانات گسترده و قابلیت‌های شخصی‌سازی دارد و البته، پختگی بیشتری هم نسبت به رابط کاربری ناتینگ در آن دیده می‌شود.

مادامی که بحث پشتیبانی سیستم‌عامل به‌ میان نیامده است، همه‌چیز به سلیقه‌ی کاربر بستگی دارد؛ اما مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه شود و بدون شک انتخاب را برای بسیاری از کاربران بسیار ساده‌تر خواهد کرد، دریافت ۴ سال به‌روزرسانی سیستم عامل برای گلکسی A55 در مقابل پشتیبانی ۲ ساله برای CMF Phone 1 است که ورق را کاملاً به‌طرف نماینده‌ی سامسونگ برمی‌گرداند.

کپی لینک

CMF Phone 1 یا گلکسی A55؟

در محدوده‌ی قیمتی ۲۰ میلیون تومان، خرید گوشی CMF Phone 1 اصلاً بصرفه نیست و مادامی‌ که گوشی با چنین قیمتی به‌فروش می‌رسد، خرید آن را توصیه نمی‌کنیم؛ مگر اینکه طراحی خاص و زیبایی ظاهری برایتان آنقدر مهم باشد که از تفاوت‌ها و ضعف‌هایش نسبت به رقبا چشم‌پوشی کنید. در این بازه‌ی قیمتی، خرید گلکسی A55 با برتری‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و کیفیت ساخت بالا بسیار معقولانه‌تر و بصرفه‌تر خواهد بود.

پنل جلو و پشت گوشی موبایل گلکسی A55 سامسونگ آبی روشن / Samsung Galaxy A55
6.6 اینچ1080x2340 پیکسل
50/12/5 مگاپیکسلسلفی 32 مگاپیکسل
6/8/12 گیگابایت رمExynos 1480
5000 میلی‌آمپر ساعتلیتیوم یونی
پنل جلو و پشت گوشی موبایل سی ام اف فون 1 نارنجی / CMF Phone 1
6.67 اینچ1080x2400 پیکسل
50/2 مگاپیکسلسلفی 16 مگاپیکسل
6/8 گیگابایت رمDimensity 7300
5000 میلی‌آمپر ساعتشارژ سریع 33 وات
مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات