آیفون ۱۶ پرو و آيفون ۱۶ پرو مکس کنار یکدیگر

آیفون ۱۶ پرو مکس دربرابر گلکسی S24 اولترا و پیکسل ۹ پرو ایکس‌ال؛ صف‌آرایی بزرگان بازار موبایل

سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۳مطالعه 8 دقیقه
اپل با معرفی آیفون ۱۶ پرو مکس، آتش رقابت در دنیای گوشی‌های پرچمدار را شعله‌ور کرد تا شاهد رقابتش با پیکسل ۹ پرو ایکس‌ال و گلکسی S24 اولترا باشیم.
تبلیغات

بخش گوشی‌های پرچمدار میزبان عضو تازه‌ای شده است: آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس؛ پرچمداران جدید اپل که با تراشه‌ی جدید A18 Pro، نمایشگر بزرگ‌تر و مجموعه‌ای از قابلیت‌های هوش مصنوعی، باید به جنگ رقبای قدرتمندی از جمله گلکسی S24 اولترا سامسونگ و پیکسل ۹ پرو XL گوگل بروند.

رقابت گوشی‌های پرچمدار در سال‌های اخیر بسیار فشرده شده است؛ اکثر پرچمداران تراشه‌های قدرتمندی دارند، از نمایشگر باکیفیتی بهره می‌برند و به‌روز‌ترین قابلیت‌های نرم‌افزاری را در اختیار کاربرانشان می‌گذارند. در چنین شرایطی، فاکتورهایی مانند طراحی (چه در سخت‌افزار چه در نرم‌افزار) می‌توانند نقشی کلیدی در محبوب شدن آن گوشی ایفا کنند.

برخلاف گوگل، سامسونگ رقیب مستقیمی برای آیفون ۱۶ پرو ندارد. در نتیجه صرفاً مدل آیفون ۱۶ پرو مکس را با گلکسی S24 اولترا و پیکسل ۹ پرو ایکس‌ال مقایسه می‌کنیم.

طراحی ظاهری و نمایشگر

رنگ بندی آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس
Apple

پرچمداران اپل، گوگل و سامسونگ،‌ سه رویکرد کاملاً متفاوت در طراحی دنبال کرده‌اند. آیفون ۱۶ پرو مکس کماکان ظاهر آشنای نسل‌های قبلی را حفظ کرده‌ است؛ اما فریم جانبی اکنون از دکمه‌ی جدیدی به‌نام Camera Control میزبانی می‌کند؛ کارکرد این دکمه در عکاسی و فیلمبرداری می‌تواند با توجه به پشتیبانی‌اش از بازخورد لامسه‌ای (هپتیک) تغییر کند. مثلاً با کلیک روی آن می‌توانید عکس بگیرید یا با نگه‌داشتن دکمه می‌توانید فیلمبرداری کنید. ضمناً در آپدیت‌های بعدی قابلیت‌های بیشتری به کمرا کنترل اضافه خواهد شد.

آیفون ۱۶ پرو مکس به نمایشگر اولد ۱۲۰ هرتزی ۶٫۹ اینچی مجهز است که ۰٫۲ اینچ از نسل قبلی‌ بزرگ‌تر شده‌ و می‌تواند به‌حداکثر روشنایی ۲۰۰۰ نیت دست یابد. آیفون ۱۶ پرو مکس باریک‌ترین حاشیه‌ی نمایشگر را در بین تمامی محصولات اپل دارد و غول‌پیکرترین آیفون تاریخ به‌شمار می‌رود.

آیفون ۱۶ پرو مکس بزرگ‌ترین نمایشگر در تاریخ آیفون را دارد

در مقابل، گلکسی S24 اولترا با نمایشگر تخت، گوشه‌های تیز و فریم تیتانیومی، فرمول سامسونگ را برای رقابت با بهترین‌ گوشی ها به‌نمایش می‌گذارد. در نمای جلویی گلکسی اس ۲۴ اولترا شاهد همان طراحی نسل قبلی هستیم: دستگاهی تمام‌صفحه که از حفره‌ی دوربین میزبانی می‌کند و نمایشگر بزرگ دارد.

نمایشگر اولد گلکسی S24 اولترا ۶٫۸ اینچی است و وضوح +QHD، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و حداکثر روشنایی ۲۶۰۰ نیت دارد. باید توجه داشت که سامسونگ رقیب مستقیمی برای آیفون ۱۶ پرو و پیکسل ۹ پرو ندارد.

ساخت والپیپر با هوش مصنوعی در گلکسی اس ۲۴ اولترا
زومیت

پیکسل ۹ پرو XL با نمایشگر اولد ۶٫۸ اینچی و ۱۲۰ هرتزی‌اش اندکی از آیفون ۱۶ پرو مکس کوچک‌تر است. گوگل پس از چندین‌ سال مجدداً تصمیم گرفت مدل XL را به سری پیکسل بازگرداند تا رقیبی شایسته برای آیفون ۱۶ پرو مکس داشته باشد.

پنل پشتی و جلویی گوشی گوگل پیکسل ۹ پرو رنگ مشکی
Google

به‌طور کلی طراحی سری پیکسل ۹ و در صدر آن، پیکسل ۹ پرو ایکس‌ال را می‌توان قدمی آهسته و رو به جلو دانست. ماژول دوربین ظاهری بیضی‌شکل پیدا کرده و دیگر به فریم دستگاه متصل نیست. فریم و نمایشگر تخت دستگاه ظاهر مدرنی به پرچمدار گوگل بخشیده است.

قدرت سخت‌افزاری

پنل جلویی آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس در دستان یک کاربر
The Independent

طی سال‌های اخیر، پردازنده به عاملی مهم برای قدرت‌نمایی برندها در برابر یکدیگر تبدیل شده است و پرچمداران گوگل و اپل از تراشه‌ی اختصاصی خودشان استفاده می‌کنند؛ درحالی که گلکسی S24 اولترا در همه‌ی بازارها با تراشه‌ی پرچمدار کوالکام عرضه می‌شود.

در زیر بدنه‌ی آلومینومی (با روکش تیتانیوم) آیفون ۱۶ پرو مکس، تراشه‌ی A18 Pro قرار دارد؛ تراشه‌ای که براساس لیتوگرافی بهبودیافته‌ی سه نانومتری ساخته شده است و از دو هسته‌ی پرقدرت و چهار هسته‌ی کم‌مصرف بهره می‌برد و در عین ارائه‌ی ۱۵ درصد قدرت بیشتر، ۲۰ درصد انرژی کمتر از تراشه‌ی A17 Pro مصرف می‌کند.

پرچمداران چندسال اخیر گوگل را با تراشه‌ی تنسور می‌شناسیم؛ تراشه‌ای که با همکاری سامسونگ توسعه یافته و عملکرد چندان درخشانی در مقابل رقبایش ندارد.

پردازنده‌ی پیکسل ۹ پرو ایکس‌ال در برابر رقبا حرفی برای گفتن ندارد

در بررسی پیکسل ۹ اشاره کردیم که تنسور G4 پیشرفت اندکی در مقایسه با نسل گذشته تجربه می‌کند: حدود ۱۰ درصد پردازنده‌ی سریع‌تر و حدود ۲۰ درصد گرافیک قوی‌تر. بهبود ناچیز G4 درمقایسه‌با G3 به‌خودیِ خود ناامیدکننده است؛ اما مقایسه‌ با رقبا بیش‌ از پیش بر وخامت اوضاع می‌افزاید.

تنسور G4 در مقایسه‌ با اسنپدراگون ۸ نسل ۳ (قلب تپنده‌ی گلکسی S24 اولترا) بیش از ۴۵ درصد قدرت پردازشی و قدرت گرافیکی کمتری ارائه می‌دهد.

بازی با گلکسی اس ۲۴ اولترا
زومیت

استفاده از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ امکان پشتیبانی‌ از Wi-Fi 7 را برای پرچمدار سامسونگ فراهم می‌کند (رقیب اپلی این گوشی نیز از Wi-Fi 7 پشتیبانی می‌کند). اسنپدراگون ۸ نسل ۳ در پردازش‌های تک‌هسته‌ای با اختلاف حدود ۲۳ درصدی از آیفون ۱۵ پرو مکس با تراشه‌ی A17 Pro جا می‌ماند؛ اما در پردازش‌های گرافیکی مشابه بازی، ورق به نفع پرچمدار سامسونگ بازمی‌گردد.

فعلاً بنچمارک‌ها و اطلاعات چندانی از قدرت پردازشی تراشه‌ی A18 Pro نداریم. به‌گفته‌ی اپل، هسته‌های پرقدرت CPU در A18 پرو، ۱۷ درصد سریع‌تر از مدل A17 پرو شده‌اند. تمرکز اصلی اپل در A18 پرو، روی بهبود واحد پردازش عصبی معطوف شده است تا NPU قدرتمند ۱۶ هسته‌ای تراشه‌ بتواند عملکرد ۳۵ تاپس در پردازش‌های هوش مصنوعی داشته باشد.

باتری و شارژدهی

اپل به ظرفیت باتری آیفون ۱۶ پرو مکس اشاره‌ای نکرده است؛ اما می‌گوید گوشی جدیدش می‌تواند تا ۲۷ ساعت به‌صورت آفلاین و تا ۲۲ ساعت به‌صورت آنلاین ویدیو پخش کند. اپل ادعا می‌کند با شارژ سیمی، ۵۰ درصد ظرفیت باتری در ۳۰ دقیقه شارژ می‌شود.

گلکسی اس ۲۴ اولترا در حال شارژ
زومیت

گلکسی S24 اولترا انرژی خود را از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی تأمین می‌کند که از شارژ سیمی ۴۵ وات و بی‌سیم ۱۵ وات پشتیبانی می‌کند. به‌ادعای سامسونگ، با شارژ سیمی، ۶۵ درصد از ظرفیت باتری در ۳۰ دقیقه شارژ می‌شود.

پیکسل ۹ پرو XL باتری ۵۰۶۰ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ سیمی ۳۷ وات و بی‌سیم ۲۳ وات دارد که به‌ادعای گوگل در ۳۰ دقیقه تا ۷۰ درصد شارژ می‌شود.

دوربین

نمای نزدیک دوربین آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس
Apple

آیفون ۱۶ پرو به دوربین ۴۸ مگاپیکسلی جدیدی با نام تجاری «فیوژن» مجهز است و از دوربین تله‌فوتو ۱۲ مگاپیکسلی با بزرگ‌نمایی اپتیکال پنج برابری استفاده می‌کند. هر دو مدل پرو و پرو مکس آیفون به دوربین تله‌فوتو «چهار منشوری» (ساختار مشابه دوربین‌های پریسکوپی) مجهز هستند. آیفون ۱۶ پرو مکس برای اولین‌بار از دوربین فوق عریض ۴۸ مگاپیکسلی بهره می‌گیرد.

آیفون ۱۶ پرو مکس یدیوهای 4K را با نرخ ۱۲۰ فریم‌برثانیه ضبط می‌کند و امکان تغییر سرعت پخش ویدیو پس از ضبط وجود خواهد داشت.

بخش عمده‌ای از بهبود تجربه‌ی عکاسی و فیلمبرداری در آیفون ۱۶ پرو مکس را شاید بتوان ناشی از دکمه‌ی جدید کمرا کنترل دانست. کمرا کنترل از ژست‌های لمسی پشتیبانی می‌کند و توانایی تشخیص کلیک و ضربه‌ی سبک‌تر را دارد. با ضربه‌ی سبک روی دکمه، پیش‌نمایشی از تصویر باز می‌شود و دسترسی به گزینه‌های مختلف نظیر بزرگ‌نمایی و جابه‌جایی بین دوربین‌ها را ممکن می‌کند. با دو بار ضربه‌، گزینه‌های دیگری نمایش داده می‌شوند.

کمرا کنترل در همکاری با قابلیت جذابی به نام Visual Intelligence ( قابلیتی مشابه گوگل لنز) به کاربران امکان می‌دهد که گوشی خود را به سمت سوژه‌ها بگیرند و به جزئیاتی درباره‌ی آن‌ها دسترسی پیدا کنند.

در سوی دیگر، پیکسل ۹ پرو ایکس‌ال از سه دوربین شامل دوربین اصلی با حسگر ۵۰ مگاپیکسلی و ۱/۱٫۳۱ اینچی، دوربین فوق عریض ۴۸ مگاپیکسلی و دوربین تله‌فوتو ۴۸ مگاپیکسلی با قابلیت زوم اپتیکال پنج برابری برخوردار است.

گلکسی S24 اولترا از دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی بهره می‌برد که اندازه‌ی حسگر یکسانی با پیکسل ۹ پرو ایکس‌ال دارد. در کنار دوربین اصلی، دوربین‌ فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی، تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی و تله‌فوتو پریسکوپی ۵۰ مگاپیکسلی قرار دارند.

نام گوشی

مشخصات دوربین اصلی

مشخصات دوربین فوق عریض

مشخصات دوربین تله‌فوتو

آیفون ۱۶ پرو مکس

۴۸ مگاپیکسل، لرزش‌گیر اپتیکال تصویر از نوع سنسور شیفت، ۱/۱٫۲۸ اینچ سایز سنسور، گشودگی دیافراگم f/1.78

۴۸ مگاپیکسل، پوشش ۱۲۰ درجه، گشودگی دیافراگم f/2.2

۱۲ مگاپیکسل، لرزش‌گیر اپتیکال تصویر از نوع سنسور شیفت سه‌بعدی، بزرگ‌نمایی اپتیکال پنج برابری، ۱/۳٫۰۶ اینچ سایز سنسور

گلکسی S24 اولترا

۲۰۰ مگاپیکسل، فوکوس خودکار چندمحوره با تشخیص فاز، لرزش‌گیر اپتیکال تصویر، ۱/۱٫۳ اینچ سایز سنسور، گشودگی دیافراگم f/1.7

۱۲ مگاپیکسل، پوشش ۱۲۰ درجه، گشودگی دیافراگم f/2.2

۵۰ مگاپیکسل، لرزش‌گیر اپتیکال تصویر، بزرگ‌نمایی اپتیکال پنج برابری، ۱/۲٫۵۲ اینچ سایز سنسور - دوربین تله‌فوتو دوم ۱۰ مگاپیکسلی با لرزش‌گیر اپتیکال تصویر و بزرگ‌نمایی اپتیکال سه برابری و ۱/۳٫۵۲ اینچ سایز سنسور

پیکسل ۹ پرو ایکس‌ال

۵۰ مگاپیکسل، لرزش‌گیر اپتیکال تصویر، ۱/۱٫۳۱ اینچ سایز سنسور، گشودگی دیافراگم f/1.68

۴۸ مگاپیکسل، پوشش ۱۲۳ درجه، گشودگی دیافراگم f/1.7

۴۸ مگاپیکسل، لرزش‌گیر اپتیکال تصویر، بزرگ‌نمایی اپتیکال پنج برابری، ۱/۲٫۵۵ اینچ سایز سنسور

جمع‌بندی

پرچمداران گوگل، اپل و سامسونگ سه رویکرد متفاوت را در پیش می‌گیرند، پیکسل ۹ پرو XL موبایلی با پتانسیل‌های بالا محسوب می‌شود که زیر سایه‌ی پردازنده‌ای ناکارآمد قرار دارد. از سوی دیگر گلکسی S24 اولترا سعی دارد از هر نظر محصولی کامل باشد و در نهایت آیفون ۱۶ پرو مکس با حفظ نقاط قوتش روی بهبود در همه‌ی جنبه‌ها تمرکز دارد.

در شرایطی که خرید گوشی پرچمدار برای بسیاری از ما ایرانی‌ها به امری محال تبدیل شده است، بی‌شک قیمت نهایی و سلیقه‌ی کاربران نقشی تعیین‌کننده در محبوبیت یک گوشی در بازار خواهد داشت.

قیمت آیفون ۱۶ پرو مکس در بازار جهانی از ۱٬۱۹۹ دلار آغاز می‌شود که ۱۰۰ دلار از قیمت گلکسی S24 اولترا ارزان‌تر و ۱۰۰ دلار از قیمت پیکسل ۹ پرو XL گران‌تر است.

مقایسه 3 محصول
پنل جلو و پشت گوشی موبایل آیفون 16 پرو مکس اپل مشکی / Apple iPhone 16 Pro Maxآیفون 16 پرو مکس اپلنمای کلی گوشی موبایل گلکسی اس 24 اولترا سامسونگ مشکی / Samsung Galaxy S24 Ultra با نمایشگر روشن و نمایش لوگو، دوربین های پنل پشت و قلم رنگ مشکیگلکسی اس 24 اولترا سامسونگپنل جلو و پشت گوشی موبایل پیکسل 9 پرو XL گوگل مشکی / Google Pixel 9 Pro XLپیکسل 9 پرو XL گوگل
مدل‌‌ نامبرهاA3296 (جهانی) A3084 (ایالات متحده) A3295 (خاورمیانه، کانادا و مکزیک) A3297 (چین و هنگ کنگ)SM-S928B SM-S928B/DS SM-S928U SM-S928U1 SM-S928W SM-S928N SM-S9280 SM-S928E SM-S928E/DSGGX8B GZC4K GQ57S
حدود قیمت در زمان عرضهحدود 1200 دلار1299 دلارحدود 1100 دلار
تاریخ معرفی9 سپتامبر 202417 ژانویه 202413 آگست 2024
وضعیت عرضهعرضه در آینده نزدیکعرضه شدهعرضه شده
تاریخ عرضه20 سپتامبر 202424 ژانویه 202422 آگست 2024
نوع سیستم‌عاملiOSاندرویداندروید
سیستم‌عامل در زمان عرضهiOS 18اندروید 14اندروید 14
نرخ مخصوص جذب (SAR)-1.26 وات بر کیلوگرم (سر) 0.62 وات بر کیلوگرم (بدن)-
نرخ مخصوص جذب اروپا (SAR EU)-1.06 وات بر کیلوگرم (سر) 1.30 وات بر کیلوگرم (بدن)0.99 وات بر کیلوگرم (سر) 1.40 وات بر کیلوگرم (بدن)
توضیحات سیستم‌عامل-عرضه با رابط کاربری One UI 6.1.1 7 به‌روزرسانی اصلی اندروید7 به‌روزرسانی اصلی اندروید
ابعاد163 در 77.6 در 8.25 میلی‌متر162.3 در 79 در 8.6 میلی‌متر162.8 در 76.6 در 8.5 میلی‌متر
وزن227 گرم233 گرم221 گرم
جنس پشتشیشه - گوریلا گلسشیشه - گوریلا گلس Armorشیشه - گوریلا گلس Victus 2
جنس جلوشیشه - سرامیک شیلدشیشه - گوریلا گلس Armorشیشه - گوریلا گلس Victus 2
جنس فریمفلز - تیتانیوم گرید 5فلز - تیتانیومفلز - آلومینیوم
رنگمشکی سفید خاکستری بژمشکی خاکستری بنفش زرد سبز نارنجی ارغوانیمشکی خاکستری کرم صورتی روشن
ابعاد نمایشگر6.9 اینچ6.8 اینچ6.8 اینچ
نوع نمایشگرLTPO Super Retina XDR OLEDDynamic LTPO AMOLED 2XLTPO OLED
حداکثر نرخ نوسازی (Refresh Rate)120 هرتز120 هرتز120 هرتز
رزولوشن1320 در 2868 پیکسل1440 در 3120 پیکسل1344 در 2992 پیکسل
تراکم پیکسلی~460 پیکسل در اینچ~505 پیکسل در اینچ~486 پیکسل در اینچ
نسبت تصویر19.5:919.5:920:9
نسبت نمایشگر به بدنه~91.4 درصد~88.5 درصد~88.0 درصد
حداکثر روشنایی1000 نیت (Typ) 1600 نیت (HDR) 2000 نیت (HBM)2600 نیت (Peak)2000 نیت (HBM) 3000 نیت (Peak)
استانداردهای HDRدالبی ویژن HDR10HDR10+HDR10+
سایر مشخصات نمایشگرنمایشگر همیشه روشن (Always-on Display) پشتیبانی از فضای رنگی DCI-P3 پوشش اولفوبیکنمایشگر همیشه روشن (Always-on Display)نمایشگر همیشه روشن (Always-on Display) نمایش 16.7 میلیون رنگ
مدل تراشهApple A18 ProQualcomm SM8650-AC Snapdragon 8 Gen 3Google Tensor G4
فرآیند ساخت تراشه3 نانومتر4 نانومتر4 نانومتر
تعداد هسته پردازنده6 هسته8 هسته8 هسته
پردازنده گرافیکیApple GPUAdreno 750Mali-G715 MC7
سایر مشخصات تراشهپردازنده گرافیک 6 هسته‌ایپردازنده گرافیک 1 گیگاهرتز-
مشخصات هسته‌ها-1 هسته 3.39 گیگاهرتز Cortex-X4 و 3 هسته 3.10 گیگاهرتز Cortex-A720 و 2 هسته 2.90 گیگاهرتز Cortex-A720 و 2 هسته 2.20 گیگاهرتز Cortex A5201 هسته 3.10 گیگاهرتز Cortex-X4 و 3 هسته 2.60 گیگاهرتز Cortex-A720 و 4 هسته 1.92 گیگاهرتز Cortex-A520
ترکیب حافظه داخلی و رم256 گیگابایت / 8 گیگابایت رم 512 گیگابایت / 8 گیگابایت رم 1 ترابایت / 8 گیگابایت رم256 گیگابایت / 12 گیگابایت رم 512 گیگابایت / 12 گیگابایت رم 1 ترابایت / 12 گیگابایت رم128 گیگابایت / 16 گیگابایت رم 256 گیگابایت / 16 گیگابایت رم 512 گیگابایت / 16 گیگابایت رم 1 ترابایت / 16 گیگابایت رم
رم8 گیگابایت رم12 گیگابایت رم16 گیگابایت رم
حافظه داخلی256 گیگابایت 512 گیگابایت 1 ترابایت256 گیگابایت 512 گیگابایت 1 ترابایت128 گیگابایت 256 گیگابایت 512 گیگابایت 1 ترابایت
نوع حافظه داخلیNVMeUFS 4.0UFS 3.1
درگاه کارت حافظه
ندارد
ندارد
ندارد
پیکربندی دوربین پشتواید/استاندارد اولتراواید تله‌فوتو پریسکوپی تشخیص عمقواید/استاندارد اولتراواید تله‌فوتو پریسکوپی تله‌فوتوواید/استاندارد اولتراواید تله‌فوتو پریسکوپی
دوربین اصلی - واید/استاندارد48 مگاپیکسل200 مگاپیکسل50 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اصلی - واید/استانداردلنز واید 24 میلی‌متری فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز لرزش‌گیر اپتیکال تصویر از نوع سنسور شیفت 1/1.28 اینچ سایز سنسور 1.22 میکرومتر سایز پیکسل f/1.78لنز واید 24 میلی‌متری فوکوس خودکار چندمحوره با تشخیص فاز فوکوس خودکار لیزری لرزش‌گیر اپتیکال تصویر 1/1.3 اینچ سایز سنسور 0.6 میکرومتر سایز پیکسل f/1.7لنز واید 25 میلی‌متری فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز لرزش‌گیر اپتیکال تصویر 1/1.31 اینچ سایز سنسور 1.2 میکرومتر سایز پیکسل f/1.68
دوربین اولتراواید48 مگاپیکسل12 مگاپیکسل48 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اولتراوایدلنز اولتراواید 13 میلی‌متری فوکوس خودکار با تشخیص فاز پوشش 120 درجه 0.7 میکرومتر سایز پیکسل f/2.2لنز اولتراواید 13 میلی‌متری پوشش 120 درجه فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز 1/2.55 اینچ سایز سنسور 1.4 میکرومتر سایز پیکسل f/2.2 حالت Super Steady ضبط بدون لرزش ویدیولنز اولتراواید فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز پوشش 123 درجه 1/2.55 اینچ سایز سنسور f/1.7
دوربین تله‌‌فوتو12 مگاپیکسل50 مگاپیکسل48 مگاپیکسل
مشخصات دوربین تله‌فوتولنز تله‌فوتو پریسکوپی 120 میلی‌متری فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز لرزش‌گیر اپتیکال تصویر از نوع سنسور شیفت سه‌بعدی بزرگ‌نمایی اپتیکال 5 برابر 1/3.06 اینچ سایز سنسور 1.12 میکرومتر سایز پیکسل f/2.8لنز تله‌فوتو پریسکوپی 111 میلی‌متری فوکوس خودکار با تشخیص فاز لرزش‌گیر اپتیکال تصویر بزرگ‌نمایی اپتیکال 5 برابر 1/2.52 اینچ سایز سنسور 0.7 میکرومتر سایز پیکسل f/3.4لنز تله‌فوتو پریسکوپی 113 میلی‌متری فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز لرزش‌گیر اپتیکال تصویر بزرگ‌نمایی اپتیکال 5 برابر 1/2.55 اینچ سایز سنسور f/2.8
مشخصات دوربین تشخیص عمقحسگر TOF 3D LiDAR--
حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری دوربین‌ پشت4K8K8K
رزولوشن و نرخ فریم ویدئو4K@24/25/30/60/100/120fps 1080p@25/30/60/120/240fps8K@24/30fps 4K@30/60/120fps 1080p@30/60/240fps8K@30fps 4K@24/30/60fps 1080p@24/30/60/120/240fps
توضیحات فیلم‌برداریفیلم‌برداری 10 بیت HDR فیلم‌برداری دالبی‌ویژن HDR تا سقف 60 فریم بر ثانیه قابلیت ProRes حالت Cinematic فیلم‌برداری سه‌بعدی ضبط صدای استریولرزش‌گیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی فیلم‌برداری +HDR10 ضبط صدای استریولرزش‌گیر اپتیکال تصویر لرزش‌گیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی فیلم‌برداری 10 بیت HDR
سایر دوربین‌ها-دوربین تله‌فوتو دوم 10 مگاپیکسل 67 میلی‌متری فوکوس خودکار با تشخیص فاز لرزش‌گیر اپتیکال تصویر بزرگ‌نمایی اپتیکال 3 برابر 1/3.52 اینچ سایز سنسور 1.12 میکرومتر سایز پیکسل f/2.4-
دوربین سلفی اصلی12 مگاپیکسل12 مگاپیکسل42 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی اصلیلنز واید 23 میلی‌متری فوکوس خودکار با تشخیص فاز لرزش‌گیر اپتیکال تصویر f/1.9لنز واید 26 میلی‌متری فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز f/2.2لنز اولتراواید 17 میلی‌متری فوکوس خودکار با تشخیص فاز پوشش 103 درجه f/2.2
دوربین تشخیص عمق و هویت‌سنجیحسگر SL 3D تشخیص عمق و بیومتریک--
حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری دوربین‌ سلفی4K4K4K
رزولوشن و نرخ فریم ویدئو سلفی4K@24/25/30/60fps 1080p@25/30/60/120fps4K@30/60fps 1080p@30fps4K@30/60fps 1080p@30/60fps
توضیحات فیلم‌برداری سلفیلرزش‌گیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی--
نوع باتریلیتیوم‌ یونیلیتیوم‌ یونیلیتیوم یونی
تعویض‌پذیری باتریغیر قابل تعویض توسط کاربرغیر قابل تعویض توسط کاربرغیر قابل تعویض توسط کاربر
پشتیبانی از شارژ سریع
دارد
دارد
دارد
پشتیبانی از شارژ بی‌سیم
دارد
دارد
دارد
حداکثر توان شارژ بی‌سیم25 وات15 وات23 وات
زمان موردنیاز برای شارژ50 درصد در 30 دقیقه (باسیم)65 درصد در 30 دقیقه (باسیم)70 درصد در 30 دقیقه (باسیم)
سایر ویژگی‌های شارژ و باتریپشتیبانی از فناوری Power Delivery 2 شارژ سریع بی سیم 15 وات Qi2 و 25 وات در صورت استفاده از MagSafe شارژ معکوس 4.5 وات فاقد شارژر درون جعبهپشتیبانی از فناوری شارژ بی‌سیم Qi و PMA شارژ معکوس بی‌سیم 4.5 وات پشتیبانی از فناوری Power Delivery 3پشتیبانی از فناوری Power Delivery 3 پشتیبانی از فناوری PPS پشتیبانی از شارژ معکوس بی‌سیم پشتیبانی از فناوری شارژ بی‌سیم Qi فاقد شارژر درون جعبه
درگاه اتصالUSB Type-C 3.2 Gen 2USB Type-C 3.2USB Type-C 3.2
پشتیبانی از OTG
ندارد
دارد
دارد
سایر مشخصات درگاه‌‌خروجی ویديو DisplayPortپشتیبانی از DisplayPort 1.2-
ظرفیت باتری-5000 میلی‌آمپر ساعت5060 میلی‌آمپر ساعت
حداکثر توان شارژ پشتیبانی شده-45 وات37 وات
نوع اسپیکراستریو (دوگانه)استریو (دوگانه)استریو (دوگانه)
جک 3.5 میلی‌متری
ندارد
ندارد
ندارد
ویژگی‌‌های صوتی-صدای 32 بیت / 384 کیلوهرتز تیون شده توسط AKG-
حسگرهاحسگر تشخیص چهره سه‌بعدی شتاب‌سنج ژیروسکوپ حسگر مجاورت قطب‌نما فشارسنج هوا حسگر نور محیطحسگر اثرانگشت شتاب‌سنج ژیروسکوپ حسگر مجاورت قطب‌نما فشارسنج هواحسگر اثرانگشت شتاب‌سنج ژیروسکوپ حسگر مجاورت قطب‌نما فشارسنج هوا تشخیص دما حسگر نور محیط
Wi-FiWi-Fi 7 (802.11be) a/b/g/n/ac/ax/beWi-Fi 7 (802.11be) a/b/g/n/ac/ax/beWi-Fi 7 (802.11be) a/b/g/n/ac/ax/be
توضیحات Wi-Fiدو بانده (Dual Band) هات اسپات (Wi-Fi Hotspot)سه بانده (Tri-Band) وای‌فای دایرکت (Wi-Fi Direct)سه بانده (Tri-Band) وای‌فای دایرکت (Wi-Fi Direct)
بلوتوث5.35.35.3
توضیحات بلوتوثپشتیبانی از A2DP از نوع کم مصرف یا LE پشتیبانی از AACپشتیبانی از A2DP از نوع کم مصرف یا LEپشتیبانی از A2DP از نوع کم مصرف یا LE پشتیبانی از aptX HD
فناوری‌ ارتباطیGSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / 5GGSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / 5GGSM / HSPA / LTE / 5G
پشتیبانی از 5G
دارد
دارد
دارد
سیم‌کارتتک سیم‌کارت (نانو سیم و eSIM) دو سیم‌کارت dual stand-by (نانو سیم)تک سیم‌کارت (نانو سیم و eSIM) دو سیم‌کارت dual stand-by (2 نانو سیم + eSIM)تک سیم‌کارت (نانو سیم و eSIM)
مسیریابی و GPSGPS/A-GPS/GLONASS/GALILEO/BDS/QZSS/NavICGPS/A-GPS/GLONASS/GALILEO/BDS/QZSSGPS/A-GPS/GLONASS/GALILEO/BDS/QZSS/NavIC
نوع حسگر اثر انگشت-زیر نمایشگر (اولتراسونیک)زیر نمایشگر (اولتراسونیک)
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات